Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studium przypadków - ebook

Rok wydania:
2018
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
21,45

Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli. Studium przypadków - ebook

Główną inspiracją do napisania tej książki była jedna z tez współczesnej pedeutologii mówiąca, że nie jest możliwe pełne przygotowanie zawodowe nauczyciela, ponieważ uczenie się nieustannie towarzyszy wykonywaniu tego zawodu.

Dotąd prowadzone były badania nad wzajemnym uczeniem się nauczycieli, ich wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym i międzypokoleniowym uczeniem się, ale nie zajmowano się problematyką międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli w środowisku szkoły, która jest miejscem pracy większości z nich. Autor publikacji podjął więc próbę ukazania dotychczasowego stanu wiedzy na temat międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli oraz przedstawił koncepcję i wyniki własnych badań w tym zakresie.

Odmienność doświadczeń wywoływała wzajemne zaciekawienie i sprzyjała międzypokoleniowemu uczeniu się. Badani nauczyciele, wypowiadając się na temat ich międzypokoleniowego uczenia się, podkreślali, że w relacjach z nauczycielami z innych pokoleń uczyli się „interpretować szkołę z perspektywy ucznia” oraz postrzegać ją z szerszej temporalnej perspektywy niż tylko zakreślonej przez czas ich pracy w placówce. Poznając minione już uwarunkowania pracy w zawodzie nauczyciela, mogli lepiej i bardziej krytycznie rozumieć siebie i świadomiej antycypować przyszłość zawodową.

Z Zakończenia

Spis treści

Wstęp 9

Rozdział I. Uczenie się 13

Wprowadzenie 13

1. Pojęcie „uczenie się” i rola uczenia się w edukacji 14

2. Podstawowe założenia wybranych teorii uczenia się 23

2.1. Behawiorystyczna teoria uczenia się 25

2.2. Poznawcze ujęcie uczenia się 30

2.3. Teoria społecznego uczenia się Alberta Bandury 34

2.4. Andragogiczna teoria uczenia się w ujęciu Malcolma S. Knowlesa 39

2.5. Transformatywne uczenie się według Jacka Mezirowa 43

2.6. Uczenie się jako element kultury edukacji Jeromego Brunera 47

2.7. Teoria trzech wymiarów uczenia się Knuda Illerisa 56

Podsumowanie 75

Rozdział II. Nauczyciel w szkole jako dorosły uczący się w miejscu pracy 77

Wprowadzenie 77

1. Nauczyciel jako zawód 78

1.1. Zawód nauczyciela w ujęciu normatywnym 79

1.2. .Zawód nauczyciela w ujęciu empirycznym 84

1.3. Zawód nauczyciela w ujęciu humanistycznym 88

2. Uczenie się nauczycieli w miejscu pracy 91

3. Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli 97

Podsumowanie 104

Rozdział III. Podstawy metodologiczne badań własnych 107

Wprowadzenie 107

1. Przyjęty cel badań i jego uzasadnienie 108

2. Przedmiot badań i problematyka badawcza 110

3. Jakościowe podejście badawcze 111

4. Dobór próby badawczej 112

5. Organizacja i przebieg badań 114

Podsumowanie 115

Rozdział IV. Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli w szkole podstawowej i gimnazjum 117

Wprowadzenie 117

1. Ogólna charakterystyka badanych 118

2. Sylwetki nauczycieli 119

2.1. Przypadek 1 (P1) – Piotr Brzeziński 119

2.2. Przypadek 2 (P2) – Agnieszka Tomczak 122

2.3. Przypadek 3 (P3) – Elżbieta Szymańska 126

2.4. Przypadek 4 (P4) – Anna Kruszyńska 131

2.5. Przypadek 5 (P5) – Marta Świeboda 135

2.6. Przypadek 6 (P6) – Michał Mistrzak 140

2.7. Przypadek 7 (P7) – Lidia Zamborska 144

2.8. Przypadek 8 (P8) – Beata Nowicka 148

2.9. Przypadek 9 (P9) – Krystyna Kaczmarek 153

3. Wymiary międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli 158

3.1. „Uczyłam się tego, czego mi brakowało” – poznawczy wymiar międzypokoleniowego uczenia się 158

3.2. „Młodzi mnie ożywiają, dodają energii” – emocjonalny wymiar międzypokoleniowego uczenia się 165

3.3. „Poczucie przynależności do środowiska nauczycielskiego, bezpieczeństwo, osadzenie w szkolnej rzeczywistości i pewność działania…” – społeczny wymiar międzypokoleniowego uczenia się 171

4. Międzypokoleniowo nabywane i rozwijane kwalifikacje nauczycieli 176

4.1. Kwalifikacje intelektualne 177

4.2. Kwalifikacje percepcyjne 180

4.3. Kwalifikacje w zakresie samokontroli 187

4.4. Kwalifikacje indywidualizacyjne 194

4.5. Kwalifikacje społeczne 201

4.6. Kwalifikacje motywacyjne 208

5. Podsumowanie wyników badań 217

6. Wnioski dla praktyki oświatowej 227

Zakończenie 231

Bibliografia 235

Spis rycin i tabel 247

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8142-013-6
Rozmiar pliku: 2,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: