Facebook - konwersja

Mentoring w praktyce. Partnerstwo w relacji, wsparcie w rozwoju - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
21 października 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
50,00

Mentoring w praktyce. Partnerstwo w relacji, wsparcie w rozwoju - ebook

Autorzy – członkowie Stowarzyszenia Mentorów Promentor – prezentują w publikacji różnorodne aspekty mentoringu oraz pokazują jego praktyczne zastosowanie w odmiennych środowiskach, m.in.: w edukacji, biznesie, czy w organizacjach.

W książce poruszono zagadnienia takie jak: rola mentora i mentee oraz łączącej ich relacji; umiejętności, jakie powinien posiadać i rozwijać mentor; wskazówki dotyczące metod pracy mentora; korzyści i bariery związane z wdrażaniem programów mentoringowych w organizacji.

Praktycznym uzupełnieniem jest obszerny aneks obejmujący m.in. kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej, standardy pracy mentora oraz rekomendowane praktyki.

Publikacja jest przeznaczona dla pracowników działów kadr i zasobów ludzkich, którzy opracowują i wdrażają programy rozwojowe, a także dla kadry kierowniczej średniego i wysokiego szczebla, planującej zdobyć nowe kompetencje w rozwijaniu, angażowaniu i motywowaniu podwładnych oraz wzmocnić własne umiejętności. Zainteresuje także nauczycieli akademickich reprezentujących nauki społeczne oraz kształcących specjalistów w zakresie zarządzania.

„Zapraszamy państwa do lektury. Mamy nadzieję, że przybliży ona ideę mentoringu i jego dobre praktyki, odpowie na pojawiające się pytania oraz zainspiruje do własnych poszukiwań w zakresie tej rekomendowanej przez nas formy rozwoju, tak by idea mentoringu docierała do jak największej liczby osób i była wszechstronnie wykorzystywana”.
Aleksandra Stanković, fragment wprowadzenia

Spis treści

Podziękowania | str. 9

Wprowadzenie | str. 11

 

CZĘŚĆ I. O ISTOCIE MENTORINGU SŁÓW KILKA... | str. 15

 

Klaudia Chociszewska

Mentoring w ujęciu andragogicznym | str. 17

Mentoring | str. 17

Mentor | str. 20

Mentee | str. 22

Mentoring w perspektywie dorosłości mentee | str. 23

Mentoring jako forma wsparcia edukacyjnego | str. 25

Mentoring w ujęciu andragogicznym | str. 28

 

Iwona Gierłach, Tadeusz Gadacz

Mentoring – przyszłość nauczania osób dorosłych | str. 31

Aspekt filozoficzny w procesie mentoringu | str. 31

Proces mentoringu | str. 33

Rola mentora | str. 33

Rola mentee | str. 34

Mentoring międzynarodowy | str. 35

Uwagi krytyczne | str. 36

Podsumowanie | str. 36

 

Urszula Ziemiańczyk, Katarzyna Hnat

Mentoring w służbie samooceny – dlaczego warto doskonalić się przez całe życie? | str. 38

Dlaczego jestem wyjątkowy? | str. 38

Po co ten rozwój i czym on jest? | str. 40

Czy warto dbać o samoocenę? | str. 43

Co „robi” samoocena? | str. 43

Czy i jak mentoring wspiera samoocenę? | str. 48

Praktyka mentoringowa | str. 49

Uważność w mentoringu | str. 52

„Małe kroki” w mentoringu | str. 54

Podsumowanie | str. 57

 

CZĘŚĆ II. POSTAWA I KOMPETENCJE MENTORA | str. 61

 

Tomasz Wański

Kompetencje i przymioty mentorskie | str. 63

Wstęp | str. 63

Mentoring – sedno metody | str. 65

Systematyka kompetencji mentora | str. 66

Kompetencje (niemal) wspólne | str. 67

Specyficzne kompetencje i przymioty mentorskie | str. 70

Podsumowanie | str. 79

 

Piotr Wiroński

Cura personalis w mentoringu osobistym | str. 81

Stwarzanie możliwości | str. 85

Budowanie sieci kontaktów | str. 88

Bycie adwokatem mentee | str. 90

Pomoc w sprawach osobistych | str. 93

„Po” | str. 94

 

Joanna Tor-Gazda

Dress code mentora | str. 96

Dress code mentora – standard Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR | str. 98

Stylowa wizytówka mentora | str. 100

Podsumowanie | str. 102

 

CZĘŚĆ III. WARTOŚĆ DODANA MENTORINGU W SZKOLNICTWIE | str. 105

 

Magdalena Mazur

Mentoring w szkole | str. 107

Nauczyciel | str. 107

Mentoring w szkole | str. 109

Szkoła | str. 111

Korzyści | str. 114

 

Urszula Leiss

„Liderzy zmiany” – program mentoringowy dla młodzieży gimnazjalnej | str. 117

Działania podjęte przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji projektu | str. 117

Części składowe projektu | str. 119

Warsztaty rozwojowe dla młodzieży | str. 119

Warsztaty z mentorami ze świata biznesu | str. 120

Warsztaty dla nauczycieli i mentorów z technik mentoringowych | str. 121

Indywidualne spotkania dla uczniów | str. 121

Indywidualne spotkania coacha z nauczycielami | str. 122

Rezultaty | str. 122

Korzyści z realizacji projektu | str. 123

Inspiracja, czyli na co zwrócić uwagę | str. 124

Wybór opiekunów do projektu | str. 124

Wsparcie osób decyzyjnych | str. 125

Elastyczność w stosowaniu narzędzi | str. 125

 

Dariusz Rott

Wychodzenie z mentoringu. Dobre praktyki w środowisku akademickim | str. 127

Studium przypadków indywidualnych. Analizy dwóch relacji mentoringowych opracowane przez byłych studentów | str. 129

Wnioski mentora | str. 135

 

CZĘŚĆ IV. MENTORING W BIZNESIE – ZASTOSOWANIE I PRAKTYKA PROCESU | str. 139

 

Renata Muszyńska

Rola mentoringu w procesie sukcesji | str. 141

Rodzaje sukcesji | str. 141

Sukcesja menedżerska w firmie | str. 141

Sukcesja pokoleniowa w firmie rodzinnej | str. 145

 

Grzegorz Dobek

Mentoring w sprzedaży | str. 152

 

Urszula Leiss, Tomasz Wański

Mentoring (coaching, trening) – sposób ważniejszy od formy | str. 165

Kontekst kulturowy i biznesowy | str. 165

Tradycyjne metody wspierania rozwoju | str. 166

Jak można to robić? Propozycje działań | str. 168

Wzbogacenie repertuaru działań mentora | str. 168

Wzbogacenie repertuaru działań coacha | str. 170

Wzbogacenie repertuaru działań trenera | str. 172

 

CZĘŚĆ V. MENTORING W ORGANIZACJI | str. 177

 

Edward Szumilak

Mentoring w procesie doskonalenia zawodowego | str. 179

 

Sylwester Pietrzyk, Agnieszka Twaróg-Kanus

Bariery we wdrażaniu procesu mentoringowego w organizacjach | str. 188

Etyka programów mentoringowych | str. 189

Kompetencje mentoringowe i świadomość metod uczenia | str. 190

Wsparcie organizacji | str. 193

Wynagrodzenie | str. 195

Podsumowanie | str. 196

 

Aleksandra Stanković

Odpowiedzialność i postawa mentora w organizacji. Korzyści z mentoringu formalnego w organizacji | str. 199

Mentoring w organizacji – rzeczywista potrzeba | str. 199

Co wyróżnia postawę mentora w organizacji? | str. 202

Praca z organizacją | str. 204

Praca z zespołem | str. 204

Relacja jeden na jeden | str. 206

Znaczenie i korzyści mentoringu formalnego w organizacji | str. 207

Korzyści wynikające z mentoringu sformalizowanego | str. 210

Załączniki | str. 213

O nas | str. 214

Kodeks wartości zawodowych mentora i relacji mentorskiej | str. 216

Standardy pracy mentora | str. 220

Definicje | str. 220

Paradygmat standardu | str. 220

Standaryzacja procesu mentoringowego | str. 221

Standaryzacja mentoringu | str. 229

Definicje | str. 229

Standaryzacja procesu mentoringowego | str. 230

Rekomendowane praktyki | str. 235

O autorach | str. 237

Kategoria: Rynek pracy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8328-181-0
Rozmiar pliku: 890 KB

BESTSELLERY

Kategorie: