- W empik go
Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek p, pi, b, bi - ebook
Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek p, pi, b, bi - ebook
Zawarty w książce materiał jest przeznaczony do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek p, pi, b, bi w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i zdaniach oraz w opozycji bezdźwięczna-dźwięczna. Publikacja stanowi cenną pomoc zarówno dla logopedów, jak i rodziców w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek p, pi, b, bi i utrwaleniu ich w sylabach. Utrwalanie artykulacji możemy wspomagać, wykorzystując analizator wzrokowy. Autorki proponują w podpisach oznaczyć litery p, pi, b, bi kolorem czerwonym.
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 83-7308-473-8 |
Rozmiar pliku: | 2,9 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek p, pi, b, bi w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i zdaniach oraz w opozycji bezdźwięczne – dźwięczne.
Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał słowny ułożono według zasad logopedycznych. Należy go wykorzystywać po wywołaniu w izolacji głosek p, pi, b, bi i utrwaleniu ich w sylabach.
Utrwalanie artykulacji możemy wspomagać, wykorzystując analizator wzrokowy. Proponujemy w podpisach oznaczyć kolorem czerwonym litery p, pi, b, bi.
Życzymy przyjemnych ćwiczeń Autorki
Polecenia do ćwiczeń
1. Patrz na obrazek i powtarzaj za logopedą (mamą).
2. Nazwij sam obrazki.
3. Przeczytaj napisy do obrazków ¹.
4. Zaznacz w podpisach kolorem czerwonym litery oznaczające ćwiczone głoski.
5. Pomaluj obrazki.
6. Zakryj napisy i jeszcze raz samodzielnie nazwij obrazki.
7. Powtórz za logopedą wyrażenia i zdania z ćwiczonymi już wyrazami.
8. Patrz na obrazek i powtarzaj za logopedą (mamą) wyrażenia.
9. Nazwij sam wyrażenia.
10. Zaznacz w wyrażeniach kolorem czerwonym litery oznaczające ćwiczone głoski.
11. Patrz na obrazki i powtarzaj za logopedą (mamą) zdania.
12. Powtórz samodzielnie zdania.
13. Zaznacz w zdaniach kolorem czerwonym litery oznaczające ćwiczone głoski.
14. Napisz wyrażenia lub zdania podyktowane przez logopedę (mamę) ².
15. Odpowiedz na pytania dotyczące ćwiczonych głosek (np. Co bocian lubi łapać na łące?, Co trzymamy w ręku, kiedy pada deszcz?).
16. Popatrz na obrazek, słuchaj i powtarzaj za logopedą (mamą) zdania.
17. Powtórz wyrazy z ćwiczoną głoską występujące na obrazku.
18. Odpowiedz na pytania logopedy (mamy) dotyczące treści obrazka.
19. Spróbuj sam opowiedzieć, co przedstawia obrazek.
1 Zadania dla uczniów z opanowaną umiejętnością pisania i czytania.
2 Przy utrwalaniu opozycji bezdźwięczna – dźwięczna proponujemy oznaczyć kolorem litery odpowiadające ćwiczonym głoskom: zielonym – głoski bezdźwięczne; czerwonym – głoski dźwięczne. Jednocześnie pod głoską dźwięczną można narysować falistą linię kolorem czerwonym.