Facebook - konwersja
  • promocja

Mistrz języka C. Najlepsze zasady, praktyki i wzorce - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
27 czerwca 2023
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Mistrz języka C. Najlepsze zasady, praktyki i wzorce - ebook

Język C mimo upływu lat wciąż wydaje się niezastąpiony. Umożliwia pisanie zwięzłego kodu, który działa szybko mimo niewielkich zasobów sprzętowych. Choć wielu programistów używa C, trudno jest znaleźć eksperckie wskazówki dotyczące programowania w tym języku. Tymczasem w profesjonalnych zastosowaniach podjęcie optymalnych decyzji projektowych warunkuje uzyskanie wysokiej jakości gotowego kodu.

To świetna pozycja, dzięki której Twój kod będzie bardziej przejrzysty i łatwiejszy w konserwacji.

David Griffiths, autor książki Head First C

W tym poradniku, skierowanym do początkujących i doświadczonych programistów języka C, zawarto wiele informacji o podejmowaniu decyzji projektowych, pokazano też krok po kroku, jak wpływają one na tworzenie złożonego oprogramowania. Znajdziesz tu odpowiedzi na trudne pytania o projektowanie struktury programów w C, obsługę błędów czy tworzenie elastycznych interfejsów. Liczne wskazówki i przykłady ułatwią Ci przekładanie wiedzy projektowej na działające implementacje. Druga część książki stanowi omówienie zastosowania licznych wzorców projektowych z języka C do tworzenia większych aplikacji. Dowiesz się, jakie wzorce stosuje się w konkretnych sytuacjach, a także w jaki sposób mogą ułatwić Ci pracę dzięki wskazywaniu dobrych decyzji projektowych.

W książce omówiono wzorce dotyczące:

  • obsługi błędów i komunikatów o błędach
  • zarządzania pamięcią
  • elastycznych API i interfejsów iteratorów
  • organizowania plików w programach modułowych
  • ucieczki z piekła instrukcji #ifdef

Ta książka pokaże początkującym, jak tworzyć w C produkty klasy przemysłowej!

Robert Hanmer, architekt oprogramowania

Spis treści

Przedmowa

Część I. Wzorce w języku C

  • 1. Obsługa błędów
    • Przykład roboczy
    • Podział funkcji
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Klauzula zabezpieczająca
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Reguła samuraja
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Obsługa błędów z użyciem instrukcji goto
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Zapisywanie informacji o porządkowaniu
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Obiektowa obsługa błędów
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 2. Zwracanie informacji o błędach
    • Przykład roboczy
    • Zwracanie kodów stanu
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Zwracanie adekwatnych informacji o błędach
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Specjalne zwracane wartości
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Rejestrowanie błędów
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Makra wielowierszowe
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 3. Zarządzanie pamięcią
    • Przechowywanie danych i problemy z pamięcią dynamiczną
    • Przykład roboczy
    • Zacznij od stosu
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Pamięć wieczna
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Leniwe porządkowanie
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Określony właściciel
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Nakładka do alokacji pamięci
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Sprawdzanie wskaźników
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Pula pamięci
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 4. Zwracanie danych z funkcji w C
    • Przykład roboczy
    • Zwracana wartość
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Parametry wyjściowe
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Środowiska wielowątkowe
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Zagregowana instancja
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Niemodyfikowalna instancja
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Bufor należący do jednostki wywołującej
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Alokacja w jednostce wywoływanej
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Co dalej?
  • 5. Czas życia i własność danych
    • Bezstanowy moduł oprogramowania
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Moduł oprogramowania ze stanem globalnym
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Instancja należąca do jednostki wywołującej
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Współdzielona instancja
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 6. Elastyczne API
    • Pliki nagłówkowe
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Uchwyt
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Dynamiczny interfejs
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Kontrolowanie funkcji
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 7. Elastyczne interfejsy iteratorów
    • Przykład roboczy
    • Dostęp za pomocą indeksu
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Iterator w postaci kursora
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Iterator z wywołaniami zwrotnymi
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?
  • 8. Organizowanie plików w modułowych programach
    • Przykład roboczy
    • Zabezpieczanie instrukcji include
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Katalogi modułów oprogramowania
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Globalny katalog na dołączane pliki
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Samodzielny komponent
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Kopiowanie API
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Co dalej?
  • 9. Ucieczka z piekła instrukcji #ifdef
    • Przykład roboczy
    • Unikanie wariantów
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Izolowane podstawowe jednostki kodu
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Atomowe podstawowe jednostki kodu
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Warstwa abstrakcji
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Rozdzielanie implementacji wariantów
      • Kontekst
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Skutki
      • Znane zastosowania
      • Zastosowanie w przykładzie roboczym
    • Podsumowanie
    • Dalsza lektura
    • Co dalej?

Część II. Historie dotyczące wzorców

  • 10. Implementowanie mechanizmu rejestrowania informacji
    • Historia wykorzystana do prezentowania wzorców
      • Organizowanie plików
      • Centralna funkcja rejestrowania informacji
      • Filtr źródła rejestrowanych informacji
      • Warunkowe rejestrowanie informacji
      • Rejestrowanie informacji w różnych miejscach
      • Rejestrowanie informacji w pliku
      • Pliki działające na różnych platformach
      • Stosowanie mechanizmu rejestrowania informacji
    • Podsumowanie
  • 11. Tworzenie systemu zarządzania kontami użytkowników
    • Historia wykorzystana do prezentowania wzorców
      • Organizowanie danych
      • Organizowanie plików
      • Obsługa błędów w procesie uwierzytelniania
      • Rejestrowanie błędów w procesie uwierzytelniania
      • Obsługa błędów w procesie dodawania użytkowników
      • Iterowanie
      • Korzystanie z systemu zarządzania kontami użytkowników
    • Podsumowanie
  • 12. Zakończenie
    • Czego się nauczyłeś?
    • Dalsza lektura
    • Uwagi końcowe
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8322-723-8
Rozmiar pliku: 7,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: