Facebook - konwersja
  • promocja

MBO - prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
30 września 2011
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

MBO - prosta i skuteczna technika zarządzania Twoją firmą - ebook

Prostota jest cnotą biznesu

Najbardziej skuteczne są proste rozwiązania. Ta stara zasada nie odnosi się jedynie do małych firm i zespołów, ale także dużych przedsiębiorstw. Nawet świetnie funkcjonująca organizacja przestanie być skuteczna, a wysiłki jej pracowników nie przełożą się na wyniki, jeśli zastosuje się zbyt rozbudowane procedury, mające w założeniu uwzględnić każdy przypadek. Nowoczesne, zaawansowane techniki zarządzania są naprawdę efektywne wtedy, gdy są łatwe i jasne dla użytkowników oraz kiedy można je stosować intuicyjnie, niemal bez zastanowienia.

Chcesz wiedzieć, jak skuteczniej zarządzać firmą, zapewniając równocześnie pracownikom zadowolenie z pracy i motywację? Kierujesz przedsiębiorstwem i zależy Ci na poprawie jego wyników? Sprawujesz funkcję menedżera personalnego? A może jesteś odpowiedzialny za pracę zespołu i wywiązywanie się z powierzonych mu zadań?

W każdym z tych przypadków odpowiednim dla Twojej pracy rozwiązaniem jest system zarządzania przez cele MBO (Management by Objectives). To niezwykle skuteczny i prosty system menedżerski, odnoszący sukcesy na całym świecie i zdobywający rosnącą popularność także w Polsce.

  • Koncentracja zaangażowania wszystkich pracowników na celach strategicznych.
  • Łatwe i skuteczne sterowanie kluczowymi funkcjami firmy.
  • Precyzyjne definiowanie, analiza i kontrola stopnia realizacji celów.
  • Delegowanie zadań.
  • Dzielenie się odpowiedzialnością i motywowanie za pomocą środków pozafinansowych.
  • Obiektywna ocena wydajności pracowników, zespołów i przedsiębiorstwa.

Przeczytaj artykuł autora o zarządzaniu w kryzysie.




Partner wydania:

House of Skills

Spis treści

Drogi Czytelniku! (13)

Wprowadzenie (15)

Rozdział 1. Co to jest MBO? (17)

  • Czym jest "cel" w biznesie? (18)
    • Różnica pomiędzy intencją a celem (21)
    • Czym się różni zadanie od celu? (23)
  • MBO, czyli sztuka zarządzania (23)
    • Polaryzacja - czyli kierunkowanie celów w organizacji (28)
    • Sztuka stawiania celów (30)
    • Czym się różni MBO od tradycyjnego zarządzania zadaniowego? (31)
    • MBO nie jest systemem premiowym (33)
    • Motywowanie przez cele (33)
  • System menedżerski (35)
    • Rola zarządu (37)
    • Trzy formy partycypacji (39)
    • Zasady doboru uczestników MBO (40)
  • MBO to sztuka rezygnowania (41)
    • Efekt ściskanego balonu (43)
    • Odwaga - podstawowa kompetencja menedżerska (45)

Rozdział 2. Elementy systemu MBO (47)

  • Skąd się biorą cele? (47)
    • BSC jako źródło celów (50)
    • Kaskadowanie celów (52)
  • Różne rodzaje celów (54)
    • Cele korporacyjne (54)
    • Cele wspólne (57)
    • Cele indywidualne (58)
    • Cele zespołowe (58)
    • Cele jakościowe vs cele ilościowe (59)
    • Cele rozwojowe (60)
    • Macierz celów (61)
  • Definicja pojęcia "cel" (62)
  • Wskaźniki (64)
    • Wskaźniki jednowymiarowe (65)
    • Wskaźniki dynamiczne (złożone) (67)
    • Wskaźniki finansowe (68)
    • Wskaźniki jakościowe (68)
    • Decyzja jako wskaźnik (71)
    • Wskaźniki główne i uzupełniające (72)
    • "Wskaźniki-kotwice" (72)
    • Wskaźniki kontrolne (73)
    • Cele bez wskaźników (73)
  • Algorytmy celów (74)
    • Podstawowe rodzaje algorytmów (74)
    • Algorytm zero-jedynkowy (74)
    • Algorytm liniowy (75)
    • Algorytm progowy (76)
    • Algorytm progowo-liniowy (77)
    • Algorytm przedziałowy - "golfowy" (77)
    • Algorytm zadaniowy (78)
  • Skąd brać wskaźniki? (80)
    • Uznaniowość w ocenie realizacji celów (81)
    • Wskaźniki warunkujące (81)
    • Przykłady wskaźników (82)
  • Target = wartość wymagana (84)
  • Minimum realizacji celu (85)
    • Funkcje minimum (85)
  • Maksimum realizacji celu (87)
  • Waga celu, waga wskaźnika (89)
  • Arkusz celów MBO (90)
    • Inne rozwiązania arkusza (96)
  • Kalendarz MBO (96)
    • Okres rozliczeniowy (98)
  • Czym się różni MBO od innych systemów zarządzania personelem? (98)
    • Różnica pomiędzy MBO a systemem oceny pracowniczej (98)
    • Różnica pomiędzy MBO a Balanced Score Card (100)
    • Różnica pomiędzy MBO a systemem premiowym (101)
  • Monitorowanie realizacji celów - systemy informatyczne (103)

Rozdział 3. Definiowanie dobrych celów (105)

  • Zasada SMART (105)
    • S - (specific) precyzyjnie określony (107)
    • M - (measurable) mierzalny (108)
    • A - (ambitious) ambitny (116)
    • R - (relevant) odnoszący się do celów strategicznych (119)
    • R - (realistic) realistyczny (119)
    • T - (time framed) ograniczony, określony w czasie (121)
  • Kaskadowanie - rodzaje i techniki (122)
    • Etapy kaskadowania (127)
    • Kaskadowanie jako technika szkoleniowa (128)
    • Stawianie celów - czyli małe planowanie strategiczne (128)
  • Metody komunikowania celów (130)
    • Tryb informacyjny (131)
    • Tryb konsultacyjny (132)
    • Tryb partycypacyjny (133)

Rozdział 4. Czy premiować realizację celów? (135)

  • Czy premie motywują? (136)
    • Wybrane zagrożenia w systemach premiowych (139)
    • Czy premia może stymulować zmianę? (141)
    • "Punished by Reward" (ukarani nagrodą) (144)
    • Dystans do dzieła a premiowanie (146)
    • Uznaniowość w premiowaniu (147)
    • Premie oparte na puli (148)
    • Premia jako system informacyjny (148)
  • Ile płacić za pracę, a ile za wyniki? (151)
    • Od jakiego poziomu realizacji celu płacić premie? (152)
    • Premia za wyniki ponadprzeciętne (153)
    • Minimum poniżej oczekiwań podstawowych (154)
    • Kiedy można stosować wysokie premie? (155)
  • Co zrobić, aby premie w MBO nie demotywowały? (156)
    • Warunki skuteczności premii w systemie MBO (157)
    • MBO jako kontrakt (158)
    • Okresy rozliczeniowe w premiowaniu (159)
    • MBO bez premii (160)
    • Dlaczego firmy nadużywają premii?! (162)
    • Sposoby prawidłowego finansowania premii (163)

Rozdział 5. MBO dla zaawansowanych (167)

  • Rynek celów (167)
    • Co to jest rynek celów? (167)
    • Rynek celów w dojrzałych organizacjach (168)
    • Stymulowanie rynku za pomocą arkusza celów (169)
    • Stymulowanie rynku celów poprzez warsztaty (172)
    • Stymulowanie rynku celów poprzez procedurę wymiany (173)
    • Kto powinien uczestniczyć w rynku celów? (174)
    • Co jest potrzebne, aby rynek celów działał? (174)
  • Dewaluowanie się celów (177)
    • Dewaluowanie się celu czy dewaluowanie się wskaźnika? (179)
    • Sposoby starzenia się celów (180)
    • Cele trzeba stale korygować (181)
    • Jak skutecznie zapobiegać dewaluowaniu się celów? (182)
  • Optymalizowanie poziomu oczekiwań (183)
    • Czynniki kształtujące wysokość targetu (184)
    • Kalibrowanie minimum (187)
    • Kalibrowanie maksimum (194)
  • MBO jako narzędzie restrukturyzacji i zmiany (198)
    • Kalibrowanie wskaźników jako technika negocjacyjna - kalibrowanie poziome (200)
    • Kalibrowanie pionowe (201)
    • Kalibrowanie jako technika podnoszenia wydajności pracy (202)
    • Kalibrowanie minimum w negocjacjach indywidualnych (203)
    • Jak wykorzystać kalibrowanie maksimum w negocjacjach (205)
  • Technika 7 kroków (206)
  • Cele MBO a dywersyfikacja portfela (212)
    • Podsumowanie rozdziału o dywersyfikacji (216)

Rozdział 6. Instrukcja wdrożenia MBO w firmie (219)

  • Na czym polega wdrożenie MBO? (219)
    • Ile trwa i w jakim okresie roku budżetowego najlepiej rozpocząć wdrożenie? (220)
    • Harmonogram wdrożenia (221)
  • Etap I wdrożenia. Uzyskanie decyzji o wdrożeniu (224)
  • Etap II wdrożenia. Wybór doradcy zewnętrznego (225)
    • Którą firmę wybrać jako doradcę? (226)
  • Etap III wdrożenia. Przygotowanie założeń (229)
    • Informacje, które trzeba zebrać przed rozpoczęciem prac zespołu wdrożeniowego (230)
    • Co należy ustalić (231)
    • Budowa koalicji dla wdrożenia (232)
  • Etap IV wdrożenia. Warsztat inicjujący dla zarządu (233)
    • Przebieg warsztatu (234)
    • Metoda 15 pytań (235)
  • Etap V wdrożenia. Opracowanie celów strategicznych - warsztat z zarządem (237)
    • Przygotowanie i przebieg wywiadów (238)
    • Warsztat strategiczny (240)
    • Przebieg warsztatu (240)
  • Etap VI wdrożenia. Opracowanie procedur (242)
  • Etap VII wdrożenia. Warsztaty kaskadowania (244)
    • Kiedy stosować warsztaty kaskadowania? (245)
    • Kto powinien prowadzić warsztaty kaskadowania? (246)
    • Kto powinien uczestniczyć w warsztatach kaskadowania? (247)
    • Przygotowanie (247)
    • Przebieg warsztatu (249)
    • Następne kroki (250)
  • Etap VIII wdrożenia. Rynek i korekty celów (251)
    • Rynek celów (251)
    • Korekty celów po ich postawieniu (253)
    • Spotkanie - rozdanie celów (255)
  • Etap IX wdrożenia. Uruchomienie procesu raportowania wyników MBO (256)
  • Etap X wdrożenia. Półroczny przegląd realizacji celów (259)
  • Etap XI wdrożenia. Follow-up warsztatów kaskadowania (261)

Zakończenie (263)

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-3832-1
Rozmiar pliku: 15 MB

BESTSELLERY

Kategorie: