Menedżer do zadań specjalnych. Czasowe zarządzanie przedsiębiorstwem - ebook
Menedżer do zadań specjalnych. Czasowe zarządzanie przedsiębiorstwem - ebook
- Dlaczego warto wynająć interim managera?
- Dlaczego warto być interim managerem?
- Jak to się robi w Polsce?
Na pomoc Twojej firmie!
Interim management, czyli "zarządzanie czasowe", bo tak w tłumaczeniu brzmi ten termin, to rozwiązanie, które polega na zatrudnieniu wysoko wykwalifikowanego managera do rozwiązania złożonego problemu w firmie. Taki manager do zadań specjalnych posiada wieloletnie, udokumentowane doświadczenie w swojej branży i dziedzinie aktywności zawodowej. Wynajmuje się go do realizacji konkretnego projektu w określonym czasie, a wynagradza odpowiednio do efektów. W zachodnim podejściu do zarządzania takie działanie jest bardzo popularne ze względu na swoją niezwykłą wydajność.
W naszym kraju instytucja interim managera dopiero zdobywa sobie uznanie, zarówno wśród właścicieli firm, jak i potencjalnych managerów do zadań specjalnych. Książka Manager do zadań specjalnych. Czasowe zarządzanie przedsiębiorstwem powstała w oparciu o doświadczenia interim managerów aktywnych na polskim rynku i we współpracy z nimi. Przybliża temat od strony teoretycznej, ale przede wszystkim stawia na studia przypadków z konkretnych, przeprowadzonych i zakończonych sukcesem projektów. Dzięki temu, że autorzy dzielą się przykładami z rodzimego rynku, czytelnik ma okazję przekonać się, że warto rozważyć interim management jako opcję zarządzania swoją firmą lub ścieżkę kariery zawodowej!
- Zarządzanie czasowe rozszyfrowane:
- Czym jest interim management?
- W jakich sytuacjach można go wykorzystać?
- Co trzeba wiedzieć, zanim wynajmie się managera?
- Jak zostać "managerem do wynajęcia"?
Patrona merytoryczny:
Stowarzyszenie Interim Mananagers zaprasza do udziału w III konferencji poświęconej tematyce interim management - Interim management w praktyce: polskie doświadczenia na tle europejskich standardów, która odbędzie się 02 grudnia 2011 r., w Warszawie.
Szczegółowy program wydarzenia oraz formularz zgłoszeniowy zamieszczony jest na stronie organizatora pod adresem https//stowarzyszenieim.org/page/iii-konferencja-sim.
Spis treści
Wprowadzenie (9)
Część I. Interim management - nowoczesne podejście do zarządzania (15)
Rozdział 1. Zrozumieć interim management (17)
- Definicja interim managementu (18)
- Geneza interim managementu (21)
- Czas i zakres (22)
- Rezultaty biznesowe (23)
- Działanie wewnątrz organizacji (27)
- Interim manager - osoba fizyczna (32)
- Interim management jako stan umysłu (32)
- Polska specyfika interim managementu (39)
Rozdział 2. Nowość w zarządzaniu (45)
- Projekt wewnętrzny czy interim manager? (45)
- Cel uświęca środki (48)
- Zarządzanie projektami (49)
- Szerokie kompetencje (51)
- Dlaczego mamy słuchać tego człowieka? (51)
- Forma prawna współpracy (53)
- Człowiek od "brudnej roboty" (53)
- Coach, trener, mentor (54)
Rozdział 3. Interim management - nowoczesna odpowiedź na potrzeby rynku (57)
- Trochę historii (59)
- Rozwój rynku i wzrost jego wymagań (63)
- Kiedy interim manager staje się niezbędnym narzędziem w przedsiębiorstwie (65)
- Korzyści, które przemawiają za wyborem interim managera (67)
- Interim manager - model współczesnego pracownika (70)
- Pozyskiwanie interim managerów (72)
Rozdział 4. Dlaczego interim manager, a nie pracownik? (75)
- Kiedy najczęściej firmy na polskim rynku sięgają po interim management? (75)
- Przewaga rozwiązania projektowego (81)
- Ile właściwie kosztuje zatrudnienie interim managera? (83)
- Kto najchętniej sięga po interim management? (87)
- Najczęstsze obawy przed zatrudnieniem interim managera (92)
- Jak znaleźć odpowiedniego interim managera? (94)
Część II. Interim management - sposób na życie i karierę zawodową (97)
Rozdział 5. Jestem z zawodu interimem (wywiad) (99)
Rozdział 6. Interim manager jako marka (115)
- Czym jest marka? (115)
- Na czym polega budowanie własnej marki? (115)
- Skuteczne zarządzanie własną marką (116)
Rozdział 7. Etyka interim managera (125)
- Miejsce i rola etyki w interim managemencie (125)
- Dwa obszary etyki interim managera (125)
- Potrzeba istnienia deontologii zawodu interim managera (127)
- Deontologia zawodu interim managera (131)
- Zasady etyki biznesowej (132)
- Zasady dobrych stosunków z klientami (134)
- Zasady dobrych stosunków w środowisku interim managerów (138)
- Korzyści deontologii (139)
Rozdział 8. Satysfakcja to nie wszystko - aspekty finansowe pracy interim managera (143)
- Okresy projektowe i bezprojektowe (143)
- Wynagrodzenie interim managera (146)
- Za co płaci klient? (147)
- Dlaczego akurat interim manager, a nie pracownik? (147)
- Premia za sukces (148)
- Korzystasz, dopóki płacisz (151)
- Zabezpieczenie płatności (152)
- Ubezpieczenie interim managera (152)
Rozdział 9. Wszędzie czasowo (157)
- Zmiana miejsca zamieszkania (157)
- Mobilność międzynarodowa (158)
- Wyzwanie dla rodziny (159)
- Zmiana pracodawcy co pół roku (160)
- Przeczekajmy (161)
O autorach (163)
Bibliografia (173)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0335-5 |
Rozmiar pliku: | 2,0 MB |