Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz własne mody. Przewodnik mistrza - ebook
Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz własne mody. Przewodnik mistrza - ebook
Poznaj możliwości świata Minecraft! Buduj mechanizmy po mistrzowsku
Minecraft jest najlepszym dowodem na to, że o sukcesie gry nie decyduje oprawa graficzna — tylko pomysł i tak zwana grywalność. Na punkcie tej gry oszalał cały świat! Gdy przekraczasz próg Minecrafta, Twoim jedynym ograniczeniem jest własna wyobraźnia. Przekonaj się sam!Jeśli jeszcze nigdy nie grałeś w tę grę i zastanawia Cię jej fenomen, to trzymasz w rękach książkę, która na pewno Cię zaciekawi! Dowiedz się, czym jest Minecraft i jakie zasady panują w jego świecie. W trakcie lektury sprawdzisz, skąd można wziąć czerwony pył oraz w jaki sposób wykorzystać go do budowy najróżniejszych elementów: przekaźników, komparatorów, bramek logicznych czy tłoków. Zrozumiesz też, do czego są Ci potrzebne te wszystkie rzeczy i na czym polega istota gry. Ponadto dzięki tej książce nauczysz się tworzyć rozszerzenia Minecrafta. Każdy — obecny i potencjalny — fan świata Minecrafta koniecznie musi tu zajrzeć!
- Korzystaj z podstawowych elementów mechanicznych w rodzaju dźwigni, przycisków i lamp; zbuduj automatycznie otwierane drzwi
- Twórz bramki logiczne, zegary i T-Flip-Flopy
- Buduj zaawansowane mechanizmy — podmieniacze bloków, ukryte drzwi, wyświetlacze siedmiosegmentowe i inne
- Korzystaj z dodatkowych elementów mechanicznych, takich jak tory, wagony, ciecze, leje i bloki poleceń
- Załóż własny serwer Minecrafta, by podzielić się swoim światem z innymi graczami
- Edytuj światy Minecrafta w programie MCEdit
- Kontroluj świat Minecrafta programami w Pythonie na Raspberry Pi
- Twórz kwantowe mechanizmy i efekty specjalne w modzie qCraft
- Twórz programowane w Lua komputery i żółwie w modzie ComputerCraft
- Skonfiguruj środowisko deweloperskie do tworzenia modów przy użyciu Forge i Eclipse
- Twórz własne mody z nowymi blokami i przedmiotami
Zbuduj mechanizmy, o jakich Ci się nie śniło!
Spis treści
O autorach (9)
Podziękowania (10)
Wprowadzenie (11)
1. Wstęp (15)
- Czym jest Minecraft? (15)
- Wersje Minecrafta (16)
- Na początek (17)
- Konstrukcja podstawowych przedmiotów (17)
- Wytapianie (19)
- Tryb kreatywny (19)
- Kody (21)
- Czerwony kamień (21)
- Korzystanie z modów (22)
- Tworzenie modów (22)
- Instalacja świata z przykładami (22)
- Podsumowanie (23)
2. Czerwony kamień - podstawy (25)
- Podstawy (25)
- Pozyskiwanie czerwonego pyłu (25)
- Rozmieszczanie czerwonego pyłu (26)
- Zasilanie czerwonego pyłu (27)
- Dźwignie (27)
- Przyciski (28)
- Płyty naciskowe (29)
- Linki (30)
- Bloki czerwonego kamienia (31)
- Ticki czerwonego kamienia (32)
- Pochodnie (32)
- Lampy (34)
- Przekaźniki (35)
- Komparatory (37)
- Tłoki (38)
- Tworzenie drzwi (40)
- Leje, dozowniki i podajniki (42)
- Leje (42)
- Dozowniki (42)
- Podajniki (42)
- Podsumowanie (43)
3. Bramki logiczne (45)
- Podstawowe bramki logiczne (45)
- Inwertery (45)
- Bramki AND (46)
- Bramki OR (48)
- Bramki XOR (49)
- Przykład bramki logicznej (50)
- Zegary (51)
- Przerzutnik RS NOR (53)
- Obwody monostabilne (55)
- T-Flip-Flop (55)
- Logika - teoria (57)
- Binarność (57)
- Diagramy logiczne (58)
- Podsumowanie (60)
4. Czerwony kamień - poziom zaawansowany (61)
- Przełącznik na bazie detektora aktualizacji bloku (61)
- Drzwi z tłoków (62)
- Drzwi 2 × 2 (62)
- Drzwi 2 × 2 wbudowane w ścianę (64)
- Podmieniacze bloków (67)
- Bardzo kompaktowy podmieniacz bloków (67)
- Ukryty podmieniacz bloków (68)
- Pamięć taśmowa z tłoków (69)
- Wyświetlacze (73)
- Podsumowanie (76)
5. Czerwony kamień - rozmaitości (77)
- Tory i wagony (77)
- Tory (78)
- Wagony (79)
- Przykład użycia wagonu (81)
- Fizyka płynów (82)
- Lawa (82)
- Woda (83)
- Leje (84)
- Bloki poleceń (85)
- Pułapka na gracza (86)
- Pułapka z blokiem poleceń (86)
- Pułapka z czerwonego pyłu (87)
- Armata TNT (89)
- Podsumowanie (90)
6. Hostowanie serwerów i narzędzia (91)
- Hostowanie serwera (91)
- Serwer LAN (92)
- Hostowanie przy użyciu Hamachi (93)
- Hostowanie przy użyciu przekierowywania portów (95)
- Opcje właściwości serwera (98)
- Wynajmowanie serwerów (99)
- MCEdit (99)
- Minecraft, Python i Pi (102)
- Instalacja Minecrafta na Raspberry Pi (102)
- Uruchomienie Minecrafta (102)
- Podłączenie drugiego komputera z Pi (102)
- Podsumowanie (105)
7. qCraft (107)
- Pobranie qCrafta (107)
- Instalacja świata z przykładami (108)
- Pył kwantowy (109)
- Esencja obserwacji (109)
- Esencja superpozycji (111)
- Esencja splątania (112)
- Zautomatyzowana obserwacja (113)
- Komputery kwantowe (115)
- Portale kwantowe (117)
- Podsumowanie (119)
8. ComputerCraft (121)
- Instalacja świata z przykładami (121)
- Blok komputerowy (122)
- Jak zacząć (123)
- Przykład wyświetlacza diodowego (127)
- Sieci komputerowe (129)
- Stacje dysków (131)
- Monitory (133)
- Zegar (134)
- Żółwie (137)
- Podsumowanie (139)
9. Tworzenie modów w Forge (141)
- O modowaniu ogólnie (141)
- Przygotowanie komputera (142)
- Zainstaluj Minecrafta (142)
- Instalacja Javy (142)
- Dodanie Javy do PATH (144)
- Instalacja Eclipse (144)
- Instalacja Forge (146)
- Konfiguracja Eclipse (146)
- Krótkie omówienie Eclipse (147)
- Podstawy języka Java (147)
- Pakiety (148)
- Klasy (149)
- Zmienne składowe (149)
- Metody (150)
- Klasy i instancje (150)
- Dziedziczenie (150)
- Publiczne i prywatne (151)
- Konwencje nazewnicze (151)
- Podsumowanie (152)
10. Przykładowy mod: Thorium (153)
- Przygotowanie projektu (154)
- Utworzenie projektu (154)
- Tworzenie pakietu (154)
- Podłączanie projektów (155)
- Tworzenie bloku rudy (156)
- Tworzenie klasy ThoriumOreBlock (156)
- Tworzenie klasy moda Thorium (158)
- Tworzenie pliku mcmod.info (159)
- Pierwsze uruchomienie (160)
- Przygotowanie moda do użytku (160)
- Dodanie własnej tekstury (161)
- Utworzenie pliku z obrazem tekstury (162)
- Lokalizacja nazw (163)
- Spawnowanie bloków rudy (164)
- Wydobywanie Thorium (167)
- Przerabianie rudy na Thorium (168)
- Tworzenie nowego bloku (168)
- Dodanie receptury (169)
- Podświetlenie Thorium (170)
- Podsumowanie (171)
11. Modowanie - ciąg dalszy (173)
- Publikacja moda (173)
- Tworzenie pliku JAR (173)
- Instalacja moda (176)
- Więcej o modowaniu (178)
- Przykładowy przedmiot: ugotowana kość (179)
- Przykładowy przedmiot: utwardzony diament (180)
- Przykładowy przedmiot: obsydianowa siekiera (181)
- Przykładowa zbroja (182)
- Klasy elementów zbroi (183)
- Pliki tekstur zbroi (183)
- Dodanie zbroi do pliku moda (185)
- Przepisy na elementy zbroi (186)
- Graficzny interfejs użytkownika (GUI) (186)
- Zmiany w klasie moda (186)
- Klasa BlockSwitchableLight (187)
- Klasa SmallThingsGui (188)
- Podsumowanie (189)
Materiały pomocnicze (191)
Skorowidz (193)
Kategoria: | Dla młodzieży |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-0807-7 |
Rozmiar pliku: | 16 MB |