Młoda fala. Jak odważyć się na biznes - ebook
Młoda fala. Jak odważyć się na biznes - ebook
Książka przedstawia młode bohaterki biznesu i ich drogę do sukcesu. Opowiadają one jak odważyły się na biznes, jak zaczynały, na jakie trudności napotkały i jak nie straciły motywacji do działania mimo trudnych czasem okoliczności.
Bohaterki to młode przedsiębiorcze Polki, z różnych środowisk, które realizują biznesowe ambicje, godne podziwiania, polecenia, naśladowania.
Są to kobiety, które odniosły sukces nie tylko w Polsce, ale też bez kompleksów wchodzą z ciekawymi projektami i produktami na międzynarodowe rynki.
Bohaterkami są: Ania Kruk, Kinga Dołęga Lesińska, Aleksandra Porębska, Joanna Drabent, Dominika Koczot-Mosz, Edyta Kocyk, Marta Remplewicz, Patrycja Sankowska, Anula Kołakowska, Barbara Stawarz.
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-18693-7 |
Rozmiar pliku: | 2,1 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Podręczniki, portale internetowe z poradami o samorozwoju, wywiady w mediach z inspirującymi osobami – co chwilę i co rusz uaktywnia się jakiś nowy lider inspirowania, z silnym poczuciem własnej wartości. Jak to działa na odbiorców? Dla mało obeznanych ze sztuczkami miękkiej manipulacji być może i załamaniem pracy nad sobą. Bo w porównaniu z takim liderem – lepszym, mądrzejszym – przed zainteresowaną osobą jeszcze daleka droga do doskonałości.
Ale równocześnie coraz większa liczba świadomych odbiorców tego typu przekazów wie, ile i czego można spodziewać się po wydawnictwach podsuwających kolejne inspiracje. I że lepiej zachowywać tu zdrowy dystans. Na przykład, z jakiegoś podręcznika wyciągnąć dla siebie kilka celnych porad, a nie uczyć się wszystkich na pamięć. Nie wszystkie bowiem będą odp xiowiadały charakterowi każdego człowieka.
Żyjemy w epoce kognitywistycznej, gdy świat poznajemy za pomocą narzędzi – od umysłowych po zmysłowe, w tym także należących do IT. Od zestawu narzędzi, jakim dysponujemy, zależy nasza wiedza o świecie. A to kształtuje możliwości rozwoju, zarówno osobistego, jak i zawodowego. Wydaje się więc pewne, że nie wydrukowano dostatecznej liczby inspirujących poradników, bo ta liczba jest niewyczerpana i nieokreślona – będzie przybywać płaszczyzn poznawczych, jak również świadomych ludzi, którzy będą dążyć do samorozwoju. I nawet jeśli człowiek współczesny bywa przytłoczony szumem informacyjnym, jego inteligencja jest już wyćwiczona – wie, do czego sięgać, a wobec czego pozostać obojętnym. I nawet wobec jednorodnej treści ma pełne prawo pozostać krytyczny – sam wybiera i kształtuje to, co odbiera. I na pewno nie dzieje się to według modelu od A do Z. Działa wybiórczo.
W książce tej można spotkać się z autentycznymi liderkami. Kobietami prowadzącymi swoje biznesy w tak różnych dziedzinach, jak różne bywają nasze umysły, uczucia, cele i drogi życiowe. Jak różne bywają dziedziny biznesu – od mody po zaawansowane technologie IT. Wybór właściwej dla siebie liderki pozostawiamy Tobie – Czytelniczko, Czytelniku. A może Twoją uwagę przyciągną wszystkie, bez wyjątku? Nie zdziwiłbym się, chociażby z tego powodu, że pojawia się tu rzadki przywilej przebywania z kimś, kto posiadł siłę kształtowania własnej przyszłości, niezależnie od tego, czy projektuje biżuterię, czy zaawansowane technologicznie ogniwa fotowoltaiczne.
To co łączy bohaterki Młodej Fali, to już dokonana praca nad swoim biznesem, nad sobą, osiągnięcie statusu „sprawdziłam się”. Liderki te są osobami, których siły sprawczej i autentyzmu nikt już nie podważy. Jeden z rozdziałów zatytułowany jest Mistrzyni drugiego planu, chociaż one wszystkie działają jeszcze na drugim planie, z jednym wyjątkiem. Jednak z racji młodego wieku, a w związku z tym jeszcze ogromnych perspektyw życiowych, mają wielkie szanse na to, aby celowo, czy dobrym zrządzeniem losu znaleźć się w pierwszym szeregu zainteresowania. Z pewnością niedługo zaczną odgrywać we współczesnym społeczno-biznesowym życiu role godne zauważenia, bo samą swą działalnością zapoczątkowały ten proces.
Ten wyjątek to nasza pierwsza z bohaterek. Stoi już w pierwszym szeregu – nosi nazwisko znane w całej Polsce, a wykonała nad swoim biznesem pracę wcale nie łatwiejszą niż reszta. One wszystkie podzielą się tu swoimi przemyśleniami na temat prowadzenia firmy, a niektóre opowiedzą o sobie w formie wywiadu.
Zapraszam do lektury.
Paweł Oksanowicz