Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Młody programista. Nauka programowania w Scratchu - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
26 lipca 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
37,00

Młody programista. Nauka programowania w Scratchu - ebook

Baw się ... i ucz się programowania!

Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ... język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ... pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.

Na rynku jest dostępnych wiele opracowań poświęconych obsłudze Scratcha. Tę książkę wyróżnia to, że zawiera niezbędne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor pokazuje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające kreować rozmaite kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie ... sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, by samodzielnie tworzyć ciekawe efekty graficzne, animacje i gry.

Spis treści

WSTĘP

1. POCZĄTEK PRACY ZE SCRATCHEM

2. ŚRODOWISKO PROGRAMISTYCZNE ORAZ BLOKI PROGRAMOWANIA

  • Podstawowe grupy instrukcji
    • Grupy instrukcji
  • Dodawanie dodatkowych modułów - dodatkowych instrukcji
  • Dodawanie kolejnych duszków na scenę
  • Aktywowanie spośród wielu duszków na scenie tego, dla którego aktualnie piszemy skrypt
  • Dodawanie tła do sceny
  • Kostiumy

3. PROSTE PROGRAMY - PIERWSZE PROGRAMY

  • Program 1. Ruch duszka na ekranie
  • Program 2. Ruch duszka na ekranie
  • Program 3. Przerywany ruch duszka na ekranie
  • Program 4. Ruch obrotowy duszka na ekranie
  • Program 5. Ustawienie kierunku poruszania się duszka w prawo
  • Program 6. Ruch duszka na ekranie w konkretnym kierunku
  • Program 7. Ustawianie poruszania się duszka w lewo
  • Program 8. Ustawianie poruszania się duszka w dół
  • Program 9. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu
  • Program 10. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu przez określony czas
  • Program 11. Ustawianie poruszania się duszka do losowego punktu
  • Program 12. Realizacja pętli
  • Program 13. Ruch duszka na ekranie wraz z dźwiękiem
  • Program 14. Pętla - powtarzający się ruch wraz z dźwiękiem
  • Program 15. Dodanie do duszka "chmurki" z tekstem
  • Program 16. Dodanie do duszka czasowej "chmurki" z tekstem
  • Program 17. Ruch duszka po ekranie z dźwiękiem oraz "chmurką" tekstową z powitaniem
  • Program 18. Zmiana koloru duszka
  • Program 19. Ruch duszka po ekranie
  • Program 20. Wiele duszków na ekranie - każdy wykonujący inne zadanie
    • Widok duszków na scenie
    • Program dla duszka Scratch (kotek)
    • Program dla duszka balon
    • Program dla duszka niedźwiedź
  • Program 21. Zmiana rozmiaru duszka
  • Program 22. Ukrywanie się duszka przez zadany czas
  • Program 23. Zmiana kostiumu duszka wraz z określonym ruchem
  • Program 24. Chodzący duszek
  • Program 25. Wybrane ciekawe efekty
  • Program 26. Ciekawe efekty i poruszanie się po scenie
  • Program 27. Ciekawe efekty i poruszanie się po całej scenie
  • Program 28. Ciekawe efekty z przerwą czasową
  • Program 29. Efekty na dwóch duszkach
  • Program 30. Odtwarzanie dźwięku
  • Program 31. Odtwarzanie dźwięku wraz ze zmianą głośności
  • Program 32. Poruszanie - nawigacja duszkiem z poziomu klawiatury
  • Program 33. Ruch duszka wraz z komunikatem
  • Program 34. Obracanie się duszka
  • Program 35. Rysowanie kreski
  • Program 36. Rysowanie kolorowej kreski
  • Program 37. Rysowanie kolorowej kreski w różnych kolorach
  • Program 38. Rysowanie kolorowej kreski w różnych rozmiarach
  • Program 39. Rysowanie ciekawego efektu
  • Program 40. Ruch duszka sterowany strzałką w górę lub w dół z poziomu klawiatury
  • Program 41. Ruch duszka w różnych kierunkach
  • Program 42. Określanie położenia na scenie
  • Program 43. Program uruchamiany za pomocą klawisza i przez kliknięcie zielonej flag
  • Program 44. Dodawanie zmiennej i naliczanie punktów
  • Program 45. Ciekawe efekty
  • Program 46. Rysowanie ciekawych efektów przez nawigowanie klawiszami na klawiaturze
  • Program 47. Ciekawy efekt graficzy
  • Program 48. Rysowanie kół olimpijskich
  • Program 49. Ciekawy kształt

4. ZŁOŻONE PROGRAMY - CIEKAWE PROGRAMY

  • Program 1. Rysowanie kwadratu
  • Program 2. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
  • Program 3. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
  • Program 4. Rysowanie trójkąta
  • Program 5. Rysowanie okręgu
  • Program 6. Rysowanie pięciokąta
  • Program 7. Rysowanie mozaiki
  • Program 8. Rysowanie ośmiokąta
  • Program 9. Rysowanie gwiazdy
  • Program 10. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
  • Program 11. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
  • Program 12. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3
  • Program 13. Rysowanie kolejnego efektu graficznego
  • Program 14. Rysowanie kolejnej gwiazdy
  • Program 15. Rysowanie ciekawej gwiazdy
  • Program 16. Inny program do rysowania gwiazdy
  • Program 17. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1)
  • Program 18. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2)
  • Program 19. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3)
  • Program 20. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (4)
  • Program 21. Tabliczka mnożenia
  • Program 22. Spacer duszka
  • Program 23. Nawigacja i omijanie przeszkód
  • Program 24. Program z dwoma duszkami
    • Skrypt dla owada
    • Skrypt dla kuli
  • Program 25. Efekt muzyczny
  • Program 26. Rysowanie ciekawego efektu graficznego
  • Program 27. Tłumacz tekstu na mowę
  • Program 28. Naliczanie punktów - prosta gra
  • Program 29. Konwersacja duszków
    • Duszek 1.
    • Duszek 2.
  • Program 30. Ciekawa animacja na duszkach
    • Duszek 1.
    • Duszek 2.

5. KILKA PROSTYCH GIER

  • Gra 1. Odbijanie piłki
    • Skrypty dla duszka Soccer Ball
    • Skrypty dla duszka Button3
  • Gra 2. Odbijanie piłki - wersja rozbudowana
    • Skrypty dla duszka Soccer Ball
  • Gra 3. Zbieranie owoców
    • Skrypty dla duszka Bowl
    • Skrypty dla duszka Apple
    • Skrypty dla duszka Bananas
  • Gra 4. Zbieranie truskawek
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 5. Gra w zbijaka
    • Wygląd ekranu gry
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 6. Wyścigi samochodowe
    • Skrypt dla duszka
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 7. Własny program graficzny
    • Skrypt dla duszka
  • Gra 8. Zbieranie balonów według kolejności
    • Skrypt dla duszka zbierającego
    • Skrypt dla balonu nr 1
    • Skrypt dla balonu nr 2
    • Skrypt dla balonu nr 3
    • Skrypt dla balonu nr 4
    • Skrypt dla balonu nr 5
  • Gra 9. Walka duszków
    • Skrypt dla czerwonego duszka
    • Skrypt dla niebieskiego duszka

6. INNE CIEKAWE ROZSZERZENIA

BIOGRAM - DR INŻ. WITOLD KRIESER

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9910-5
Rozmiar pliku: 30 MB

BESTSELLERY

Kategorie: