Metoda Lean Enterprise. W poszukiwaniu innowacji - ebook
Metoda Lean Enterprise. W poszukiwaniu innowacji - ebook
Dziś przetrwanie przedsiębiorstwa zależy od tego, jak dobrze radzi sobie ono z odkrywaniem nowych możliwości biznesowych i dostarczaniem klientom wartości. Presja konkurencyjna narasta, a napędzają ją zmiany technologiczne i społeczne. Okazuje się, że ważny jest nie tyle kapitał, ile zdolność do wykorzystania czynników technicznych, technologicznych i kulturowych w celu przyśpieszenia cykli innowacji. Obecnie w ciągu paru dni lub tygodni bez wielkich nakładów, korzystając z bezpłatnych lub tanich usług i infrastruktury, można prototypować nowe produkty oparte na oprogramowaniu, a następnie szybko rozwijać trafione produkty. Aby jednak osiągnąć taki model w dużym zespole, konieczne jest przeformułowanie praktycznie całego systemu zarządzania w przedsiębiorstwie.
Ta książka to praktyczny przewodnik wdrażania koncepcji lean i agile w funkcjonującej organizacji. Przedstawiono tu zestaw wzorców i zasad, przy tym skoncentrowano się na heurystycznym podejściu do implementacji. Sporo miejsca poświęcono eksperymentowaniu, dzięki któremu można wybrać najlepszą technikę implementacji, co przyniesie poprawę stylu działania organizacji. Ważną częścią książki są studia przypadków, w których opisano, jak odnoszące sukcesy przedsiębiorstwa przeformułowały wszystkie aspekty swojej działalności, by radykalnie polepszyć wydajność. Przyjęcie koncepcji lean wymaga czasu i poświęcenia, ale jest nieodzowne do przyspieszenia tempa innowacji. Ta publikacja jest solidną pomocą w przeprowadzaniu takich zmian we własnej firmie.
Wybrane zagadnienia:
- cykl życia innowacji a kultura i strategia przedsiębiorstwa
- techniki poszukiwania nowych pomysłów
- prowadzenie dużych programów wdrożeń
- rola kultury organizacji, jej strategii i struktury zarządczej w procesie wdrażania innowacji
- ciągłe doskonalenie a zarządzanie przedsiębiorstwem
Metoda lean - godna odpowiedź na wyzwania współczesnego otoczenia biznesu!
Spis treści
Wstęp 11
CZĘŚĆ I. ORIENTACJA
Rozdział 1. Wprowadzenie 21
Rozdział 2. Zarządzanie dynamiką portfela przedsiębiorstwa 35
CZĘŚĆ II. EKSPLORACJA
Rozdział 3. Modelowanie i pomiar ryzyka inwestycyjnego 57
Rozdział 4. Eksploracja niepewności w poszukiwaniu okazji do rozwoju 73
Rozdział 5. Ewaluacja dopasowania produktu do rynku 95
CZĘŚĆ III. EKSPLOATACJA
Rozdział 6. Ciągłe ulepszanie 117
Rozdział 7. Identyfikacja wartości i zwiększanie przepływu 135
Rozdział 8. Przyjęcie praktyk rozwojowych lean 155
Rozdział 9. Eksperymentalne podejście do rozwoju produktu 171
Rozdział 10. Wdrożenie dowodzenia przez misję 187
CZĘŚĆ IV. TRANSFORMACJA
Rozdział 11. Rozwijanie kultury innowacyjności 205
Rozdział 12. Nastawienie lean w zarządzaniu ładem, ryzykiem i zgodnością 225
Rozdział 13. Napędzanie innowacji produktowej przez zarządzanie finansami 239
Rozdział 14. IT jako przewaga konkurencyjna 257
Rozdział 15. Zacznij tam, gdzie jesteś 273
Bibliografia 287
Skorowidz 293
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5628-3 |
Rozmiar pliku: | 6,7 MB |