Facebook - konwersja

Micro:bit. Nauka programowania i elektroniki dla małych oraz dużych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 maja 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
49,90

Micro:bit. Nauka programowania i elektroniki dla małych oraz dużych - ebook

Zabawę w programowanie czas zacząć!

Pod intrygująco brzmiącą nazwą micro:bit kryje się niewielkich rozmiarów płytka będąca mikrokontrolerem ... czy inaczej: mikrokomputerem. Sercem wielu urządzeń, takich jak różne roboty i inteligentne modele samochodów. Micro:bit stanowi punkt wyjścia dla ich konstrukcji i jest urządzeniem niezwykle często pojawiającym się przy okazji rozmaitych projektów związanych z nauką programowania ... korzystają z niego nauczyciele i uczniowie na całym świecie. Mikrokontroler micro:bit pozwala im się sprawnie uczyć i rozwiązywać pojawiające się przy okazji realizacji zadań problemy poprzez zabawę. Bo programowania, podobnie jak każdej innej dziedziny wiedzy, najlepiej uczyć się przez sprawiające radość praktykowanie.

Ta książka stanowi swojego rodzaju instrukcję obsługi płytki micro:bit. Zawiera aż sześćdziesiąt gotowych projektów, z których mniej więcej jedna trzecia dotyczy samego mikrokontrolera, pozostałe zaś wymagają zastosowania modułu rozszerzeń i (lub) dodatkowych akcesoriów. Podręcznik proponuje projekty i gotowe programy korzystające z bloczków, a także z bardziej zaawansowanych języków programowania, jakimi są JavaScript i Python. Przekonaj się, że zabawa z micro:bitem jest przyjemna, stosunkowo prosta i równocześnie inspirująca ... z tym mikrokontrolerem wykonasz zarówno prosty włącznik światła, użytecznego robota, samosterujący samochód, jak i bardziej zaawansowane rozwiązania dla tzw. inteligentnego domu.

Spis treści

 

WSTĘP

 

1. MICRO:BIT - MAŁA PŁYTKA O DUŻYCH MOŻLIWOŚCIACH

  • Specyfikacja BBC micro:bit 2

2. PROGRAMOWANIE MICRO:BIT - OPROGRAMOWANIE ORAZ UMIESZCZANIE PROGRAMU W PAMIĘCI

  • Jak pisać programy?
  • Jak umieścić program w pamięci micro:bit
  • Odczyt danych z płytki micro:bit za pomocą środowiska Arduino

3. INSTRUKCJE PROGRAMOWANIA MICRO:BIT

4. PODSTAWY TEORETYCZNE ELEKTRONIKI ORAZ MODUŁY DODATKOWE PRZEZNACZONE DO MICRO:BIT

  • Prąd elektryczny i jego rodzaje
  • Obwód elektryczny
  • Materiały półprzewodnikowe
  • Tranzystory bipolarne
  • Moduły dodatkowe przeznaczone do micro:bit

5. PROSTE PROJEKTY Z WYKORZYSTANIEM PŁYTKI MICRO:BIT

  • Projekt 1. Wyświetlanie napisu - wyświetlanie własnego imienia zaraz po uruchomieniu programu
  • Projekt 2. Wyświetlanie napisu - stałe wyświetlanie własnego imienia na ekranie LED micro:bit
  • Projekt 3. Wyświetlanie ikony na wyświetlaczu LED micro:bit
  • Projekt 4. Wyświetlanie kilku ikon na wyświetlaczu LED
  • Projekt 5. Wyświetlanie kilku ikon na wyświetlaczu LED - innych zaraz po uruchomieniu oraz innych wyświetlanych stale
  • Projekt 6. Wyświetlanie napisu po uruchomieniu oraz na stałe ikon na wyświetlaczu LED
  • Projekt 7. Wyświetlanie na wyświetlaczu samodzielnie utworzonych ikon
  • Projekt 8. Wyświetlanie na wyświetlaczu ikony po naciśnięciu przycisku A
  • Projekt 9. Wyświetlanie na wyświetlaczu ikony po naciśnięciu przycisku A, wyświetlanie innej ikony po naciśnięciu przycisku B
  • Projekt 10. Wyświetlanie na wyświetlaczu ikony po naciśnięciu przycisku A, wyświetlanie innej własnej ikony po naciśnięciu przycisku B, kasowanie ikon po wspólnym naciśnięciu przycisków A+B
  • Projekt 11. Mruganie pojedynczej diody na wyświetlaczu micro:bit
  • Projekt 12. Wyświetlanie na micro:bit różnych elementów
  • Projekt 13. Wyświetlanie temperatury
  • Projekt 14. Reakcja wyświetlacza LED micro:bit na przycisk A (zapalanie diod) oraz przycisk B (gaszenie diod)
  • Projekt 15. Działanie akcelerometru wbudowanego w płytkę micro:bit
  • Projekt 16. Działanie akcelerometru 2 - podgląd pozycji
  • Projekt 17. Detekcja natężenia oświetlania
  • Projekt 18. Mrugające powtarzane emotikonki
  • Projekt 19. Elektroniczna kostka do gry
  • Projekt 20. Graficzna elektroniczna kostka do gry
  • Projekt 21. Dodawanie dwóch liczb
  • Projekt 22. Mnożenie dwóch liczb

6. PROJEKTY Z MODUŁAMI DODATKOWYMI DO MICRO:BIT

  • Projekt 1. Mruganie diody LED - załączanie/wyłączanie na czas dwóch sekund
  • Projekt 2. Mruganie diody LED - załączanie/wyłączanie na czas trzech sekund i odtwarzanie w tle dźwięku
  • Projekt 3. Wyświetlanie ikony na wyświetlaczu micro:bit po uaktywnieniu krańcowego wyłącznika
  • Projekt 4. Zwiększanie tempa i zmiana efektu dźwiękowego po uaktywnieniu krańcowego wyłącznika
  • Projekt 5. Wyświetlanie na wyświetlaczu micro:bit poziomu napięć z zakresu od 0 V do 3,3 V z regulacją potencjometrem
  • Projekt 6. Sterowanie oświetleniem za pomocą przycisków A i B na płytce micro:bit
  • Projekt 7. Pomiar poziomu jasności oświetlenia za pomocą diod na płytce micro:bit
  • Projekt 8. Odtwarzanie muzyki przez głośnik za pomocą przycisków A i B na płytce micro:bit
  • Projekt 9. Rozpoznawanie gestów (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grobe zawierający czujnik gestów)
  • Projekt 10. Rozpoznawanie odległości (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grove zawierający czujnik ultradźwiękowy)
  • Projekt 11. Licznik potrząśnięć (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grove zawierający moduł wyświetlacza siedmiosegmentowego)
  • Projekt 12. Dalmierz ultradźwiękowy (uwaga: należy dodać moduł instrukcji Grove zawierający moduł wyświetlacza siedmiosegmentowego)
  • Projekt 13. Zmiana intensywności świecenia diody LED
  • Projekt 14. Zmiana intensywności świecenia diody LED oraz mruganie LED
  • Projekt 15. Sterowanie diodami RGB - zmiana różnych kolorów
  • Projekt 16. Uruchamianie za pomocą przycisku zewnętrznego emotikonów na ekranie LED micro:bit
  • Projekt 17. Sterowanie sygnalizacją świetlną
  • Projekt 18. Czujnik PIR - czujnik obecności
  • Projekt 19. Czujnik dźwięku

7. PROJEKTY Z WYKORZYSTANIEM DODATKOWYCH MODUŁÓW I PŁYTKI UNIWERSALNEJ

  • Projekt 1. Mruganie diody oraz dobór rezystora do diody (rezystor 220 Ω)
  • Projekt 2. Pływające światła (rezystor 220 Ω)
  • Projekt 3. Załączanie i wyłączanie dwóch diod z przycisków A i B dostępnych na płytce micro:bit oraz z zewnętrznych przycisków
  • Projekt 4. Regulacja jasności diody LED za pomocą potencjometru (rezystor 220 Ω)
  • Projekt 5. Sterowanie diodą RGB
  • Projekt 6. Sterowanie diodą za pomocą fotokomórki (rezystor 220 Ω, 10 kΩ)
  • Projekt 7. Sterowanie aktywnym brzęczkiem
  • Projekt 8. Sterowanie pasywnym brzęczkiem
  • Projekt 9. Sterowanie serwomechanizmem za pomocą potencjometru
  • Projekt 10. Sterowanie wyświetlaczem

8. ANALOGOWY ODCZYT DANYCH ZA POMOCĄ MICRO:BIT

  • Projekt 1. Odczyt analogowy za pomocą potencjometru (do odczytu wykorzystano środowisko Arduino IDE)
  • Projekt 2. Odczyt analogowy temperatury za pomocą termistora (do odczytu wykorzystano środowisko Arduino IDE, rezystor 10 kΩ)
  • Projekt 3. Odczyt temperatury za pomocą układu LM35
  • Projekt 4. Alarm pożarowy
  • Projekt 5. Alkomat
  • Projekt 6. Czujnik gazu
  • Projekt 7. Czujnik wilgotności (wykrywacz braku wody w doniczce)
  • Projekt 8. Czujnik wykrywania wody - alarm zalania
  • Projekt 9. Sterowanie joystickiem

O AUTORZE

Kategoria: Dla dzieci
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9595-4
Rozmiar pliku: 26 MB

BESTSELLERY

Kategorie: