Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2017
22,45
2245 pkt
punktów Virtualo

Miejskie tłumy. Miasto i wspólnotowość w dobie sieciowej współpracy - ebook

Publikacja dotyczy kulturowych studiów miejskich z silnym uwzględnieniem perspektywy badań nad mediami i ich rolą w kształtowaniu „nowej wspólnotowości”, którą autorka próbuje zdefiniować w opozycji do tradycyjnych ujęć socjologicznych. Autorka akcentuje obserwowane współcześnie zjawisko przenikania się przestrzeni fizycznych i medialnych, a także śledzi, jak na ich styku powstają nowe formy miejskiej wspólnotowości. Czytelnik może poznać społeczną perspektywę działania mediów sieciowych, w tym nowy wymiar powstawania i działania wspólnot konsumenckich.

Spis treści

Wstęp 9

Problemy z miejską wspólnotą 13

Wprowadzenie 13

Jeszcze Nowszy Urbanizm           23

Sąsiedztwo i współpraca              32

Wspólnota wirtualna?  36

Wspólnotowość a kultura uczestnictwa 51

Fandom i kapitał subkulturowy 54

Kultura uczestnictwa jako spadkobierca fandomu 58

Od prosumpcji do produsage 68

Od ekonomii daru do gospodarki społecznościowej 72

Plemiona, tłumy i roje 76

Plemiona 78

Tłumy 87

Crowdsourcing i crowdfunding 90

Roje         96

Krytyka kultury uczestnictwa    99

W stronę nowej wspólnotowości miejskiej 105

Medialne terytoria wspólnotowości w mieście „cyfrowo zaktualizowanym” 113

Urbanizm społecznościowy 131

Kontekst urbanizmu społecznościowego 131

Crowdsourced city i urbanizm taktyczny 142

Placemaking i miasto piesze 151

Miasto-ogród (społecznościowy) 159

Miejskie ogrodnictwo w kontekście rozwoju mediów sieciowych 159

Wspólnotowość jedzących 165

Crowdsourcing, crowdfunding i crowdmapping jako formy partycypacji w planowa-

niu i użytkowaniu przestrzeni zielonych 169

Grywalne miasto 175

Wspólnotowość zabawy 175

Zabawa i gra miejska 179

Grywalność i gamifikacja w mieście 183

Miasto – plansza do gry 197

Miejska wspólnotowość ludyczna?             209

Wspólnotowość tematyzowana 213

Wspólnota jako temat miasta 213

Rewitalizacja wspólnotowości 218

Wspólnota jako marka  220

Miasto kreatywne         223

Klasa kreatywna a wspólnotowość    223

Kreatywność wernakularna 231

Zakończenie 237

Bibliografia 239

 

Indeks nazwisk 257

Kategoria: Nauki społeczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8088-660-5
Rozmiar pliku: 2,2 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij