Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Medialna wojna polsko-polska - ebook

Wydawnictwo:
Format:
MOBI
Data wydania:
13 sierpnia 2025
29,99
2999 pkt
punktów Virtualo

Medialna wojna polsko-polska - ebook

Niezwykła książka podsumowująca polską rzeczywistość medialną, autorstwa znanego komentatora z kanału YT Analiza Polityczna, którego codzienne wejścia śledzi 180 tys. subskrybentów.

Rozpoczyna się od schyłku PRL-u i opowieści o propagandowym sukcesie Jaruzelskiego w stanie wojennym. Zagląda za kulisy transformacji mediów po roku 1989, opisując monopol medialny strony liberalno-lewicowej i wejście kapitału zagranicznego. Tłumaczy zasadę i przyczyny tworzenia kasty medialnych celebrytów i informacyjnego parasola ochronnego nad wybraną klasą polityczną – na przykładzie prezydenckiej pary Kwaśniewskich, którzy do tej pory królują w rankingach zaufania społecznego.

Autor sięga również do doświadczeń mediów światowych:

  • Pucz za weneckim lustrem, czyli jak big techy rzadzą nami bez żadnej kontroli społecznej
  • Programowanie neurolingwistyczne. Język jako narzędzie wpływu
  • Teoria deindywidualizacji i inżynieria społeczna
  • Algorytmy, bańki Informacyjne i fale hejtu w sieci społecznościowej
  • Boty i trolle: armie cyfrowej wojny. Deepfake trzęsie światem
  • Co mogą celebryci, czyli efekt Taylor Swift
  • Ciemna strona ekranu. Zagrożenia płynące ze współczesnych mediów

Łukasz Żygadło przypomina, jak wyglądała od kulis „nocna zmiana” i obalenie rządu Olszewskiego. Naświetla, jaką cezurą w mediach okazała się katastrofa smoleńska i towarzyszący jej przemysł pogardy. Przygląda się medialnemu tworzeniu partii politycznych w kolejnych akcjach „Zróbmy sobie koalicjanta” – opisuje rolę Palikota, Petru i Hołowni. Przypomina medialne ustawki, jak wymyśloną aferę z nazistami świętującymi w lesie urodziny Hitlera. W książce znalazły się liczne fragmenty wywiadów udzielonych autorowi, wypowiedzi naukowców, polityków i ludzi mediów.

  • Game changer polskiego ekosystemu medialnego – media społecznościowe
  • Młode wilki i tiktokowi politycy wymiatają stare złogi medialne
  • Próby wymuszania bojkotu reklamowego nowych mediów
  • Fenomen Kanału Zero
  • Zagraniczne środki w polskich mediach. US AID i kampanie wyborcze
Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-68123-48-7
Rozmiar pliku: 2,0 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij