- promocja
Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ - ebook
Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ - ebook
Dołącz do najlepszych, zacznij programować w C i C++!
- Poznaj środowisko Microsoft Visual Studio 2012!
- Odkryj uniwersalne narzędzia programistyczne!
- Naucz się programować w językach C i C++!
Informatyka w obecnym kształcie nie mogłaby istnieć bez języków C i C++. Oba miały ogromne znaczenie dla powstania współczesnych systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego. Od systemu UNIX, poprzez Linuksa, aż po różne wersje systemu Windows — wszystkie środowiska w mniejszym lub większym stopniu zostały zbudowane za pomocą C lub C++. Prosta składnia tych języków, ich wysoka wydajność i ogromne możliwości zapewniły im wierną rzeszę profesjonalnych użytkowników, wielką popularność w instytucjach naukowych oraz liczne „potomstwo” w postaci języków programowania wykorzystujących mechanizmy i konstrukcje wprowadzone po raz pierwszy właśnie w C i C++.
Jeśli chcesz poznać podstawy programowania przy użyciu najpopularniejszego narzędzia do tworzenia aplikacji dla Windows, nie mogłeś lepiej trafić! Książka Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ wprowadzi Cię w świat programowania proceduralnego w C i zorientowanego obiektowo w C++. Dowiesz się, jak zainstalować i wykorzystywać środowisko Visual Studio 2012, poznasz techniki stosowane przez programistów oraz nauczysz się samodzielnie budować programy. Uważna lektura pozwoli Ci opanować języki C i C++ w takim stopniu, aby dalsza nauka nie stanowiła najmniejszego problemu.
Przeczytaj i poznaj:
- metody instalacji i konfiguracji środowiska Visual Studio 2012
- sposoby kompilacji, budowania, poprawiania i uruchamiania programów
- strukturę kodu programów i konstrukcje programistyczne w językach C i C++
- instrukcje warunkowe, operatory i funkcje
- operacje wejścia-wyjścia, strumienie oraz działania na zbiorach danych
- podstawy programowania zorientowanego obiektowo
- dziedziczenie i polimorfizm, szablony i iteratory oraz obsługę sytuacji wyjątkowych
Programowanie to nic trudnego, przekonaj się o tym jeszcze dziś!
Spis treści
Wstęp (11)
- Język C (11)
- Język C++ (12)
- Zawartość książki (14)
- Trochę teorii (15)
- Kod maszynowy (15)
- Asembler (16)
- Interpreter (16)
- Kompilator (17)
- Kompilator JIT (18)
- Problem jajka i kury (18)
CZĘŚĆ I. ŚRODOWISKO PRACY (19)
Rozdział 1. Środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio Express 2012 (21)
- Pobranie programu instalacyjnego (21)
- Instalacja (24)
- Pierwsze uruchomienie (26)
- Instalacja pakietu polonizującego (28)
- Uruchamianie (30)
- Wybór języka interfejsu użytkownika (32)
- Rejestracja (33)
- Tworzenie nowego projektu (35)
- Tworzenie zbiorów tekstu źródłowego programu (38)
- Kompilacja rozwiązania (42)
- Wybór wariantu kompilacji (44)
- Usuwanie błędów kompilacji (45)
- Zapisywanie zmian w tekście źródłowym (48)
- Uruchamianie programu spoza środowiska (48)
- Kończenie pracy (49)
CZĘŚĆ II. JĘZYK C (51)
Rozdział 2. Wprowadzanie, wyprowadzanie i przechowywanie danych (53)
- Podprogram główny (53)
- Umieszczanie tekstu na ekranie (55)
- Komentarze (61)
- Przechowywanie danych w pamięci (63)
- Literały (63)
- Deklaracja a definicja (63)
- Definiowanie zmiennej (65)
- Całkowite typy danych (65)
- Znakowe typy danych (68)
- Zmiennoprzecinkowe typy danych (69)
- Nazywanie zmiennych (70)
- Deklarowanie własnych typów danych (71)
- Obliczenia (71)
- Operacje algebraiczne (71)
- Operacje bitowe (73)
- Skracanie wyrażeń algebraicznych (74)
- Wyprowadzanie danych (77)
- Rzutowanie typów danych (81)
- Zmienne tymczasowe (82)
- Pobieranie informacji o zmiennych (83)
- Pobieranie danych z klawiatury (86)
- Śledzenie realizacji programu (90)
- Krokowa realizacja programu (91)
- Podgląd zawartości zmiennych (92)
- Pułapki (94)
- Podsumowanie (94)
Rozdział 3. Konstrukcje warunkowe i typy wyliczeniowe (97)
- Zmienne i wyrażenia logiczne (98)
- Wartości logiczne (98)
- Zmienne logiczne (98)
- Wyrażenia logiczne (99)
- Instrukcja warunkowa (102)
- Operator warunkowy (106)
- Typy wyliczeniowe (109)
- Definiowanie typu wyliczeniowego (109)
- Wartości liczbowe wyliczeń (110)
- Używanie zmiennych typów wyliczeniowych (111)
- Konwersja typów wyliczeniowych i liczbowych (112)
- Konstrukcja warunkowa (113)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 4. Struktury i unie (123)
- Struktury (124)
- Deklarowanie struktury (125)
- Definiowanie zmiennej strukturalnej (126)
- Korzystanie z pól struktury (127)
- Zagnieżdżanie struktur (129)
- Kopiowanie zmiennych strukturalnych (133)
- Unie (134)
- Deklarowanie unii (135)
- Definiowanie unii (135)
- Korzystanie z pól unii (135)
- Unie anonimowe w strukturach (136)
- Podsumowanie (138)
Rozdział 5. Pętle, tablice i zmienne łańcuchowe (141)
- Pętle (142)
- Pętla while (143)
- Pętla do...while (146)
- Pętla for (149)
- Przerywanie pętli (151)
- Tablice (154)
- Definicja tablicy (154)
- Zajętość pamięci tablicy (156)
- Dostęp do elementów tablicy (157)
- Tablice wielowymiarowe (158)
- Zerowanie istniejącej tablicy (160)
- Zmienne łańcuchowe (161)
- Definiowanie zmiennej łańcuchowej (163)
- Wypisywanie tekstu na ekranie (164)
- Generowanie tekstu (166)
- Przypisywanie i kopiowanie tekstu (167)
- Scalanie napisów (171)
- Wprowadzanie tekstu z klawiatury (172)
- Pomiar długości tekstu (175)
- Porównywanie napisów (177)
- Wyszukiwanie fragmentów tekstu (179)
- Podprogramy standardowe operujące na znakach (183)
- Podsumowanie (184)
Rozdział 6. Programowanie proceduralne (187)
- Techniki podziału na podprogramy (188)
- Podprogramy bezparametrowe (189)
- Zmienne globalne i lokalne (193)
- Zmienne lokalne (194)
- Zmienne globalne (195)
- Statyczne zmienne lokalne (198)
- Parametry podprogramów (199)
- Parametry typów prostych (200)
- Parametry tablicowe (201)
- Parametry typów złożonych (203)
- Parametry typu łańcuchowego (206)
- Zwracanie wyniku działania podprogramu (207)
- Zwracanie wyniku przez return (208)
- Zwracanie wyników przez parametry (209)
- Deklaracje podprogramów (211)
- Podprogramy biblioteki standardowej (212)
- stdlib.h (212)
- math.h (213)
- time.h (214)
- conio.h (215)
- Rekurencja (215)
- Rekurencja jako odpowiednik pętli (216)
- Algorytmy rekurencyjne (217)
- Stos wywołań podprogramów (218)
- Program przykładowy (220)
- Podsumowanie (225)
Rozdział 7. Operacje wejścia-wyjścia (227)
- Terminologia (228)
- Zbiory danych (228)
- Strumień danych (230)
- Strumienie standardowe (231)
- Wejście i wyjście standardowe (231)
- Podprogramy wprowadzania i wyprowadzania danych (232)
- Uruchamianie programów wsadowych (233)
- Potoki (236)
- Filtry (239)
- Współpraca z systemem operacyjnym (241)
- Wiersz polecenia (241)
- Ustalanie treści wiersza polecenia (242)
- Kod wyniku działania programu (243)
- Zbiory (245)
- Zmienna plikowa (245)
- Otwieranie zbioru dyskowego (245)
- Zamykanie zbioru dyskowego (247)
- Zapisywanie danych tekstowych (248)
- Odczytywanie danych tekstowych (249)
- Stwierdzanie osiągnięcia końca zbioru (250)
- Powtórne odczytanie zbioru (251)
- Przykład odczytywania informacji ze zbioru tekstowego (252)
- Binarny zapis informacji (254)
- Zapisywanie danych binarnych (255)
- Odczytywanie danych binarnych (257)
- Zmienne łańcuchowe w zbiorach binarnych (258)
- Pozycja w zbiorze binarnym (261)
- Pobieranie rozmiaru zbioru (263)
- Przykład korzystania ze zbioru binarnego (264)
- Opróżnianie buforów zapisu (269)
- Podsumowanie (270)
Rozdział 8. Dynamiczne gospodarowanie pamięcią operacyjną (273)
- Informacje podstawowe (274)
- Adresacja pamięci (274)
- Typy bloków pamięci (276)
- Terminologia (277)
- Zmienne wskaźnikowe (278)
- Definicja (278)
- Pobranie adresu zmiennej (279)
- Amorficzna zmienna wskaźnikowa (280)
- Dereferencja (281)
- Zmiana przyporządkowania (282)
- Zmienne wskaźnikowe a tablice (283)
- Zmienne wskaźnikowe a struktury i unie (284)
- Zmienne wskaźnikowe a zmienne łańcuchowe (285)
- Rozmiar wskaźnika (286)
- Pamięć przydzielana dynamicznie (288)
- Alokowanie bloku pamięci (289)
- Zmiana rozmiaru bloku pamięci (292)
- Zwalnianie bloku pamięci (295)
- Dynamiczna alokacja pamięci na stosie (298)
- Operacje na blokach pamięci (299)
- Zapełnianie bloku pamięci (299)
- Kopiowanie zawartości bloku pamięci (302)
- Porównywanie zawartości bloków pamięci (307)
- Wyszukiwanie bajtu (310)
- Podsumowanie (311)
Rozdział 9. Programowanie wielomodułowe (313)
- Jednostki kompilacji (314)
- Dodawanie nowej jednostki kompilacji (314)
- Zmiana nazwy zbioru (316)
- Usuwanie jednostki kompilacji (317)
- Podprogramy (317)
- Deklaracje podprogramów (318)
- W różnych jednostkach kompilacji (320)
- Zmienne globalne (321)
- Zbiory nagłówkowe (322)
- Kompilacja warunkowa (323)
- Warianty generowania kodu (323)
- Kompilacja warunkowa (324)
- Asercje (325)
- Podsumowanie (327)
CZĘŚĆ III. JĘZYK C++ (329)
Rozdział 10. Składnia języka C++ (331)
- Zbiory nagłówkowe (331)
- Zmienne (332)
- Definiowanie zmiennych (332)
- Typy złożone (333)
- Atrybut const (333)
- Wartości stałe (334)
- Referencje (335)
- Podprogramy (338)
- Parametry typu const (338)
- Parametry przekazywane przez referencję (339)
- Przeciążanie podprogramów (340)
- Argumenty domyślne (342)
- Rzutowanie typów danych (343)
- Podsumowanie (345)
Rozdział 11. Przestrzenie nazw (347)
- Tworzenie i rozszerzanie przestrzeni nazw (348)
- Używanie przestrzeni nazw (349)
- Wymuszanie użycia przestrzeni nazw (351)
- Używanie wybranych symboli (351)
- Używanie przestrzeni nazw (352)
- Przemianowywanie przestrzeni nazw (352)
- Anonimowe przestrzenie nazw (353)
- Podsumowanie (354)
Rozdział 12. Programowanie obiektowe (355)
- Struktury danych (355)
- Deklaracja struktury (355)
- Pola statyczne (356)
- Konstruktor (357)
- Destruktor (367)
- Atrybuty dostępności (371)
- Metody (373)
- Wskaźnik this (381)
- Hermetyzacja struktur danych (382)
- Struktury, klasy, obiekty (387)
- Podsumowanie (388)
Rozdział 13. Dziedziczenie i polimorfizm (391)
- Dziedziczenie (392)
- Klasa bazowa (392)
- Klasa pochodna (393)
- Hierarchia klas (394)
- Dziedziczenie a zawieranie (394)
- Konstruktory klas pochodnych (396)
- Destruktory klas pochodnych (398)
- Przykrywanie metod (399)
- Dziedziczenie wielobazowe (401)
- Przykład (407)
- Polimorfizm w dziedziczeniu (411)
- Kiedy dziedziczenie i przykrywanie metod nie wystarczają (411)
- Metody wirtualne (413)
- Konstruktory i destruktory (423)
- Dynamiczna identyfikacja typów (424)
- Mechanizm RTTI (424)
- Rzutowanie dynamiczne (426)
- Uwagi (428)
- Podsumowanie (428)
Rozdział 14. Przeciążanie operatorów (431)
- Operatory (432)
- Przeciążanie operatorów symbolicznych (433)
- Binarne operatory arytmetyczne (433)
- Unarne operatory arytmetyczne (434)
- Operatory porównania (436)
- Operatory logiczne (437)
- Operatory bitowe (438)
- Operator przypisania (438)
- Operatory zespolone (440)
- Operator indeksowy (440)
- Operatory adresowe (442)
- Pozostałe operatory (442)
- Operatory konwersji (443)
- Podsumowanie (444)
Rozdział 15. Programowanie uogólnione (445)
- Szablony podprogramów (446)
- Zapisywanie szablonu (447)
- Wyszczególnienie szablonu (448)
- Specjalizowanie szablonu (450)
- Szablony klas (451)
- Szablony metod (452)
- Zapisywanie szablonu (453)
- Wyszczególnienie szablonu (454)
- Szablony zależne od wartości liczbowych (455)
- Argumenty domyślne szablonu (456)
- Specjalizowanie szablonu (457)
- Zaawansowane szablony (460)
- Szablony cechujące (460)
- Klasy określające reguły (461)
- Podsumowanie (465)
Rozdział 16. Zmienne łańcuchowe i strumienie (467)
- Zmienne łańcuchowe (468)
- Obiektowe typy łańcuchowe (468)
- Tworzenie zmiennej łańcuchowej (470)
- Zmiana zawartości zmiennej łańcuchowej (470)
- Pobieranie długości tekstu (471)
- Pobieranie treści (471)
- Porównywanie tekstu (472)
- Dostęp do pojedynczych znaków (473)
- Wyszukiwanie fragmentów tekstu (474)
- Pobieranie wycinka tekstu (476)
- Strumienie standardowe (476)
- Podstawowe klasy strumieni (476)
- Strumienie standardowe (477)
- Operatory strumieniowe (478)
- Wyprowadzanie informacji (478)
- Formatowanie wyprowadzanych danych (479)
- Wprowadzanie danych (480)
- Wykrywanie końca danych wejściowych (482)
- Strumienie zbiorów pamięci masowej (482)
- Tryby otwarcia zbioru (483)
- Otwieranie zbioru (484)
- Zamykanie zbioru (485)
- Serializacja i deserializacja danych (485)
- Zbiory binarne (485)
- Strumienie wirtualne (490)
- Wirtualny strumień wejściowy (490)
- Wirtualny strumień wyjściowy (491)
- Podsumowanie (492)
Rozdział 17. Obsługa sytuacji wyjątkowych (495)
- Sytuacje wyjątkowe (496)
- Opis obiektowy (497)
- Terminologia (498)
- Wydajność (498)
- Standardowe klasy sytuacji wyjątkowych (499)
- Obsługa sytuacji wyjątkowych (501)
- Blok chroniony (501)
- Zgłaszanie sytuacji wyjątkowej (502)
- Blok obsługi sytuacji wyjątkowych (504)
- Zmienne w bloku chronionym (509)
- Specyfikacje sytuacji wyjątkowych (509)
- Specyfikacja sytuacji wyjątkowej (510)
- Specyfikacja pusta (511)
- Specyfikacja noexcept (512)
- Podsumowanie (513)
Rozdział 18. Iteratory (515)
- Teoria iteratorów (516)
- Postać iteratora (516)
- Rodzaje iteratorów (516)
- Operacje wykonywane na iteratorze (518)
- Iteratory standardowe (519)
- Szablon std::iterator (520)
- Zwyczajowe nazwy klas iteratorów (520)
- Pobieranie iteratorów (521)
- Przemieszczanie iteratora (522)
- Pomiar odległości iteratorów (523)
- Własne klasy iteratorów (524)
- Przykładowa klasa kontenera (525)
- Klasa iteratora (526)
- Pola i ich inicjalizacja (526)
- Przeciążenie operatorów (527)
- Metody tworzące iteratory (530)
- Całość klasy kontenera i iteratora (530)
- Iterowanie kolekcji z wykorzystaniem iteratorów (531)
- Przemieszczenie i odległość (532)
- Program przykładowy (532)
- Podsumowanie (534)
Rozdział 19. Biblioteka standardowa STL (537)
- Pojęcia podstawowe (538)
- Alokatory (538)
- Pary (539)
- Kontenery (540)
- Podstawowe struktury przechowywania danych (540)
- Podstawowe operacje (541)
- Tablica dynamiczna (543)
- Tablica segmentowa (548)
- Lista (550)
- Adaptery (553)
- Stos (553)
- Kolejka (555)
- Tablica asocjacyjna (558)
- Zbiory elementów (562)
- Algorytmy (564)
- Zamiana wartości (565)
- Zliczanie elementów (565)
- Określanie wartości skrajnych (565)
- Porównywanie elementów (566)
- Kopiowanie elementów (567)
- Zapełnianie podzbioru elementów (568)
- Porządkowanie elementów (568)
- Podsumowanie (569)
Rozdział 20. Programowanie wielomodułowe (571)
- Przestrzenie nazw (571)
- Klasy (572)
- Szablony (572)
- Podsumowanie (573)
Dodatek. Tabela kodów znaków ASCII (575)
Skorowidz (581)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-1126-8 |
Rozmiar pliku: | 11 MB |