Minecraft. Modyfikacje dla młodych bystrzaków - ebook
Minecraft. Modyfikacje dla młodych bystrzaków - ebook
Minecraft zauroczył rzesze użytkowników z całego świata. Miliony graczy w najróżniejszym wieku pasjonują się przedziwnym światem Minecrafta. Ci najbardziej doświadczeni nie tylko walczą z wrogimi istotami czy tworzą fantastyczne budowle, ale również modyfikują grę. Dzięki tym modyfikacjom, zwanym przez graczy modami, można zmieniać wygląd i działanie Minecrafta: tworzyć nowe krainy, budować imponujące konstrukcje, a także pisać minigry funkcjonujące w obrębie świata Minecrafta. Do niedawna te fantastyczne możliwości były dostępne tylko dla doświadczonych programistów.
Ta książka została napisana dla najmłodszych pasjonatów Minecrafta. Pokazano w niej, w jaki sposób można tworzyć mody za pomocą narzędzia o nazwie LearnToMod. Dzięki temu oprogramowaniu łatwiej można zmierzyć się z wyzwaniami, jakie towarzyszą modowaniu Minecrafta. Młodzi adepci tej gry niepostrzeżenie przyswajają sobie podstawy kodowania i zdobywają pierwsze szlify podczas wykonywania różnych zadań. Rozwijają umiejętność logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, wyzwalają naturalną dziecięcą kreatywność — i świetnie się przy tym bawią!
W tej książce przedstawiono:
- sposób posługiwania się narzędziem LearnToMod
- projekty o różnym stopniu trudności
- korzystanie z bibliotek Arena Buider i Capture The Flag
- tworzenie minigier o różnym stopniu złożoności
- i wiele, wiele innych!
Modowanie Minecrafta — stwórz coś wyjątkowego!
Dr Sarah Guthals pochodzi z San Diego. Jej wielką pasją jest pomaganie innym w uczeniu się oraz informatyka, nic więc dziwnego, że poświęciła się uczeniu studentów i wykładowców akademickich informatyki i rozwiązywania problemów w sposób rozwijający matematyczne myślenie. Jest jedną z założycielek ThoughtSTEM, organizacji mającej na celu rozwijanie technik edukacyjnych, na przykład takiej jak LearnToMod, dzięki czemu nauka staje się cudowną zabawą. Obecnie Guthals tworzy dla GitHuba narzędzia programistyczne przeznaczone dla dzieci z całego świata.
Spis treści
WPROWADZENIE (2)
- O Minecrafcie i LearnToMod (2)
- O tej książce (2)
- O Tobie (3)
- O ikonach (4)
PROJEKT 1. ZACZYNAMY (5)
- Czym właściwie jest modowanie Minecrafta? (5)
- Oprogramowanie online LearnToMod (6)
- Zarejestruj się na LearnToMod (7)
- Rzuć okiem na odznaki LearnToMod (8)
- Przygotuj Minecrafta (9)
- Połącz się z serwerem LearnToMod (12)
- Rzuć okiem na środowisko programistyczne (13)
- Przetestuj swój mod (15)
- Napisz mod Minecrafta (16)
- Uruchom swój mod w Minecrafcie (19)
- Przygotuj się do samodzielnego pisania modów (22)
- Podziel się modem z kolegami (24)
- Jak koledzy trafią na Twój mod? (25)
- Błędy i bugi (26)
- Zdobywaj odznaki za modowanie (27)
- Rozsypanki (27)
- Zdobądź odznakę Saying Hello (Scramble) (29)
- Komunikacja z komputerem (30)
- Uzupełnianie kodu (31)
- Śledzenie kodu (32)
- Zdobądź odznakę Saying Hello (Missing) (33)
PROJEKT 2. SPLEEF (36)
- Pętla gry (37)
- Start: stwórz podstawową scenę (38)
- Cel: wprowadź warunki wygranej i przegranej (38)
- Wyzwanie: utrudnij graczowi drogę do wygranej (39)
- Nagroda: zachęć graczy do walki o wygraną (39)
- Planuj i wykonuj testy (40)
- Debugowanie kodu (41)
- Spleef: iteracja pierwsza (42)
- Zapoznaj się z biblioteką ArenaBuilder (42)
- Start: zaimportuj bibliotekę ArenaBuilder (44)
- Cel: wprowadź warunki wygranej i przegranej (48)
- Wyzwanie: spraw, by bloki znikały w sekundę po dotknięciu (55)
- Nagroda: przyznaj graczowi punkty (59)
- Spleef: iteracja druga (62)
- Start: dodaj platformę z lawą (63)
- Cel: zniszcz co najmniej 200 bloków (64)
- Wyzwanie: dodaj wrogów (64)
- Nagroda: dodaj fajerwerki (64)
PROJEKT 3. ARENA POTWORÓW (67)
- Narysuj pętlę gry (67)
- Iteracja pierwsza: stwórz Arenę Potworów (68)
- Start: stwórz prostą, otoczoną murem arenę (70)
- Zrefaktoryzuj kod: przenieś kod areny do nowej funkcji (76)
- Cel: dodaj blok arbuza do rozbicia (76)
- Testuj: upewnij się, czy gra działa (78)
- Wyzwanie: umieść potwory na arenie (78)
- Nagroda: zagraj ponownie (80)
- Przetestuj: ukończenie pierwszej iteracji (84)
- Iteracja druga: dodaj poziomy (85)
- Start: stwórz wyjątkową arenę (86)
- Cel: poczekaj na późniejszą iterację (87)
- Wyzwanie: dodaj potwory (87)
- Nagroda: dodaj kolejny poziom (87)
- Przetestuj: upewnij się, czy obydwa poziomy działają (90)
- Iteracja trzecia: dodaj kolejne poziomy (90)
- Wyzwanie: włącz tryb przetrwania (91)
- Nagroda: dodaj pięć kolejnych poziomów (93)
- Kolejne iteracje: zrób coś twórczego i nietypowego (95)
PROJEKT 4. ZDOBĄDŹ FLAGĘ (97)
- Użyj biblioteki Capture the Flag (97)
- Stwórz podstawowy CTF (99)
- Przetestuj dwuosobowy CTF (102)
- Dodaj różdżki (104)
- Zaczaruj różdżki (106)
- Stwórz własną różdżkę (111)
- Daj każdemu graczowi obydwie różdżki (115)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3384-0 |
Rozmiar pliku: | 21 MB |