Facebook - konwersja

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
4 lutego 2025
76,00
7600 pkt
punktów Virtualo

Mentoring. Teoria i dobre praktyki - ebook

Książka jest kompleksowym przewodnikiem po teoretycznych oraz praktycznych aspektach mentoringu.

Dzięki lekturze czytelnik pozna m.in.:

  • współczesne definicje, rodzaje i formy mentoringu,
  • kompetencje i zadania mentora, w tym etyczne aspekty jego pracy,
  • wybrane narzędzia mentoringu (m.in. zawieranie kontraktu, koło życia, model GROW),
  • korzyści oraz kluczowe etapy wdrażania programu w organizacji.

Ciekawym uzupełnieniem omówionych zagadnień są inspirujące studia przypadków autorstwa przedstawicieli biznesu oraz organizacji niekomercyjnych.

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, menedżerów, pracowników działów marketingu, sprzedaży i PR. Zainteresuje również przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników naukowych oraz studentów wydziałów zarządzania, pedagogiki i psychologii.

„Książka pokazuje nie tylko istotę problematyki, lecz również zagłębia się w meandry projektowania i wdrażania programów mentoringu. Przedstawiony tekst obfituje w praktyczne narzędzia mentoringowe. Celne wskazówki dotyczące tego, «czego nie robić», mogą istotnie ustrzec mentorów oraz osoby projektujące programy mentoringu w organizacjach przed powszechnymi błędami”.
Z recenzji dr hab. Ewy Beck-Krali, profesor Akademii Górniczo-Hutniczej.

Spis treści

O autorce  | str. 7

Wstęp  | str. 9

Rozdział 1. Pojęcie mentoringu  | str. 11

Przegląd współczesnych definicji mentoringu  | str. 11

Rodzaje i formy mentoringu  | str. 13

Mentoring a coaching  | str. 18

Rozdział 2. Istota roli mentora  | str. 21

Zadania i kompetencje  | str. 21

Etyka mentoringu. Siedem zasad mentora  | str. 27

Rozdział 3. Wybrane narzędzia pracy mentora  | str. 31

Zawieranie kontraktu  | str. 31

Udzielanie rad  | str. 36

Zadawanie pytań  | str. 36

Aktywne słuchanie  | str. 38

Koło życia / koło aktywności zawodowej  | str. 40

Model GROW  | str. 41

Rozdział 4. Kluczowe aspekty wdrażania programu mentoringu w organizacji  | str. 44

Korzyści z wdrożenia programu  | str. 44

Obszary szczególnego zastosowania programów mentoringowych w organizacji  | str. 49

Zagadnienia, które trzeba rozważyć przed wdrożeniem programu  | str. 51

Etapy wdrożenia programu  | str. 52

Dobór par mentor – podopieczny  | str. 54

Zadania działu HR  | str. 56

Rola bezpośredniego przełożonego. Kwartet mentoringu  | str. 57

Programy mentoringowe – studia przypadków  | str. 61

Wspólne poszukiwanie mądrości jako fundament mentoringu. Doświadczenia Collegium Wratislaviense  | str. 63

Program mentoringowy w Vital Voices Poland  | str. 83

Mentoring dla kobiet w branży IT – program DareIT  | str. 97

Mentoring społeczny jako forma wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem  | str. 113

Mentoring w firmie DHL Express  | str. 125

Intermentoring pokoleniowy w organizacji  | str. 135

Program mentoringowy w Krajowej Szkole Administracji Publicznej. Bilans doświadczeń i plany na przyszłość  | str. 150

Design Mentorship, czyli projektowanie rozwoju przez mentoring  | str. 164

Mentoring w budowaniu przedsiębiorczości  | str. 185

Mentoring absolwencki – impuls do rozwoju środowiska absolwentów uczelni. Program Mentoringowy Politechniki Warszawskiej  | str. 193

Mentoring jako część kultury organizacyjnej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  | str. 201

Informacje o autorach studiów przypadków  | str. 205

Bibliografia  | str. 211

Kategoria: Rynek pracy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8390-419-1
Rozmiar pliku: 1,4 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij