Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD - ebook
Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD - ebook
Naucz się obsługiwać grafikę na wyświetlaczach kolorowych LCD!
- Poznaj działanie kontrolerów kolorowych LCD
- Odkryj sposoby wykorzystania wyświetlaczy w swoich projektach
- Naucz się tworzyć grafikę na kolorowe LCD
- Dowiedz się, jak skutecznie optymalizować swoje programy
Mikrokontrolery zawojowały świat elektroniki użytkowej, dzięki czemu można je dziś znaleźć niemal w każdym zaawansowanym technicznie sprzęcie domowym czy rozrywkowym. Natomiast rosnąca dostępność i spadek cen kolorowych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych sprawiły, że kolejne urządzenia zaczęto wyposażać w coraz lepsze ekrany. Poprawie ich jakości i rozdzielczości oraz wzrostowi wydajności układów sterujących towarzyszy zaś stałe ulepszanie interfejsów użytkownika, które stają się coraz wygodniejsze i atrakcyjne graficznie.
Jeśli dostrzegasz konieczność opracowywania lepszych interfejsów graficznych dla swoich projektów, chcesz pełnym garściami korzystać z możliwości oferowanych przez nowoczesne mikrokontrolery oraz wyświetlacze lub po prostu interesuje Cię ten temat i pragniesz poszerzyć swoje umiejętności projektowania atrakcyjnych i użytecznych rozwiązań, sięgnij po książkę „Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD” ! Wprowadzi Cię ona w świat kontrolerów LCD i nauczy technik programistycznych, dzięki którym będziesz w stanie zaprojektować, opracować i zoptymalizować GUI w taki sposób, aby chciało się go używać i aby było to czystą przyjemnością!
- Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM oraz konfiguracja warsztatu pracy
- Informacje na temat dostępnych na rynku wyświetlaczy LCD
- Działanie kontrolerów i konfiguracja odpowiednich interfejsów
- Funkcje wyświetlaczy i podstawowe operacje graficzne
- Formaty plików i konwersja danych graficznych
- Optymalizacja działania kodu odpowiedzialnego za grafikę
- Obsługa paneli dotykowych różnych typów
- Wykorzystanie możliwości akceleratorów graficznych
Atrakcyjny interfejs użytkownika w Twoim projekcie? Nie ma problemu!
Spis treści
Wstęp (9)
- Moduły LCD (11)
- Schematy (12)
- Kody przykładów (12)
Rozdział 1. Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM (15)
- Sprzęt (16)
- AVR8 (16)
- ARM (17)
- Moduły LCD (17)
- Podstawy środowiska Atmel Studio (18)
- Rozpoczynamy pracę - wczytujemy przykład (19)
- Opcje projektu (20)
- Struktura przykładowych projektów (24)
- Konfiguracja zegarów (25)
- Różnice między ARM i AVR w kodzie w języku C (29)
- Dostęp do pamięci (29)
- Typy zmiennych (30)
- Przerwania (31)
- Opóźnienia (32)
CZĘŚĆ I. PROSTE KONTROLERY PANELI LCD (35)
Rozdział 2. Wyświetlacze graficzne (39)
- Wyświetlacze graficzne (39)
- Podświetlenie (43)
- Zasilanie i sygnały sterujące modułem (46)
- Wybór interfejsu (48)
- Interfejs szeregowy (50)
- Interfejs równoległy Motorola 6800 i Intel 8080 (51)
- Sprzętowy interfejs równoległy (55)
Rozdział 3. Pierwsze starcie z kontrolerem - sterownik SSD2119 w trybie szeregowym (59)
- Konfiguracja interfejsu dla XMEGA (64)
- Konfiguracja interfejsu dla ARM (65)
- Komunikacja z kontrolerem (67)
- Rejestry sterownika związane z dostępem do pamięci (70)
- Funkcje definiujące okno (73)
- Kierunek zapisu do pamięci GRAM (75)
- Reprezentacja piksela w pamięci (78)
- Korekcja gamma (84)
- Początek układu współrzędnych (89)
- Dzielenie ekranu i płynne przewijanie (91)
- Rejestr Gate Scan Position (91)
- Inny sposób przesuwania w pionie (92)
- Części aktywne i nieaktywne ekranu (93)
- Podział ekranu (96)
- Synchronizacja wyświetlanego obrazu (99)
- Regulacja napięć sterujących matrycą (102)
- Oszczędzanie energii (105)
- Tryb 8-kolorowy (105)
- Wyłączenie sterowania matrycą (106)
- Tryby uśpienia (107)
- Pamiętaj o wyłączeniu LCD (108)
- Oscylator (108)
- Częstotliwość odświeżania (109)
- Inicjalizacja LCD (110)
- Przyśpieszamy dostęp, czyli czas na optymalizację (112)
- Wirtualne porty IO (113)
- Problemy z inline (114)
- A może DMA? (117)
Rozdział 4. Budujemy bibliotekę obsługi LCD (125)
- Interfejs łączący MCU z kontrolerem LCD (127)
- Komunikacja z wykorzystaniem SPI (128)
- Podstawowe funkcje obsługi LCD (129)
- Prymitywy graficzne (130)
- Wyświetlanie tekstu (136)
- Mapy bitowe (139)
- Wydajność (142)
- Czy można to jakoś przyśpieszyć? (147)
- Kompresja map bitowych (152)
Rozdział 5. Bardziej zaawansowane przetwarzanie grafiki - alfablending i antyaliasing (157)
- Alfablending (157)
- Antyaliasing (160)
- Antyaliasing czcionek (165)
- Renderowanie podpikselowe (166)
- Antyaliasing ze wspólnym kanałem alfa (171)
- Kompresja kanału alfa (172)
- Która metoda jest najlepsza? (174)
Rozdział 6. Konwersja i importowanie danych binarnych (175)
- Czcionki (176)
- Czcionki z antyaliasingiem (182)
- Mapy bitowe (186)
- Szablony eksportu (187)
- Pliki binarne (189)
- Kompilacja plików binarnych (190)
- Łączenie plików obiektowych z projektem (193)
- Dostęp do danych binarnych (196)
- Czy można to zrobić prościej? (200)
Rozdział 7. Formaty plików graficznych (203)
- Format BMP (204)
- Nagłówek pliku (204)
- Format JPEG (219)
- Obsługiwane formaty JPEG (220)
Rozdział 8. Przyśpieszamy - interfejs równoległy (229)
- Sygnały wyboru interfejsu (230)
- Interfejs 8-bitowy (231)
- Alfablending (236)
- Magistrala 16-bitowa (239)
- Format przesyłania danych o pikselu (242)
- Układ ILI9328 (246)
Rozdział 9. Kontrolery ILIxxxx (253)
- Interfejs mikrokontrolera (253)
- Rejestr zmiany rozmiaru (255)
- Przewijanie zawartości ekranu (256)
- Korekcja gamma (258)
Rozdział 10. Panel dotykowy rezystancyjny (261)
- Zasada działania (262)
- Drgania panelu (265)
- Kontroler panelu dotykowego ADS7843 (266)
- Bloki funkcjonalne kontrolera (266)
- Eliminowanie zakłóceń (273)
- Kalibracja panelu dotykowego (277)
- Realizacja kontrolera panelu z wykorzystaniem ADC mikrokontrolera (282)
- Pomiar siły nacisku (288)
- Kontroler XPT2046 (292)
- Panel pięcioprzewodowy (293)
CZĘŚĆ II. AKCELERATORY GRAFICZNE (295)
Rozdział 11. Akcelerator graficzny RA8875 (299)
- Sprzęt (300)
- Uruchomienie modułu (302)
- Magistrala szeregowa (303)
- Magistrala równoległa (304)
- Magistrala Intel 8080 (305)
- Sygnały sterujące matrycą (307)
- Konfiguracja zegarów (309)
- Kontrola podświetlenia (311)
- Kolejność skanowania wierszy i kolumn (312)
- Włączamy LCD (313)
- Odczyt i zapis pamięci GRAM (314)
- Wskaźniki zapisu i odczytu pamięci GRAM (317)
- Warstwy (318)
- Uwagi wstępne - koniecznie przeczytaj (319)
- Podstawy pracy na warstwach (319)
- Widoczność warstw (321)
- Przewijanie warstw (322)
- Układ transferu bloków (324)
- Rejestry definiujące bloki (325)
- Rejestry kolorów BTE (326)
- Operacje BTE (327)
- Ekspansja koloru w trybie 8 bpp (337)
- Ekspansja koloru w trybie 16 bpp (341)
- Przesyłanie bitmap w formacie 565 znajdujących się w GRAM (343)
- Mapy bitowe w formacie 565 (345)
- Rysowanie prymitywów graficznych (347)
- Czcionki (350)
- Wbudowany zestaw znaków (350)
- Własne czcionki (353)
- Inne rozwiązanie (354)
- Kursor graficzny (355)
- Rezystancyjny panel dotykowy (358)
- Klawiatura (361)
- Sprzęt (361)
- Obsługa programowa (363)
- Manualne skanowanie klawiatury (365)
- Przerwania (365)
Rozdział 12. Panele dotykowe pojemnościowe (367)
- Słów kilka o zasadzie działania panelu (368)
- Kontrolery z rodziny FT5x06 (369)
- Pierwsze starcie (371)
- Gesty (376)
- Wykorzystanie sygnału IRQ (377)
- Inne funkcje kontrolera (383)
Rozdział 13. Akceleratory graficzne FT8xx (385)
- Połączenia elektryczne (388)
- Gotowy moduł czy samoróbka? (388)
- Matryca LCD-TFT (389)
- Podświetlenie (391)
- Interfejs MCU - akcelerator (392)
- Trochę teorii związanej z tworzeniem obrazu (395)
- Wbudowany kontroler panelu dotykowego (398)
- Podsystem audio (398)
- Sterownik kontrolera (399)
- Pierwszy start (403)
- Tworzenie własnej listy (407)
Rozdział 14. Operacje graficzne z wykorzystaniem układów FT8xx (411)
- EVE Screen Designer (412)
- Dodawanie bitmap (416)
- FTDI EVE Screen Editor (421)
- Zarządzanie zawartością RAM GPU (422)
- Bitmapy z paletą kolorów (424)
- Polecenia DL (425)
- Rysowanie bitmap (427)
- Polecenia zmiany stanu GPU (428)
- Wyświetlanie tekstu i liczb (429)
- Definicja własnych czcionek (431)
- Czcionki w programie EVE Screen Editor (433)
- Panel dotykowy (434)
- Panel rezystancyjny (435)
- Panel pojemnościowy (437)
- Identyfikacja obiektów z DL (438)
- Zrzut ekranu (441)
- Polecenie CMD_SNAPSHOT (441)
- Rejestry zrzutu ekranu (442)
- Zerowanie koprocesora (443)
- Regulacja podświetlenia (444)
- Odtwarzanie dźwięku (444)
- Syntezator dźwięku (445)
- Odtwarzanie próbek dźwiękowych (447)
- Przerwania (450)
- Trochę bardziej zaawansowane operacje na DL (454)
- Polecenie CMD_APPEND (454)
- Makra w DL (456)
- Wygaszacz ekranu i klepsydra (458)
- Rotacja ekranu (460)
Rozdział 15. Kontrolery HMI (461)
- Wyświetlacze firmy ITEAD (462)
- Wymogi sprzętowe - zasilanie (462)
- Interfejs UART-TTL (463)
- Tworzymy GUI na PC (464)
- Dodawanie zasobów graficznych (465)
- Dodawanie obiektów graficznych (466)
- Akcje (467)
- Zakładki (468)
- Polecenia (468)
- Zmienne systemowe (473)
- Prosty GUI (473)
- Wczytywanie nowych danych (474)
- Komunikacja mikrokontroler - wyświetlacz HMI (475)
- Protokół (475)
- Pierwsza komunikacja (477)
- Nieco bardziej skomplikowany GUI (478)
- Troszkę bardziej zaawansowana komunikacja (479)
- Inne komponenty (484)
Skorowidz (487)
Kategoria: | Hardware |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3669-8 |
Rozmiar pliku: | 6,2 MB |