Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Między dyskursami, sztukami, mediami. Komparatystyka jutra - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 lutego 2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
18,00

Między dyskursami, sztukami, mediami. Komparatystyka jutra - ebook

„Książka jest bez wątpienia pozycją wartościową, prezentującą tak teorię, jak i praktykę badawczą z obszaru nowoczesnej komparatystyki – zajmującej się problematyką „inter”: interdyscyplinarną, interdyskursywną, intersemiotyczną, interartystyczną, intermedialną. Zarówno zbiera związane z nią wątki (ich część, mamy bowiem współcześnie do czynienia z niezwykle obszernym i różnicowanym przedmiotem badań „inter”), jak i wyznacza horyzont przyszłej możliwej refleksji porównawczej. Jeśli miałbym syntetycznie wskazać na zalety publikacji,  wymieniłbym właśnie wspomniane: nowoczesność (zwłaszcza na polskim gruncie komparatystycznym, zdominowanym przez tradycyjne ujęcia historycznoliterackie) oraz przede wszystkim różnorodność zebranych artykułów, gwarantującą odkrywczą przygodę intelektualną na obszarze dzisiejszej komparatystyki”.
Dr. hab. Michał Kuziak, prof. UW
Zakład Komparatystyki Instytutu Literatury Polskiej
Uniwersytetu Warszawskiego

Spis treści

Wprowadzenie – Ewa Szczęsna
Część pierwsza
DYSKURSY – DYSKURSYWNOŚĆ – INTERDYSKURSYWNOŚĆ
Pytanie o paradygmat. Cztery modele współczesnej komparatystyki – Edward Kasperski
Gry z dyskursem i kontekstem filozoficznym. Próba typologii na wybranych przykładach z polskiej literatury pięknej XX i XXI wieku – Żaneta Nalewajk-Turecka
Czy komparatystyka bez polityki jest możliwa? Polityczność i apolityczność współczesnej komparatystyki – Jakub Czernik
Nauka i poezja w angielskim romantyzmie. Dwa dyskursy, jedna kultura – Marcin Leszczyński
Dyskurs macierzyzny rozdwojony. Językowa ojczyzna Pankowskiego – Mieczysław Dąbrowski
Wzrokocentryzm i antywzrokocentryzm jako dyskursy. Zarys problemu – Weronika Lipszyc
Twórczość kolaboratywna w literaturze cyfrowej i poza nią: próba uporządkowania – Mariusz Pisarski
O domniemanym zwrocie interfejsologicznym w literaturoznawstwie (kilka wstępnych rozpoznań) – Agnieszka Przybyszewska
Nowe wyzwania dla komparatystyki nachylonej ku światu przyrody – Oksana Weretiuk
Związki literaturoznawstwa i psychoterapii w kontekście terapii rodzin – Jan Zdunik
Komunikacja niemowląt i opiekunów jako protonarracja, czyli o pożytkach i kłopotach związanych z interdyscyplinarnością kategorii narracji – Katarzyna Kaczmarczyk
Część druga
SEMIOSFERY – SZTUKI – INTERMEDIA
Komparatystyka intermedialna – Andrzej Hejmej
Prawo dźwięków, prawo do dźwięków. O uwarunkowaniach odbioru muzyki – Iwona Puchalska
Album jako przedmiot badań interartystycznych (prolegomena) – Małgorzata Gamrat, Anna Tenczyńska
Poza tematem. Uwagi o badaniu związków między tekstem literackim a ilustracją – Katarzyna Szewczyk-Haake
Dyskurs (teorii) fotografii. Od Edwarda Steichena do Sophie Calle – Marta Koszowy-Krajewska Dokumentacja w teatrze i performansie – tekst, zapis, medium – Dorota Sosnowska
Mówione historie literatury – Joanna Maj
Taniec groteskowy i teatr XX wieku: interferencje i inspiracje – Cécile Bocianowski
Zapisz zmiany. Retoryczne i strukturalne reprezentacje mediów cyfrowych w literaturze pięknej – Elżbieta Winiecka
Narracja subiektywna zapośredniczona jako filmowa „mowa pozornie zależna” – Robert Birkholc
Bibliografia
Noty o autorach
Spis ilustracji
Indeks nazwisk
Kategoria: Inne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 97883-242-2899-7
Rozmiar pliku: 14 MB

BESTSELLERY

Kategorie: