- promocja
Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste. Wydanie II rozszerzone - ebook
Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste. Wydanie II rozszerzone - ebook
Odkryj w sobie coacha
Coaching jest uznawany za jedną z najbardziej efektywnych metod rozwoju - zarówno osób, jak i organizacji oraz przedsiębiorstw. Z powodzeniem stosuje się go wśród kadry zarządzającej oraz menedżerskiej. Książka Moc coachingu krok po kroku wprowadzi początkującego trenera w tajniki najmocniejszych, najczęściej stosowanych narzędzi coachingowych. Została ona przygotowana przez zespół doświadczonych coachów i praktyków biznesu w oparciu o ich bogatą praktykę oraz kompetencje doskonalone w najlepszych szkołach i organizacjach coachingowych: Erickson College International, International Coaching Community, Center for Right Relationship European, International Coach Federation.
Pierwsze wydanie książki stało się ważnym przewodnikiem dla coachów oraz osób uczących się coachingu. Autorki w swej codziennej pracy spotykały się z wieloma pytaniami i prośbami o uzupełnienie informacji zawartych w tamtej książce. Publikacja, którą trzymasz w ręku, powstała właśnie po to, by poszerzyć temat i odpowiedzieć na pytania Czytelników. Oprócz informacji z pierwszego wydania - dwudziestu jeden metod coachingowych o różnym stopniu zaawansowania, autorskich pomysłów, wskazówek i porad, które przyczynią się do wzbogacenia Twojego warsztatu - znajdziesz tu obszerny rozdział, zawierający najczęściej zadawane pytania (i odpowiedzi), a także nowe narzędzie: "O przekonaniach".
Spis treści
Wstęp (5)
Wstęp do wydania drugiego (7)
Wskazówki dla Czytelnika - jak korzystać z książki (9)
- Piktogramy (12)
Rozdział 1. Ruszaj w podróż z coachingiem (19)
- Czym jest coaching? (19)
- Rodzaje coachingu (20)
- Relacja coachingowa (21)
- Zasady coachingu i postawa coacha (22)
- Kluczowe umiejętności coacha (25)
Rozdział 2. Potencjał człowieka (29)
- Jakim potencjałem dysponuje człowiek? (29)
- Świadomość potencjału człowieka a postawa coacha (31)
Rozdział 3. Rozmowa coachingowa (33)
- Model rozmowy coachingowej (33)
- Model GROW (33)
- Model Wizja - Strategia - Determinacja (36)
Rozdział 4. Narzędzia coachingowe (43)
- Asocjacja i dysocjacja (43)
- Pytania odkrywające horyzont dostępnych możliwości (48)
- Zmiana perspektywy (54)
- Burza mózgów (62)
- Pierwszy krok (69)
- Koło priorytetów (74)
- Matryca zarządzania czasem (87)
- Mapa celów i marzeń (93)
- Metoda lustra (96)
- Wizualizacja (102)
- Zaczynaj z wizją końca (110)
- Prezentacja doświadczeń (116)
- Analiza SWOT (121)
- Strategia Disneya (129)
- Wizualizacyjna metoda dokonywania wyborów (139)
- 4 poziomy rozwijania umiejętności (144)
- Modelowanie zachowań (157)
- Model poziomów logicznych Diltsa (162)
- Mentalny mentor (169)
- Puszka Pandory (175)
- Kotwiczenie stanów i zasobów (179)
- O przekonaniach (184)
Rozdział 5. Droga rozwoju coacha (191)
Rozdział 6. Zaplecze coacha (195)
- Czy coaching jest dla Ciebie? (195)
- Formularz przed pierwszą sesją (196)
- Umowa coachingowa (199)
- Umowa coachingowa coach - klient - sponsor (201)
- Formularz przygotowania klienta do sesji (202)
- Formularz Koła priorytetów (203)
- Formularz SWOT (204)
- Formularz Matrycy zarządzania czasem (205)
- Ewaluacja coachingu po sesji (207)
- Ewaluacja coachingu po procesie (209)
Rozdział 7. Najczęściej zadawane pytania (213)
- Organizacja procesu (213)
- Warsztat coacha (224)
- Trudny klient - trudne sytuacje (232)
- Wyzwania dla coacha w życiu codziennym (237)
O autorkach (241)
Literatura cytowana i polecana (247)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8651-3 |
Rozmiar pliku: | 3,7 MB |