Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę - ebook
Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę - ebook
- Zwiększ swój udział w rynku
- Poznaj siłę własnej marki
- Czerp konkretne zyski
Strategie nie dla harcerzyków!
Jeszcze kilka lat temu marketing w mediach społecznościowych był jak bułka z masłem. Dziś do tego zestawu trzeba dorzucić kilka specjałów, by zwrócić uwagę odbiorców i uzyskać satysfakcjonujące rezultaty, ale ten wysiłek nadal się opłaca!
Odpowiednia strategia i umiejętność określenia konkretnych celów, zastosowanie dyscypliny biznesowej i sprawdzonych wzorów zachowań to tylko kilka prostych zasad na Twojej nowej drodze wprost do domów i serc klientów.
- Poznaj szczegółowo techniki zwiększania sprzedaży, zysków, udziału w rynku i skuteczności.
- Ucz się na konkretnych przykładach budowania świadomości marki, obsługi klienta i zarządzania reputacją.
- Dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe, by zapewnić klientom genialną obsługę, i jak zgromadzić masę klientów naprawdę zainteresowanych kupnem.
- Zapoznaj się z faktami, danymi statystycznymi, przykładami z życia - i stosuj solidne kryteria ich oceny.
Jason Falls jest szefem Social Media Explorer z Louisville, firmy, która świadczy strategiczne usługi konsultingowe w dziedzinie marketingu społecznościowego, marketingu cyfrowego oraz public relations dla średnich i dużych przedsiębiorstw.
Erik Deckers jest właścicielem i wicedyrektorem kreatywnym Professional Blog Service w Indianapolis, firmy, która zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania treścią i polityką działania klientów w mediach społecznościowych. W ciągu ostatnich siedemnastu lat pracował w marketingu, sprzedaży, działach PR i komunikacji kryzysowej.
Spis treści
- Podziękowania (15)
- O autorach (17)
Wprowadzenie (19)
Zmienić się czy zginąć? (19)
I Media społecznościowe są dla hippisów. Marketing społecznościowy - dla biznesu (27)
1. Zignoruj ekscytację. Uwierz faktom (29)
- Media społecznościowe i krzywa ekscytacji (31)
- Kłopot z kazaniami teoretyków mediów społecznościowych (35)
- Pytanie o wskaźnik ROI to pomyłka (37)
- Siedem rzeczy, które może Ci dać marketing społecznościowy (40)
- 1. Budowanie świadomości marki (40)
- 2. Ochrona reputacji marki (41)
- 3. Poprawa public relations (42)
- 4. Tworzenie własnej społeczności (42)
- 5. Poprawa jakości obsługi klienta (43)
- 6. Uproszczenie prac badawczo-rozwojowych (44)
- 7. Podniesienie liczby potencjalnych klientów i poprawa wyników sprzedaży (44)
- Kiedy mówisz "marketing", masz na myśli biznes (45)
2. Nie chodzi o nich, ale o Ciebie! (47)
- Dzisiejszy konsument jest inny. Za to Ty jesteś dinozaurem (49)
- Nigdy nie panowałeś nad swoim komunikatem (52)
- Media społecznościowe mogą się przyczynić do obalenia rządu. A co mogą zrobić dla firmy? (53)
- Uczestnictwo w mediach społecznościowych to nie wszystko; równie ważna jest postawa prospołecznościowa (55)
- Jeżeli nie ufasz podwładnym, zatrudniłeś nieodpowiednie osoby (57)
- Nie zrzucaj winy na IT, na przepisy albo na prawników (59)
- To nie media społecznościowe naruszają politykę firmową, tylko ludzie (60)
- Do czego służą media społecznościowe? (61)
- Kolej na Ciebie (63)
3. Przechytrzony przez konkurencję (65)
- Klienci już Ci nie ufają (67)
- Śmiało, kup reklamę! (69)
- Jesteśmy firmą b2b; nie liczymy się (71)
- Zniszcz drukarkę (72)
- Branża okrętowa uspołecznia się (72)
- To nie musi być takie skomplikowane (73)
- Chcesz być Gregiem Tackettem czy jego konkurencją? (75)
4. Tajemnica? W tym nie ma żadnej tajemnicy (77)
- Marketing społecznościowy polega na komunikacji, a nie na korzystaniu z technologii (78)
- Narzędzia komunikacyjne się zmieniają, ale potrzeba porozumiewania się jest niezmienna (79)
- Media społecznościowe nie są medium reklamowym, ale platformy społecznościowe mogą nim być (80)
- Przecież to bułka z masłem! (84)
- Początki w mediach społecznościowych przypominają proszenie inwestora o pieniądze (84)
- Planowanie i pomiar skuteczności to podstawy marketingu społecznościowego (86)
- Pięć sposobów zmiany swojego nastawienia, które gwarantują sukces w marketingu społecznościowym (z jednym zastrzeżeniem) (88)
II. Jak naprawdę działa marketing społecznościowy? (93)
5. Pohałasuj. Jak marketing społecznościowy wspomaga budowanie świadomości marki? (95)
- Wyobrażenia społeczności kształtują Twoją markę (97)
- Marketing tradycyjny i jego wskaźniki od lat Cię okłamują (101)
- Dlaczego nie możemy zmierzyć skuteczności tradycyjnego marketingu i PR? (103)
- Dlaczego możemy zmierzyć skuteczność mediów społecznościowych? (104)
- Porównaj koszty mediów społecznościowych i mediów tradycyjnych (106)
- Ile kosztuje marketing tradycyjny? (107)
- Ile kosztuje marketing społecznościowy? (108)
- Plotkarze wszystkich krajów, łączcie się! (109)
- Mierniki budowania świadomości marki (111)
6. To Twój dom. Marketing społecznościowy chroni Twoją reputację (115)
- "Komunikacja kryzysowa". Co to takiego? (119)
- Ach, gdyby tak media tradycyjne się poprawiły! (120)
- Jeżeli nie słuchasz i nie reagujesz, kończysz jak Chi-Chi's (123)
- Komunikacja z krytykantami w sześciu krokach (125)
- Dość już o negatywach! (126)
- Ochrona reputacji od strony technicznej (127)
- Jak mierzyć ochronę reputacji? (129)
7. Relacja z publiką. Marketing społecznościowy i public relations (133)
- Public relations nie dotyczą już mediów tradycyjnych (137)
- Dziennikarze także korzystają z mediów społecznościowych (139)
- Prosto do sedna dzięki mediom społecznościowym (140)
- Media tradycyjne zostały z tyłu (141)
- Jak uciec przed filtrem informacyjnym mediów tradycyjnych? (142)
- Krajobraz nowych relacji z mediami (144)
- Komunikacja kryzysowa zaczyna się na wiele miesięcy przed kryzysem (147)
- Sposoby postępowania z krytykantami (148)
- Jak mierzyć skuteczność public relations? (150)
8. Efekt Kumbaya. Marketing społecznościowy tworzy społeczność (153)
- Różne rodzaje społeczności (157)
- Tworzenie społeczności to coś więcej niż nawiązywanie znajomości (160)
- Ocena społeczności (161)
- Nawet nożyczki mogą mieć swoją społeczność! (163)
- Konkurencja wchodzi do naszej społeczności. Co robić? (165)
- Jak to zrobić i za ile? (168)
9. Chodzi o nich. Marketing społecznościowy stymuluje obsługę klienta (171)
- Dlaczego reakcje klientów są takie ważne? (174)
- Poprzyj słowa... swoimi ludźmi (175)
- Nie można pomóc wszystkim (176)
- Nie jesteś "zaklinaczem kretynów" (178)
- Czasami wystarczą dwa słowa (179)
- Jak mierzyć jakość obsługi klienta? (182)
- Pomiar oszczędności w obsłudze klienta (183)
10. Zmądrzej. Marketing społecznościowy stymuluje prace badawczo-rozwojowe (187)
- Współpraca to ostatni krzyk mody (188)
- Współpraca z klientem procentuje nowymi klientami (189)
- Współpraca z... nożyczkami (190)
- Podano pizzę (193)
- Pomiar skuteczności prac badawczo-rozwojowych (194)
- R&D plus R&D (196)
- Ale my jesteśmy małą firmą i nie mamy działu R&D (197)
- Jak zaplanować prace badawczo-rozwojowe? (200)
11. Zawsze chodzi o kasę. Marketing społecznościowy stymuluje sprzedaż (203)
- Reklama to nic złego (207)
- Reklama jest skierowana na zewnątrz, media społecznościowe do wewnątrz (208)
- Przykładowa sprzedaż dzięki marketingowi społecznościowemu (209)
- Wskaźniki PI i KPI (210)
- Jak mierzyć wyniki sprzedaży? (212)
- Wiemy po co, nie wiemy jak (215)
III. Do dzieła! (217)
12. Ulecz swoje lęki za pomocą solidnej strategii (219)
- Dlaczego potrzebujemy strategii społecznościowej? (221)
- Kwestia własności (225)
- Co pracownicy mogą robić w domu? (225)
- Praca zdalna to nie to samo co komunikacja prywatna (227)
- Co powinno się znaleźć w strategii społecznościowej? (227)
- Co robić z informacjami poufnymi i jak nie doradzać innym? (231)
- Zaufanie do pracowników a kwestia wypowiadania się w imieniu firmy (232)
- Kto powinien to wprowadzić w życie? (232)
- Kto ponosi odpowiedzialność? (234)
- Marnowanie czasu w mediach społecznościowych (234)
13. Przydziel obowiązki i bądź odpowiedzialny (237)
- Kwestia odpowiedzialności (238)
- Plusy i minusy (239)
- Marketing (239)
- Sprzedaż (240)
- Public relations (240)
- Obsługa klienta (241)
- Kto nie powinien się tym zajmować? (241)
- Układ idealny (242)
- Media społecznościowe są dla doświadczonych pracowników, a nie dla praktykantów (244)
- Idealny specjalista do spraw mediów społecznościowych (245)
- Twój pracownik robi furorę w mediach społecznościowych (246)
- Modele zarządzania mediami społecznościowymi (248)
- Odpowiedzialny zespół (249)
14. To NIE piaskownica, tu się robi interesy (251)
- Już wiesz, co może Ci dać marketing społecznościowy. Określ więc, co musi Ci dać (252)
- Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu (254)
- Od planu do działania (255)
- Na wszelki wypadek (258)
- Czasami samemu się nie da (259)
15. Społecznościowość (265)
- Klienci noszą z dumą symbole biznesów społecznościowych (266)
- Marketing społecznościowy to nie tylko biznes (267)
- Pięć czynników pobudzających zmianę tradycyjnego nastawienia (270)
- Stymulant numer jeden. Usłysz, a potem słuchaj (270)
- Stymulant numer dwa. Podziel się, a potem rozwiąż (271)
- Stymulant numer trzy. Uruchom, a potem się ucz (272)
- Stymulant numer cztery. Zaufaj, a potem uzgadniaj (272)
- Stymulant numer pięć. Daj, a potem weź (273)
- W końcu to biznes (274)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-6960-8 |
Rozmiar pliku: | 4,9 MB |