Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową. Wydanie II rozszerzone - ebook
Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową. Wydanie II rozszerzone - ebook
Moodle — naucz się, jak uczyć innych!
- Co zapewni Ci platforma e-learningowa Moodle i do czego Ci się przyda?
- Jak przygotować pierwszy kurs oraz założyć i poprowadzić własne szkolenie na Moodle?
- Jakie elementy administracji powinieneś poznać?
Ta książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą przekazywać wiedzę za pośrednictwem sieci. Znajdziesz w niej najważniejsze informacje ułatwiające wystartowanie z własnym kursem. Dowiesz się, jak obsługiwać Moodle, przygotowywać materiały i stworzyć profesjonalne szkolenie. Poznasz działanie narzędzi do komunikacji z kursantami i sposoby oceniania ich postępów, nauczysz się dodawać zasoby, zapewniać bezpieczeństwo, publikować materiały. Wydanie II rozszerzone omawia mnóstwo nowości, jakie pojawiły się na platformie, i podpowiada, jak ich używać. Jeśli chcesz zdalnie uczyć innych, kup tę książkę i zrób to z Moodle!
- Czym jest zdalne nauczanie, czyli odrobina teorii
- Instalacja i wstępna konfiguracja platformy
- Organizacja strony głównej i przygotowania
- Forum, czat, głosowanie, ankieta i quiz
- Lekcja, przypadek szczególny
- Pakiet SCORM i zasoby
- Oceny i ocenianie
- W roli studenta
- Prowadzenie zdalnych zajęć
Zacznij prowadzić świetne kursy e-learningowe!
Spis treści
Rozdział 1. Zamiast wstępu, czyli dla kogo jest przeznaczona ta książka (7)
Rozdział 2. Czym jest zdalne nauczanie, czyli odrobina teorii (11)
Rozdział 3. Dlaczego Moodle? (17)
Rozdział 4. Instalacja i wstępna konfiguracja platformy (27)
- 4.1. Wymagania (27)
- 4.2. Czego wymagamy od użytkownika platformy (31)
- 4.3. Moodle lokalny (32)
- 4.4. Moodle w globalnej pajęczynie (43)
Rozdział 5. Organizacja strony głównej (49)
- 5.1. Pierwsze wrażenie (49)
- 5.2. Bloki przydatne, niezbędne i takie sobie (56)
- Dodaj blok (56)
- Opis kursu/strony (57)
- Kalendarz (58)
- Zalogowani użytkownicy (61)
- Wiadomości (62)
- Najnowsze wiadomości (63)
- Nadchodzące terminy (63)
- Co się ostatnio działo? (64)
- HTML (65)
- Osoby (66)
- Szukaj w forach (69)
- Kursy - Kategorie kursów (70)
- Więcej, więcej, więcej... Czyli jakie bloki wybrać? (71)
- 5.3. Obowiązkowe bloki platformy (71)
- 5.4. Ustawienia strony głównej (77)
- Pokaż nowości (78)
- Pokaż listę kursów (80)
- Pokaż listę kategorii (81)
- Lista wyboru (82)
- Kursy przypisane oraz wyszukiwarka kursów (82)
- Sekcja tematyczna (83)
- Domyślna rola strony głównej (84)
- Jak powinna wyglądać strona główna? (84)
Rozdział 6. Pierwszy kurs (87)
- 6.1. Zakładanie nowego kursu (87)
- Konfiguracja kursu (89)
- 6.2. Zamawianie kursu (100)
- 6.3. Dodawanie użytkowników do kursu (102)
- 6.4. Edycja kursu (112)
Rozdział 7. Przygotowania (125)
- 7.1. Projekt (125)
- Analiza (126)
- Projektowanie (129)
- Opracowanie (132)
- Wdrożenie (132)
- Ewaluacja (133)
- Przykład (134)
- 7.2. Przygotowanie materiałów (137)
- Organizacja materiałów, czyli praca z plikami (137)
- Edytory HTML (144)
Rozdział 8. Aktywności (159)
- 8.1. Forum (159)
- 8.2. Czat (174)
- 8.3. Głosowanie (180)
- 8.4. Ankieta (185)
- 8.5. Lekcja, przypadek szczególny (193)
- Pytanie wybór wielokrotny (210)
- Prawda/fałsz (212)
- Krótka odpowiedź (212)
- Numeryczne (214)
- Dopasuj odpowiedź (214)
- Esej (215)
- Lekcja liniowa (216)
- Lekcja wielowątkowa (218)
- Lekcja z klastrami (220)
- 8.6. Quiz (223)
- Przygotowanie pytań (235)
- 8.7. Zadanie (278)
- 8.8. Wiki (296)
- 8.9. Słownik pojęć (305)
- 8.10. Baza (318)
- 8.11. Warsztat (326)
- Ocenianie łączne (328)
- Komentarze (331)
- Ocenianie tak/nie (331)
- Formularz kryteriów (333)
- 8.12. Pakiet SCORM (349)
Rozdział 9. Zasoby (357)
- 9.1. Etykieta (357)
- 9.2. Strona (358)
- 9.3. Folder (360)
- 9.4. Adres URL (362)
- 9.5. Plik (365)
- 9.6. Pakiet treści IMS (370)
- 9.7. Książka (370)
Rozdział 10. Oceny i ocenianie (377)
Rozdział 11. Elementy administracji (401)
- 11.1. W przypadku katastrofy - kopie zapasowe (401)
- 11.2. Reset kursu (414)
- 11.3. Użytkownicy platformy, czyli kto jest kim w Moodle (416)
- 11.4. Moduły i wtyczki (418)
- 11.5. Zmiana wyglądu platformy (421)
- 11.6. Co jeszcze możemy konfigurować? (427)
Rozdział 12. W roli Studenta (435)
Rozdział 13. Dodatkowe narzędzia (443)
Rozdział 14. Jak prowadzić zajęcia zdalne? (455)
Rozdział 15. Jak stosować Moodle? (461)
Rozdział 16. Czy zrealizowaliśmy dobry kurs? (469)
Rozdział 17. Zamiast podsumowania - czy warto? (479)
Literatura (481)
- Książki (481)
- Netografia (481)
Skorowidz (483)
Kategoria: | Webmaster |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2695-8 |
Rozmiar pliku: | 15 MB |