- promocja
Mistrz programowania. Zwiększ efektywność i zrób karierę - ebook
Mistrz programowania. Zwiększ efektywność i zrób karierę - ebook
Poznaj efektywne narzędzia oraz mistrzowskie techniki pracy!
- Jak efektywnie zarządzać cyklem życia obiektów?
- Jak upraszczać trudne zadania przy użyciu technik metaprogramowania?
- Jak wykorzystać mądrość starożytnych filozofów w programowaniu?
Każdy profesjonalista marzy o tym, aby w jak najkrótszym czasie zrobić i zarobić jak najwięcej - dotyczy to również programistów. Autor niniejszej książki, Neal Ford, wychodzi naprzeciw tym marzeniom i stawia tezę, że kluczem do sukcesu jest mistrzostwo w posługiwaniu się dostępnymi narzędziami... w połączeniu z określoną metodologią pracy, opartą na mądrości starożytnych myślicieli. Jak uzyskać tę wyrafinowaną efektywność i tworzyć wydajne programy, dowiesz się podręcznika, który trzymasz w rękach.
Książka "Mistrz programowania. Zwiększ efektywność i zrób karierę" zawiera mnóstwo bezcennych porad, dotyczących korzystania z narzędzi zwiększających produktywność, które możesz zastosować natychmiast! Dowiesz się z niej, jak unikać najczęstszych pułapek oraz w jaki sposób pozbyć się czynników dekoncentrujących, zdążając w kierunku wydajnej i efektywnej pracy. Nauczysz się tworzyć kod o jednolitym poziomie abstrakcji, pisać testy przed napisaniem testowanego kodu, zarządzać cyklem życia obiektów i stosować techniki metaprogramowania. Dzięki temu podręcznikowi zdobędziesz potrzebną wiedzę i przyswoisz sobie najlepszą metodologię pracy - a to szybko doprowadzi Cię do mistrzostwa w Twoim zawodzie.
- Tworzenie płyty startowej
- Rejestrator makr
- Makra klawiszowe
- Wyszukiwanie zaawansowane
- Widoki zakorzenione
- Automatyzacja interakcji ze stronami WWW
- Mapy danych
- Projektowanie oparte na testowaniu
- Generowanie metryk kodu
- Metaprogramowanie
Zostań najbardziej poszukiwanym i najlepiej opłacanym programistą!
Spis treści
Przedmowa (7)
Wstęp (9)
1. Wprowadzenie (13)
- Dlaczego książka o produktywności programistów (14)
- O czym jest ta książka (15)
- Co dalej (17)
I: Mechanika (19)
2. Przyspieszenie (21)
- Płyta startowa (22)
- Akceleratory (31)
- Makra (44)
- Podsumowanie (46)
3. Skupienie (47)
- Pozbądź się czynników rozpraszających (48)
- Wyszukiwanie przebija nawigowanie (50)
- Wyszukiwanie zaawansowane (52)
- Widoki zakorzenione (54)
- Ustawianie atrybutów trwałych (56)
- Skróty do wszystkich zasobów projektu (57)
- Używaj kilku monitorów (57)
- Porządkowanie miejsca pracy na wirtualnych pulpitach (57)
- Podsumowanie (59)
4. Automatyzacja (61)
- Nie wynajduj ponownie koła (63)
- Zapisuj zasoby na dysku (63)
- Automatyzacja interakcji ze stronami internetowymi (64)
- Kanały RSS (64)
- Wykorzystanie Ant do zadań niezwiązanych z kompilacją (66)
- Wykorzystanie narzędzia Rake do codziennych zadań (67)
- Wykorzystanie Selenium do odwiedzania stron internetowych (68)
- Użyj basha do zliczania wyjątków (70)
- Zastąp pliki wsadowe interpreterem Windows Power Shell (71)
- Używaj Automatora z Mac OS X do usuwania starych plików (72)
- Oswajanie wiersza poleceń Subversion (73)
- Pisanie rozdzielacza plików SQL w języku Ruby (74)
- Argumenty za automatyzacją (75)
- Nie strzyż jaka (76)
- Podsumowanie (77)
5. Kanoniczność (79)
- Kontrolowanie wersji (80)
- Kanoniczny komputer kompilujący (82)
- Pośredniość (83)
- Niedopasowanie falowe (90)
- Podsumowanie (102)
II: Praktyka (105)
6. Projektowanie oparte na testowaniu (107)
- Ewolucja testów (109)
7. Analiza statyczna (117)
- Analiza kodu bajtowego (118)
- Analiza kodu źródłowego (120)
- Generowanie metryk kodu za pomocą programu Panopticode (122)
- Analiza języków dynamicznych (124)
8. Dobry obywatel (127)
- Łamanie zasady hermetyzacji (128)
- Konstruktory (129)
- Metody statyczne (129)
- Zachowania patologiczne (134)
9. Nie będziesz tego potrzebować (135)
10. Starożytni filozofowie (141)
- Arystotelesowskie własności akcydentalne i istotne (142)
- Brzytwa Ockhama (143)
- Prawo Demeter (146)
- Tradycje programistyczne (147)
11. Kwestionuj autorytety (149)
- Wściekłe małpy (150)
- Płynne interfejsy (151)
- Antyobiekty (153)
12. Metaprogramowanie (155)
- Java i refleksja (156)
- Testowanie Javy za pomocą języka Groovy (157)
- Pisanie płynnych interfejsów (158)
- Dokąd zmierza metaprogramowanie (160)
13. Metody i SLAP (161)
- Wzorzec composed method w praktyce (162)
- SLAP (166)
14. Językoznawstwo (171)
- Jak do tego doszło (172)
- Dokąd zmierzamy (175)
- Piramida Oli (179)
15. Dobór odpowiednich narzędzi (181)
- Poszukiwanie idealnego edytora tekstu (182)
- Wybór właściwego narzędzia (186)
- Pozbywanie się niechcianych narzędzi (192)
16. Podsumowanie - kontynuujmy dyskusję (195)
Dodatki (197)
A: Elementy składowe (199)
Skorowidz (207)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4995-2 |
Rozmiar pliku: | 4,8 MB |