Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C# - ebook
Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C# - ebook
Visual Studio i język C# - potężny duet w rękach programisty!
- Opanuj Visual Studio 2012 i platformę .NET - narzędzia do tworzenia nowej aplikacji
- Odkryj niezwykłe możliwości obiektowego języka programowania C#
- Poznaj zaawansowane zagadnienia programowania obiektowego, podstawy obsługi sieci oraz Asembler IL
O fantastycznych właściwościach Visual Studio 2012 z pewnością słyszał już każdy, kto choć odrobinę interesuje się tematem programowania. To środowisko programistyczne zapewnia użytkownikom komfort działania, jakiego próżno szukać gdziekolwiek indziej. Jego wygoda oraz łatwość obsługi pozwalają programiście skupić się na tym, co rzeczywiście chce osiągnąć, bez irytującego rozpraszania się na tysiące drobiazgów, o których kiedyś musiał pamiętać. Jeśli w dodatku ten programista poprawnie używa wydajnego, elastycznego języka C#, może stworzyć naprawdę świetną aplikację. Czy nie powinieneś w końcu się tego nauczyć?
Ta książka pomoże Ci wejść w świat programowania w C# z użyciem najnowszej wersji Visual Studio. Znajdziesz tu dokładny opis działania środowiska oraz szczegółowe informacje na temat posługiwania się językiem C# - od najprostszych operatorów i tablic, przez zachowania klas i obiektów, aż po tworzenie bibliotek i obsługę błędów. Dowiesz się, jak wykorzystać Asembler IL i na czym polega programowanie sieciowe. Odkryjesz, jak należy budować aplikację w stylu Metro dla systemu Windows 8, a na dokładkę dostaniesz listę słów kluczowych C# i zestaw instrukcji Asemblera IL. Co Ty na to?
Dzięki tej książce dowiesz się więcej o:
- języku C# i platformie .NET
- Microsoft Visual Studio 2012
- podstawach programowania obiektowego i innych zagadnieniach w C#
- tworzeniu interfejsu graficznego aplikacji
- podstawach programowania sieciowego
- obsłudze Asemblera IL
- podstawach tworzenia aplikacji w stylu Metro dla Windows 8
- słowach kluczowych języka C#
Programuj w C# - koniecznie z Visual Studio 2012!
Spis treści
Rozdział 1. Wstęp (9)
- 1.1. O języku C# i platformie .NET (9)
- 1.2. Podstawowe pojęcia (9)
- 1.3. Potrzebne narzędzia (10)
Rozdział 2. Microsoft Visual Studio 2012 (11)
- 2.1. Co nowego? (12)
- 2.2. Instalacja (12)
- 2.3. Konfiguracja (14)
- Pasek obsługi odpluskwiania (14)
- Numerowanie wierszy (14)
- 2.4. Tworzenie nowego projektu (15)
- 2.5. Kompilacja i uruchamianie (15)
- 2.6. Odpluskwianie (ang. Debugging) (15)
- Błędy procesu kompilacji (15)
- Błędy pokompilacyjne (16)
- 2.7. Okna, menu i paski narzędzi (16)
- Okna (16)
- Górne menu (16)
- Paski narzędzi (17)
- 2.8. Składniki pakietu (17)
- 2.9. Projektowanie diagramów UML (18)
Rozdział 3. Język C#. Podstawy (19)
- 3.1. Struktura kodu źródłowego (19)
- 3.2. Komentarze (20)
- Komentarz blokowy (20)
- Komentarz liniowy (20)
- Komentarz XML (20)
- 3.3. Program "Witaj, świecie!" (21)
- 3.4. Typy danych (21)
- Typy proste (21)
- Typy referencyjne (22)
- Typ strukturalny (24)
- Typ wyliczeniowy (24)
- Rzutowanie i konwersja typów (24)
- 3.5. Proste operacje wejścia/wyjścia (25)
- Wyświetlanie danych (25)
- Pobieranie danych (26)
- 3.6. Preprocesor (26)
- Dyrektywa #if (26)
- Dyrektywa #else (27)
- Dyrektywa #elif (27)
- Dyrektywa #endif (27)
- Dyrektywa #define (27)
- Dyrektywa #undef (28)
- Dyrektywa #warning (28)
- Dyrektywa #error (28)
- Dyrektywa #line (28)
- Dyrektywa #region (29)
- Dyrektywa #endregion (29)
- Dyrektywa #pragma warning (29)
- 3.7. Zmienne i stałe (30)
- 3.8. Stos i sterta (31)
- Wydajność (31)
- 3.9. Instrukcja warunkowa if (32)
- 3.10. Instrukcja wyboru switch (34)
- 3.11. Operatory (35)
- Podstawowe (36)
- Jednoargumentowe (38)
- Mnożenie, dzielenie i modulo (40)
- Przesunięcia (40)
- Relacje i sprawdzanie typów (41)
- Równość i różność (42)
- Koniunkcja logiczna (42)
- Alternatywa wykluczająca logiczna (42)
- Alternatywa logiczna (42)
- Koniunkcja warunkowa (43)
- Alternatywa warunkowa (43)
- Operator warunkowy (43)
- Przypisania (43)
- 3.12. Pętle (45)
- Pętla do-while (45)
- Pętla for (45)
- Pętla foreach (48)
- Pętla while (49)
- Kontrola przepływu (49)
- 3.13. Argumenty wiersza poleceń (52)
- 3.14. Metody (53)
- Deklaracja metod (53)
- Przekazywanie przez referencję lub przez wartość (54)
- 3.15. Tablice (55)
- Przekazywanie tablic jako argumentów metod (56)
- Klasa System.Array (57)
- 3.16. Wskaźniki (60)
- Kod nienadzorowany (ang. unsafe code) (60)
- Typy wskaźnikowe (61)
Rozdział 4. Język C#. Programowanie obiektowe (63)
- 4.1. Klasy i obiekty (63)
- Słowo kluczowe this (65)
- 4.2. Konstruktor i destruktor (66)
- 4.3. Dziedziczenie (67)
- Klasy zagnieżdżone (68)
- 4.4. Modyfikatory dostępu (69)
- Słowo kluczowe readonly (70)
- Pola powinny być prywatne (70)
- 4.5. Wczesne i późne wiązanie (71)
- Wczesne wiązanie vs późne wiązanie (71)
- Opakowywanie zmiennych (72)
- 4.6. Przeciążanie metod (72)
- 4.7. Przeciążanie operatorów (73)
- Słowa kluczowe implicit i explicit (75)
- 4.8. Statyczne metody i pola (76)
- 4.9. Klasy abstrakcyjne i zapieczętowane (77)
- 4.10. Serializacja (78)
- Użyteczność serializacji (79)
- Zapis obiektu do pliku XML (79)
- Odczyt obiektu z pliku XML (79)
- 4.11. Przestrzenie nazw (80)
- 4.12. Właściwości (82)
- 4.13. Interfejsy (83)
- Płytka i głęboka kopia obiektu (84)
- 4.14. Indeksery (86)
- 4.15. Polimorfizm (88)
- Składowe wirtualne (91)
- Ukrywanie składowych klasy bazowej (92)
- Zapobieganie przesłanianiu wirtualnych składowych klasy pochodnej (92)
- Dostęp do wirtualnych składowych klasy bazowej z klas pochodnych (93)
- Przesłanianie metody ToString() (94)
- 4.16. Delegaty (94)
- Metody anonimowe (95)
- Wyrażenia lambda (96)
- Delegat Func (97)
- 4.17. Zdarzenia (98)
- 4.18. Metody rozszerzające (98)
- 4.19. Kolekcje (99)
- Wybieranie klasy kolekcji (100)
- Klasa Queue (101)
- Klasa Stack (102)
- Klasa ArrayList (103)
- Klasa StringCollection (103)
- Klasa Hashtable (104)
- Klasa SortedList (105)
- Klasa ListDictionary (105)
- Klasa StringDictionary (106)
- Klasa NameObjectCollectionBase (107)
- Klasa NameValueCollection (110)
- 4.20. Typy generyczne (111)
- Klasa generyczna Queue (112)
- Klasa generyczna Stack (113)
- Klasa generyczna LinkedList (114)
- Klasa generyczna List (115)
- Klasa generyczna Dictionary (116)
- Klasa generyczna SortedDictionary (118)
- Klasa generyczna KeyedCollection (120)
- Klasa generyczna SortedList (123)
- 4.21. Kontra i kowariancja (125)
Rozdział 5. Język C#. Pozostałe zagadnienia (127)
- 5.1. Wywoływanie funkcji przez PInvoke (127)
- 5.2. Napisy (ang. Strings) (129)
- Deklaracja i inicjalizacja (129)
- Niezmienność obiektów String (130)
- Znaki specjalne (130)
- Formatowanie napisów (130)
- Napisy częściowe (131)
- Dostęp do pojedynczych znaków (132)
- Najważniejsze metody klasy String (132)
- 5.3. Arytmetyka dużych liczb (132)
- 5.4. Arytmetyka liczb zespolonych (134)
- 5.5. System plików i rejestr (134)
- Pliki i katalogi (135)
- Strumienie (137)
- Czytelnicy i pisarze (138)
- Asynchroniczne operacje wejścia/wyjścia (139)
- Kompresja (139)
- Rejestr (140)
- 5.6. Tworzenie bibliotek (141)
- 5.7. Procesy i wątki (142)
- Procesy (142)
- Wątki (143)
- 5.8. Obsługa błędów (146)
- Podsumowanie (147)
Rozdział 6. Tworzenie interfejsu graficznego aplikacji (149)
- 6.1. Projektowanie interfejsu graficznego (149)
- 6.2. Wejście klawiatury (150)
- 6.3. Wejście myszy (151)
- 6.4. Symulowanie klawiatury i myszy (151)
- Symulowanie klawiatury (152)
- Symulowanie myszy (152)
- 6.5. Przeciągnij i upuść (153)
- 6.6. Przegląd wybranych kontrolek (153)
- 6.7. Wstęp do Windows Presentation Foundation (155)
- Tworzenie projektu WPF (155)
- Przykład: "Witaj, świecie WPF!" (156)
Rozdział 7. Podstawy programowania sieciowego (159)
- 7.1. System DNS (159)
- 7.2. Wysyłanie wiadomości e-mail (160)
- 7.3. Protokół FTP (161)
- Przykład: Jak wysłać plik na serwer FTP? (161)
- 7.4. Gniazda (ang. Sockets) (161)
Rozdział 8. Asembler IL (165)
- 8.1. Co to jest? (165)
- 8.2. Program "Witaj, świecie!" (165)
- 8.3. Kompilacja i uruchamianie (166)
- 8.4. Zmienne lokalne (166)
- 8.5. Metody (167)
- 8.6. Rozgałęzienia (169)
- 8.7. Pętle (170)
- 8.8. Przegląd wybranych instrukcji (171)
- Instrukcje odkładające wartość na stos (171)
- Instrukcje zdejmujące wartość ze stosu (172)
- Instrukcje rozgałęzień (172)
- Instrukcje arytmetyczne (173)
- Pozostałe instrukcje (173)
Rozdział 9. Podstawy tworzenia aplikacji w stylu Metro dla Windows 8 (175)
- 9.1. Co to są aplikacje Metro? (175)
- 9.2. Potrzebne narzędzia (176)
- 9.3. Uzyskiwanie licencji dewelopera (176)
- 9.4. Program "Witaj, świecie Metro!" (177)
- Tworzenie nowego projektu (177)
- Zmodyfikuj stronę startową (177)
- Dodaj obsługę zdarzeń (178)
- Uruchom aplikację (178)
- 9.5. Przegląd wybranych kontrolek (178)
- App bar (178)
- Button (178)
- Check box (179)
- Combo box (179)
- Grid view (179)
- Hyperlink (179)
- List box (180)
- List view (180)
- Password box (181)
- Progress bar (181)
- Progress ring (181)
- Radio button (181)
- Slider (182)
- Text block (182)
- Text box (182)
- Toggle switch (182)
- Tooltip (183)
Dodatek A Słowa kluczowe języka C# (185)
Dodatek B Zestaw instrukcji Asemblera IL (187)
- Operacje arytmetyczne (187)
- Dodawanie (187)
- Odejmowanie (187)
- Mnożenie (187)
- Dzielenie (188)
- Modulo (188)
- Wartość negatywna (188)
- Operacje bitowe (188)
- Koniunkcja (188)
- Alternatywa (188)
- Negacja (188)
- Alternatywa wykluczająca (188)
- Przesunięcie bitowe w prawo (188)
- Przesunięcie bitowe w lewo (188)
- Operacje odkładania na stos (189)
- Operacje zdejmowania ze stosu i zapisywania (190)
- Konwersje (191)
- Porównywanie (191)
- Skoki bezwarunkowe (192)
- Skoki warunkowe (192)
- Wywoływanie metod i powrót (192)
- Opakowywanie (192)
- Wyjątki (193)
- Bloki pamięci (193)
- Wskaźniki (193)
- Pozostałe (193)
Skorowidz (195)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8232-4 |
Rozmiar pliku: | 1,7 MB |