Microsoft Visual C++ 2008. Praktyczne przykłady - ebook
Microsoft Visual C++ 2008. Praktyczne przykłady - ebook
- Poznaj w praktyce środowisko Visual C++ 2008
- Dowiedz się, jak korzystać z gotowych komponentów programistycznych
- Naucz się pisać w C++ aplikacje przeznaczone dla systemu Windows
Wiele osób słyszało o języku C++, lecz ogromna większość z nich na samą myśl o bliższym poznaniu go reaguje z podobną rezerwą, jak na pomysł wybrania się na wakacyjny kurs języka mandaryńskiego. Osoby te popełniają jednak niewybaczalny błąd i skutecznie odcinają się od niezwykle interesującego świata nowoczesnego programowania. Na ludzi biegle znających C++ czeka bardzo wiele atrakcyjnych ofert pracy, a niemalejąca popularność systemów Windows sprawia, że najbardziej poszukiwani w tej grupie są specjaliści znający Visual C++, czyli wygodne w użyciu i bardzo rozbudowane środowisko programistyczne firmy Microsoft. Nie trzeba chyba dodawać, że zarabiają oni zwykle znacznie więcej niż najlepsi nawet tłumacze z języka mandaryńskiego...
Jeśli chcesz dołączyć do tej programistycznej elity, już dziś sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy. Książka "Microsoft Visual C++ 2008. Praktyczne przykłady " umożliwi Ci gładkie rozpoczęcie przygody z Visual C++, prezentując podstawowe informacje na temat języka, opisując środowisko programistyczne, sposób tworzenia aplikacji oraz technikę zarządzania danymi i korzystania z plików. Nauczysz się z niej również właściwego stosowania elementów kontrolnych i komponentów programistycznych. Poznasz metody przetwarzania wielowątkowego, zagadnienia związane z grafiką i łączeniem się z siecią, a ponadto dowiesz się, jak skonstruowany jest kod programu. Na tym jednak nie koniec, bowiem na kilku rozbudowanych i bardzo zróżnicowanych przykładach poznasz też praktyczne zastosowanie całej tej teorii, a wszystko przy użyciu bezpłatnej wersji środowiska programistycznego firmy Microsoft.
- Podstawowe informacje na temat Visual C++ 2008
- Instalacja środowiska programistycznego
- Elementy składowe aplikacji i sposoby używania kontrolek
- Zarządzanie danymi i używanie plików
- Używanie najważniejszych komponentów programistycznych
- Wykorzystanie elementów graficznych
- Podstawowy korzystania z wątków
- Korzystanie z komponentów sieciowych
- Opis języków C++ i C++/CLI oraz struktury napisanych w nich programów
- Praktyczne projekty aplikacji opracowanych za pomocą Visual C++ 2008
Nie zwlekaj - już dziś wkrocz w magiczny świat programowania z wykorzystaniem Visual C++ 2008!
Spis treści
Co znajdziesz w tej książce? (9)
Rozdział 1. Podstawy środowiska Visual C++ 2008 (11)
- Język C++ a .NET Framework (11)
- Opis środowiska (12)
- Pobieranie i instalacja środowiska (12)
- Główne okno VC++ 2008 (13)
- Tworzenie nowej aplikacji w VC++ 2008 (13)
- Wygląd środowiska w trybie budowy aplikacji (16)
- Struktura projektu (17)
- Klasa okna głównego (18)
Rozdział 2. Podstawowe elementy aplikacji (21)
- Główne okno (21)
- Przyciski (26)
- Etykiety (27)
- Pola tekstowe (29)
- Wprowadzanie danych do aplikacji za pomocą pól tekstowych (31)
- Wprowadzanie danych z konwersją typu (32)
- Wyświetlanie wartości zmiennych (34)
- Pole tekstowe z maską formatu danych (35)
- Pola wyboru, przyciski opcji, kontenery grupujące (37)
Rozdział 3. Menu i paski narzędzi (41)
- Rodzaje menu (41)
- Komponent MenuStrip (41)
- Menu podręczne (47)
- Skróty klawiaturowe w menu (49)
- Paski narzędzi (51)
Rozdział 4. Tablice, uchwyty i dynamiczne tworzenie obiektów (55)
- Tablice (55)
- Uchwyty (59)
- Dynamiczne tworzenie obiektów - operator gcnew (60)
- Dynamiczna deklaracja tablic (61)
Rozdział 5. Komunikacja aplikacji z plikami (63)
- Pliki jako źródło danych (63)
- Wyszukiwanie plików (64)
- Odczyt własności plików i folderów (65)
- Odczyt danych z plików tekstowych (66)
- Zapisywanie tekstu do pliku (69)
- Zapis danych do plików binarnych (71)
- Odczyt z plików binarnych (72)
Rozdział 6. Okna dialogowe (75)
- Okno typu MessageBox (75)
- Okno dialogowe otwarcia pliku (77)
- Okno zapisu pliku (79)
- Okno wyboru koloru (80)
- Wybór czcionki (81)
Rozdział 7. Możliwości edycji tekstu w komponencie TextBox (83)
- Właściwości pola TextBox (83)
- Kopiowanie i wklejanie tekstu ze schowka (85)
- Wyszukiwanie znaków w tekście (86)
- Wstawianie tekstu między istniejące linie (87)
- Wprowadzanie danych do aplikacji (88)
- Prosta konwersja typów - klasa Convert (88)
- Konwersja ze zmianą formatu danych (89)
- Konwersja liczby na łańcuch znakowy (92)
Rozdział 8. Komponent tabeli DataGridView (95)
- Podstawowe właściwości komponentu DataGridView (95)
- Zmiana wyglądu tabeli (98)
- Dopasowanie wymiarów komórek tabeli do wyświetlanego tekstu (101)
- Odczytywanie danych z komórek tabeli (102)
- Zmiana liczby komórek podczas działania aplikacji (106)
- Tabela DataGridView z komórkami różnych typów (110)
- Przyciski w komórkach - DataGridViewButtonCell (113)
- Komórki z polami wyboru - DataGridViewCheckBoxCell (114)
- Grafika w tabeli - komórka DataGridViewImageCell (116)
- Komórka z listą rozwijaną - DataGridViewComboBoxCell (117)
- Odnośniki internetowe w komórkach - DataGridViewLinkCell (119)
Rozdział 9. Metody związane z czasem - komponent Timer (123)
- Czas systemowy (123)
- Komponent Timer (125)
Rozdział 10. Grafika w aplikacjach Visual C++ (127)
- Obiekt Graphics - kartka do rysowania (127)
- Pióro Pen (133)
- Pędzle zwykłe i teksturowane (135)
- Rysowanie pojedynczych punktów - obiekt Bitmap (137)
- Rysowanie trwałe - odświeżanie rysunku (138)
Rozdział 11. Podstawy aplikacji wielowątkowych (141)
- Wątki (141)
- Komunikacja z komponentami z innych wątków - przekazywanie parametrów (143)
- Przekazywanie parametrów do metody wątku (145)
- Klasa wątku - przekazywanie parametrów z kontrolą typu (146)
- Komponent BackgroundWorker (148)
Rozdział 12. Połączenie aplikacji z siecią internet (153)
- Komponent WebBrowser (153)
- Przetwarzanie stron WWW - obiekt HtmlDocument (156)
- Protokół FTP (160)
- Pobieranie zawartości katalogu z serwera FTP (161)
- Pobieranie plików przez FTP (162)
- Wysyłanie pliku na serwer FTP (164)
Rozdział 13. Dynamiczne tworzenie okien i komponentów (167)
- Wyświetlanie okien - klasa Form (167)
- Komponenty w oknie tworzonym dynamicznie (169)
- Przesyłanie danych z okien dialogowych (170)
- Okno tytułowe aplikacji (171)
- Obsługa zdarzeń dla komponentów tworzonych dynamicznie (172)
- Aplikacja zabezpieczona hasłem (173)
Rozdział 14. Struktura programów C++ i C++/CLI (175)
- Programy korzystające z konsoli w VC++ 2008 (175)
- Ogólna postać programu pisanego w C++ (176)
- Dyrektywy (177)
- Dyrektywa #include (177)
- Dyrektywa #define (178)
- Dyrektywa #if - kompilacja warunkowa (178)
- Typy zmiennych (178)
- Zmienne typu int (178)
- Zmienne typu float (179)
- Typ double (179)
- Typ char (179)
- Modyfikatory typów (179)
- Rzutowanie (konwersja) typów (179)
- Typ wyliczeniowy (180)
- Operatory (180)
- Zapis danych do plików i odczyt z nich za pomocą operatorów << i >> (182)
- Wskaźniki (184)
- Tablice (184)
- Operatory new i delete (185)
- Instrukcje (186)
- Instrukcje warunkowe (186)
- Instrukcje iteracji (187)
- Funkcje (188)
- Przeciążanie funkcji (189)
- Niejednoznaczność (189)
- Przekazywanie argumentów przez wartość i adres (190)
- Wskaźniki do funkcji (191)
- Funkcja main() (192)
- Przekazywanie parametrów do funkcji main() (193)
- Struktury i unie (195)
- Struktury (195)
- Klasy (196)
- Konstruktory i destruktory (199)
- Przeciążanie konstruktorów (201)
- Przeciążanie operatorów (202)
- Statyczne metody i pola klasy (203)
- Wskaźnik zwrotny this (204)
- Dziedziczenie (205)
- Własne kontrolki dziedziczące po standardowych (208)
- Przestrzenie nazw (211)
- Wyjątki (212)
- Aplikacje, aplikacje (215)
Rozdział 15. Prosty edytor tekstu (217)
- Opis (217)
- Główne okno (217)
- Budowa interfejsu użytkownika (219)
- Otwieranie pliku z dysku (223)
- Zapisanie pliku tekstowego (226)
- Obsługa schowka (227)
- Cofanie komend (Undo) (228)
- Wycięcie tekstu do umieszczenia w schowku (228)
- Aby skopiować tekst do schowka (228)
- Aby wkleić tekst ze schowka (229)
- Test (229)
Rozdział 16. Program do rysowania (231)
- Opis (231)
- Budowa interfejsu użytkownika (231)
- Wczytywanie pliku graficznego z dysku (233)
- Wyświetlanie grafiki w oknie (234)
- Rysowanie w oknie za pomocą myszy (236)
- Zmiana koloru linii (239)
- Zapis pliku graficznego na dysku (240)
- Test (243)
Rozdział 17. Figury Voronoi (245)
- Opis (245)
- Interfejs użytkownika (246)
- Struktura projektu C++/CLI (246)
- Wyznaczanie odległości między punktami (248)
- Rysowanie figur (248)
- Obsługa programu (251)
- Test (252)
Rozdział 18. Automat komórkowy (253)
- Opis (253)
- Interfejs użytkownika (254)
- Inicjalizacja planszy (256)
- Zaznaczanie pól w siatce (257)
- Krok w trybie Gra w życie (258)
- Krok w trybie Seeds (260)
- Kroki w trybie automatycznym (261)
- Obsługa programu (262)
- Inne ciekawe układy do Gry w życie (262)
- Oscylatory (263)
- Obiekty latające (264)
- Test (266)
Rozdział 19. Wieże Hanoi (267)
- Opis (267)
- Interfejs użytkownika (268)
- Deklaracja zmiennych klasy Form1 (270)
- Obsługa menu (270)
- Funkcja rysująca krążki (272)
- Przekładanie krążków (275)
- Różne końcowe metody (278)
- Test (279)
Rozdział 20. Aplikacja bazy danych (281)
- Opis (281)
- Instalacja PostgreSQL (281)
- Wyłączenie usługi bazy (284)
- Inicjalizacja bazy (285)
- Organizacja i typy danych w bazach PostgreSQL (286)
- Język SQL (288)
- Utworzenie bazy danych (288)
- Interfejs użytkownika (290)
- Włączenie sterowników bazy PostgreSQL do projektu (291)
- Łączenie z bazą i odczyt danych (292)
- Dodawanie danych do bazy (294)
- Zmiana danych w bazie (296)
- Kasowanie danych (299)
- Obsługa bazy (300)
- Test (300)
Rozdział 21. Aplikacja do nauki słówek (303)
- Opis (303)
- Interfejs użytkownika (303)
- Deklaracja pól klasy (305)
- Odczyt danych z pliku tekstowego (306)
- Odpytywanie ze słówek (308)
- Zapis listy wyrazów do pliku tekstowego (309)
- Obsługa (310)
- Test (310)
Rozdział 22. Aplikacja do monitorowania systemu (313)
- Opis (313)
- Interfejs użytkownika (313)
- Ustawienie parametrów kontrolek performanceCounter (314)
- Odczyt parametrów z kontrolek performanceCounter (316)
- Uruchamianie timera - ikona w pasku zadań (316)
- Rysowanie wykresów (318)
- Opis (321)
- Test (322)
Rozdział 23. Klient FTP (323)
- Opis (323)
- Interfejs użytkownika (323)
- Klasa do obsługi FTP (324)
- Pobieranie katalogu (326)
- Pobieranie plików (328)
- Wysyłanie plików (329)
- Poruszanie się po folderach (329)
- Rozbudowa (331)
- Test (331)
Rozdział 24. Aplikacja do drukowania grafiki (333)
- Opis (333)
- Interfejs użytkownika (333)
- Otwieranie rysunku (334)
- Obracanie rysunku (335)
- Drukowanie (336)
- Opis działania (338)
- Test (338)
Odpowiedzi do testów (341)
Skorowidz (343)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-7816-7 |
Rozmiar pliku: | 4,4 MB |