Facebook - konwersja
  • promocja

Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 kwietnia 2017
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD - ebook

Naucz się obsługiwać grafikę na wyświetlaczach kolorowych LCD!

  • Poznaj działanie kontrolerów kolorowych LCD
  • Odkryj sposoby wykorzystania wyświetlaczy w swoich projektach
  • Naucz się tworzyć grafikę na kolorowe LCD
  • Dowiedz się, jak skutecznie optymalizować swoje programy

Mikrokontrolery zawojowały świat elektroniki użytkowej, dzięki czemu można je dziś znaleźć niemal w każdym zaawansowanym technicznie sprzęcie domowym czy rozrywkowym. Natomiast rosnąca dostępność i spadek cen kolorowych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych sprawiły, że kolejne urządzenia zaczęto wyposażać w coraz lepsze ekrany. Poprawie ich jakości i rozdzielczości oraz wzrostowi wydajności układów sterujących towarzyszy zaś stałe ulepszanie interfejsów użytkownika, które stają się coraz wygodniejsze i atrakcyjne graficznie.

Jeśli dostrzegasz konieczność opracowywania lepszych interfejsów graficznych dla swoich projektów, chcesz pełnym garściami korzystać z możliwości oferowanych przez nowoczesne mikrokontrolery oraz wyświetlacze lub po prostu interesuje Cię ten temat i pragniesz poszerzyć swoje umiejętności projektowania atrakcyjnych i użytecznych rozwiązań, sięgnij po książkę „Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD” ! Wprowadzi Cię ona w świat kontrolerów LCD i nauczy technik programistycznych, dzięki którym będziesz w stanie zaprojektować, opracować i zoptymalizować GUI w taki sposób, aby chciało się go używać i aby było to czystą przyjemnością!

  • Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM oraz konfiguracja warsztatu pracy
  • Informacje na temat dostępnych na rynku wyświetlaczy LCD
  • Działanie kontrolerów i konfiguracja odpowiednich interfejsów
  • Funkcje wyświetlaczy i podstawowe operacje graficzne
  • Formaty plików i konwersja danych graficznych
  • Optymalizacja działania kodu odpowiedzialnego za grafikę
  • Obsługa paneli dotykowych różnych typów
  • Wykorzystanie możliwości akceleratorów graficznych

Atrakcyjny interfejs użytkownika w Twoim projekcie? Nie ma problemu!

Spis treści

Wstęp (9)

  • Moduły LCD (11)
  • Schematy (12)
  • Kody przykładów (12)

Rozdział 1. Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM (15)

  • Sprzęt (16)
    • AVR8 (16)
    • ARM (17)
    • Moduły LCD (17)
  • Podstawy środowiska Atmel Studio (18)
    • Rozpoczynamy pracę - wczytujemy przykład (19)
    • Opcje projektu (20)
    • Struktura przykładowych projektów (24)
    • Konfiguracja zegarów (25)
  • Różnice między ARM i AVR w kodzie w języku C (29)
    • Dostęp do pamięci (29)
    • Typy zmiennych (30)
    • Przerwania (31)
    • Opóźnienia (32)

CZĘŚĆ I. PROSTE KONTROLERY PANELI LCD (35)

Rozdział 2. Wyświetlacze graficzne (39)

  • Wyświetlacze graficzne (39)
    • Podświetlenie (43)
    • Zasilanie i sygnały sterujące modułem (46)
  • Wybór interfejsu (48)
    • Interfejs szeregowy (50)
    • Interfejs równoległy Motorola 6800 i Intel 8080 (51)
    • Sprzętowy interfejs równoległy (55)

Rozdział 3. Pierwsze starcie z kontrolerem - sterownik SSD2119 w trybie szeregowym (59)

  • Konfiguracja interfejsu dla XMEGA (64)
  • Konfiguracja interfejsu dla ARM (65)
  • Komunikacja z kontrolerem (67)
  • Rejestry sterownika związane z dostępem do pamięci (70)
  • Funkcje definiujące okno (73)
  • Kierunek zapisu do pamięci GRAM (75)
  • Reprezentacja piksela w pamięci (78)
  • Korekcja gamma (84)
  • Początek układu współrzędnych (89)
  • Dzielenie ekranu i płynne przewijanie (91)
    • Rejestr Gate Scan Position (91)
    • Inny sposób przesuwania w pionie (92)
    • Części aktywne i nieaktywne ekranu (93)
    • Podział ekranu (96)
  • Synchronizacja wyświetlanego obrazu (99)
  • Regulacja napięć sterujących matrycą (102)
  • Oszczędzanie energii (105)
    • Tryb 8-kolorowy (105)
    • Wyłączenie sterowania matrycą (106)
    • Tryby uśpienia (107)
  • Pamiętaj o wyłączeniu LCD (108)
    • Oscylator (108)
    • Częstotliwość odświeżania (109)
  • Inicjalizacja LCD (110)
  • Przyśpieszamy dostęp, czyli czas na optymalizację (112)
    • Wirtualne porty IO (113)
    • Problemy z inline (114)
    • A może DMA? (117)

Rozdział 4. Budujemy bibliotekę obsługi LCD (125)

  • Interfejs łączący MCU z kontrolerem LCD (127)
    • Komunikacja z wykorzystaniem SPI (128)
  • Podstawowe funkcje obsługi LCD (129)
    • Prymitywy graficzne (130)
    • Wyświetlanie tekstu (136)
    • Mapy bitowe (139)
    • Wydajność (142)
    • Czy można to jakoś przyśpieszyć? (147)
  • Kompresja map bitowych (152)

Rozdział 5. Bardziej zaawansowane przetwarzanie grafiki - alfablending i antyaliasing (157)

  • Alfablending (157)
  • Antyaliasing (160)
  • Antyaliasing czcionek (165)
    • Renderowanie podpikselowe (166)
    • Antyaliasing ze wspólnym kanałem alfa (171)
    • Kompresja kanału alfa (172)
    • Która metoda jest najlepsza? (174)

Rozdział 6. Konwersja i importowanie danych binarnych (175)

  • Czcionki (176)
    • Czcionki z antyaliasingiem (182)
  • Mapy bitowe (186)
  • Szablony eksportu (187)
  • Pliki binarne (189)
    • Kompilacja plików binarnych (190)
    • Łączenie plików obiektowych z projektem (193)
    • Dostęp do danych binarnych (196)
  • Czy można to zrobić prościej? (200)

Rozdział 7. Formaty plików graficznych (203)

  • Format BMP (204)
    • Nagłówek pliku (204)
  • Format JPEG (219)
    • Obsługiwane formaty JPEG (220)

Rozdział 8. Przyśpieszamy - interfejs równoległy (229)

  • Sygnały wyboru interfejsu (230)
  • Interfejs 8-bitowy (231)
    • Alfablending (236)
  • Magistrala 16-bitowa (239)
    • Format przesyłania danych o pikselu (242)
  • Układ ILI9328 (246)

Rozdział 9. Kontrolery ILIxxxx (253)

  • Interfejs mikrokontrolera (253)
    • Rejestr zmiany rozmiaru (255)
    • Przewijanie zawartości ekranu (256)
    • Korekcja gamma (258)

Rozdział 10. Panel dotykowy rezystancyjny (261)

  • Zasada działania (262)
  • Drgania panelu (265)
  • Kontroler panelu dotykowego ADS7843 (266)
    • Bloki funkcjonalne kontrolera (266)
    • Eliminowanie zakłóceń (273)
  • Kalibracja panelu dotykowego (277)
  • Realizacja kontrolera panelu z wykorzystaniem ADC mikrokontrolera (282)
  • Pomiar siły nacisku (288)
  • Kontroler XPT2046 (292)
  • Panel pięcioprzewodowy (293)

CZĘŚĆ II. AKCELERATORY GRAFICZNE (295)

Rozdział 11. Akcelerator graficzny RA8875 (299)

  • Sprzęt (300)
  • Uruchomienie modułu (302)
  • Magistrala szeregowa (303)
  • Magistrala równoległa (304)
    • Magistrala Intel 8080 (305)
    • Sygnały sterujące matrycą (307)
    • Konfiguracja zegarów (309)
    • Kontrola podświetlenia (311)
    • Kolejność skanowania wierszy i kolumn (312)
    • Włączamy LCD (313)
  • Odczyt i zapis pamięci GRAM (314)
    • Wskaźniki zapisu i odczytu pamięci GRAM (317)
  • Warstwy (318)
    • Uwagi wstępne - koniecznie przeczytaj (319)
    • Podstawy pracy na warstwach (319)
    • Widoczność warstw (321)
    • Przewijanie warstw (322)
  • Układ transferu bloków (324)
    • Rejestry definiujące bloki (325)
    • Rejestry kolorów BTE (326)
    • Operacje BTE (327)
    • Ekspansja koloru w trybie 8 bpp (337)
    • Ekspansja koloru w trybie 16 bpp (341)
    • Przesyłanie bitmap w formacie 565 znajdujących się w GRAM (343)
  • Mapy bitowe w formacie 565 (345)
  • Rysowanie prymitywów graficznych (347)
  • Czcionki (350)
    • Wbudowany zestaw znaków (350)
    • Własne czcionki (353)
    • Inne rozwiązanie (354)
  • Kursor graficzny (355)
  • Rezystancyjny panel dotykowy (358)
  • Klawiatura (361)
    • Sprzęt (361)
    • Obsługa programowa (363)
    • Manualne skanowanie klawiatury (365)
  • Przerwania (365)

Rozdział 12. Panele dotykowe pojemnościowe (367)

  • Słów kilka o zasadzie działania panelu (368)
  • Kontrolery z rodziny FT5x06 (369)
  • Pierwsze starcie (371)
    • Gesty (376)
    • Wykorzystanie sygnału IRQ (377)
    • Inne funkcje kontrolera (383)

Rozdział 13. Akceleratory graficzne FT8xx (385)

  • Połączenia elektryczne (388)
    • Gotowy moduł czy samoróbka? (388)
    • Matryca LCD-TFT (389)
    • Podświetlenie (391)
    • Interfejs MCU - akcelerator (392)
  • Trochę teorii związanej z tworzeniem obrazu (395)
  • Wbudowany kontroler panelu dotykowego (398)
    • Podsystem audio (398)
  • Sterownik kontrolera (399)
    • Pierwszy start (403)
    • Tworzenie własnej listy (407)

Rozdział 14. Operacje graficzne z wykorzystaniem układów FT8xx (411)

  • EVE Screen Designer (412)
    • Dodawanie bitmap (416)
  • FTDI EVE Screen Editor (421)
    • Zarządzanie zawartością RAM GPU (422)
  • Bitmapy z paletą kolorów (424)
  • Polecenia DL (425)
    • Rysowanie bitmap (427)
    • Polecenia zmiany stanu GPU (428)
    • Wyświetlanie tekstu i liczb (429)
    • Definicja własnych czcionek (431)
    • Czcionki w programie EVE Screen Editor (433)
  • Panel dotykowy (434)
    • Panel rezystancyjny (435)
    • Panel pojemnościowy (437)
    • Identyfikacja obiektów z DL (438)
  • Zrzut ekranu (441)
    • Polecenie CMD_SNAPSHOT (441)
    • Rejestry zrzutu ekranu (442)
  • Zerowanie koprocesora (443)
  • Regulacja podświetlenia (444)
  • Odtwarzanie dźwięku (444)
    • Syntezator dźwięku (445)
    • Odtwarzanie próbek dźwiękowych (447)
  • Przerwania (450)
  • Trochę bardziej zaawansowane operacje na DL (454)
    • Polecenie CMD_APPEND (454)
    • Makra w DL (456)
    • Wygaszacz ekranu i klepsydra (458)
    • Rotacja ekranu (460)

Rozdział 15. Kontrolery HMI (461)

  • Wyświetlacze firmy ITEAD (462)
    • Wymogi sprzętowe - zasilanie (462)
    • Interfejs UART-TTL (463)
  • Tworzymy GUI na PC (464)
    • Dodawanie zasobów graficznych (465)
    • Dodawanie obiektów graficznych (466)
    • Akcje (467)
    • Zakładki (468)
    • Polecenia (468)
    • Zmienne systemowe (473)
    • Prosty GUI (473)
    • Wczytywanie nowych danych (474)
  • Komunikacja mikrokontroler - wyświetlacz HMI (475)
    • Protokół (475)
    • Pierwsza komunikacja (477)
    • Nieco bardziej skomplikowany GUI (478)
    • Troszkę bardziej zaawansowana komunikacja (479)
    • Inne komponenty (484)

Skorowidz (487)

Kategoria: Hardware
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-3669-8
Rozmiar pliku: 7,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: