Facebook - konwersja

MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
10 października 2023
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
69,00

MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D - ebook

Poznaj tajniki programowania grafiki 3D we frameworku MonoGame, dzięki któremu powstały takie hity jak Stardew Valley czy Carrion. Monogame jako kontynuator XNA oferuje twórcom gier ogromne perspektywy, swobodę i możliwość dostarczania gier na wszystkie najpopularniejsze systemy operacyjne, łącznie z mobilnymi, pozostając przy tym całkowicie darmowym. Książka adresowana jest do wszystkich zainteresowanych tworzeniem gier i mających przynajmniej podstawową wiedzę o wykorzystywanym w Monogame języku programowania C#.

MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemów sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładów.

Dzięki książce:

  • zgłębisz programowanie grafiki 3D
  • zaczniesz tworzyć trójwymiarowe gry wideo
  • poznasz tajniki frameworka MonoGame
  • dowiesz się o wykorzystaniu C# w gamedevie

Spis treści

Wstęp

CZĘŚĆ I. Programowanie grafiki 3D z użyciem MonoGame

  • Rozdział 1. Tworzenie gry MonoGame
    • Narzędzia i środowisko pracy
    • Instalacja i konfiguracja środowiska
    • Pierwszy projekt
    • Klasa gry
  • Rozdział 2. Tworzymy pierwszy obiekt
    • Werteksy, efekt i rysowanie trójkąta
    • Nawijanie
    • Prymitywy
    • Kolory jako własności werteksów
  • Rozdział 3. Macierze i kamera
    • Podstawowe przekształcenia
    • Rzutowanie sceny na ekran
    • Ustawienie kamery
    • Prosta animacja
    • Bufor werteksów
  • Rozdział 4. Komponenty gry
    • Komponenty - wprowadzenie
    • Pierwszy komponent
    • Kontrola ułożenia prostopadłościanu
  • Rozdział 5. Oświetlenie wirtualnej sceny. Model Phonga
    • Model oświetlenia Phonga
    • Wektory normalne
    • Definiowanie własnego formatu werteksów
    • Definiowanie wektorów normalnych modelu
    • Oświetlenie domyślne
    • Składowe światła w modelu oświetlenia Phonga
    • Eksperymenty z własnościami materiału i źródłami światła
    • Różnice w cieniowaniu dla werteksów i dla pikseli
    • Uśrednienie i interpolacja normalnych
  • Rozdział 6. Cienie rzucane
  • Rozdział 7. Mieszanie kolorów
    • Alpha blending
    • Przezroczystość
    • Mgła
  • Rozdział 8. Odwzorowanie tekstur
    • Teksturowanie
    • Adaptacja aktora
    • Dodawanie tekstur do projektu
    • Zawijanie tekstur
    • Wiele obrazów w jednej teksturze
    • Przezroczystość
  • Rozdział 9. Kontrolery gier
    • Sterowanie
    • Klawiatura
    • Wykrywanie zmian w stanie kontrolerów
    • Gamepad
    • Mysz
  • Rozdział 10. Sfera, bufor indeksów i cieniowanie Phonga
    • Komponent
    • Bufor indeksów
    • Konstrukcja sfery
    • Oświetlenie - uśrednianie normalnych
    • Teksturowanie
    • Ostatnie szlify
  • ROZDZIAŁ 11. Skybox i odwzorowywanie otoczenia
    • Skybox
    • Alternatywne rozwiązanie
    • Odwzorowanie otoczenia

CZĘŚĆ II. Breakout 3D

  • Rozdział 12. Projekt gry
    • Tworzenie projektu gry
    • Ustawienie kamery
    • Wczytywanie i przygotowanie modelu
  • Rozdział 13. Plansza, paletka oraz cegły
    • Plansza
    • Paletka
    • Cegły
  • Rozdział 14. Piłka
  • Rozdział 15. Ostatnie szlify
    • Zmiana pozycji kamery
    • Interfejs 2D
    • Optymalizacja obiektów gry
    • Różne kolory cegieł

CZĘŚĆ III. HLSL

  • Rozdział 16. Język HLSL
    • Shadery
    • Środowisko programistyczne FX Composer
    • Typy zmiennych w HLSL
    • Semantyki
    • Funkcje, struktury, pętle i instrukcje warunkowe
    • Pliki efektu i techniki
  • Rozdział 17. Tworzenie własnego efektu HLSL
    • Pierwszy własny efekt
    • Definiowanie zmiennych globalnych
    • Prezentacja pozycji za pomocą koloru
    • Wykorzystanie efektów w projekcie gry MonoGame
  • Rozdział 18. Implementacja oświetlenia Phonga w shaderach
    • Model Phonga
    • Wprowadzenie do optyki
    • Implementacja modelu Phonga w efekcie HLSL
    • Światło emisji i otoczenia
    • Światło rozproszone
    • Połysk
    • Oświetlenie per pixel
    • Użycie efektu w MonoGame
  • Rozdział 19. Podstawy teksturowania z wykorzystaniem HLSL
    • Wprowadzenie
    • Implementacja
    • Użycie efektu w MonoGame

Skorowidz

Kategoria: Gry
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0959-5
Rozmiar pliku: 13 MB

BESTSELLERY

Kategorie: