Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów - ebook
Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów - ebook
Czy wiesz, co motywuje Twoich pracowników?
Skoro jesteś szefem, to z pewnością wiesz, że jednym z największych wyzwań, z jakimi przychodzi się zmagać każdemu, kto kieruje ludźmi, jest ich odpowiednie motywowanie. Jak dodać im skrzydeł? Jak im pomóc i tak nimi pokierować, by w pracy stawali się najlepszą wersją siebie? By chcieli współpracować dla dobra firmy, realizowanych przez siebie zadań i... siebie samych? Efektywna praca daje wiele satysfakcji, niejednokrotnie również w postaci dodatkowych premii, co zawsze i każdego cieszy... Dlaczego zatem tak często jest odwrotnie? Dlaczego ludzie szybko tracą zapał i pracują na pół gwizdka? Czy menedżer z odpowiednim podejściem do ludzi jest w stanie to zmienić?
Jeśli rozumie, czym jest i jak działa skuteczne motywowanie pracowników - na pewno. Ta książka, której trzecie, rozszerzone wydanie trzymasz w rękach, może być w tej kwestii bardzo pomocna. Powstała bowiem na podstawie doświadczeń jej autorów i uczestników szkoleń menedżerskich, które autorzy prowadzili i prowadzą. Bazuje więc na realiach pracy w różnych firmach i rozmaitych branżach, co czyni ją tym bardziej wartościową pozycją.
Pochyl się nad zagadnieniem motywacji i:
- przyswój zasady, których warto się trzymać, by skutecznie motywować ludzi
- przyjrzyj się motywacji jako stałemu i zaplanowanemu procesowi
- poznaj najważniejsze teorie motywacji i sposoby ich zastosowania
- dowiedz się, co motywuje i co demotywuje polskich pracowników
Uwaga! W trzecim wydaniu książki znajdziesz dodatkowo między innymi ciekawą metodę komunikacji stworzoną przez Louise Evans - 5 Chairs 5 Choices
Spis treści
WPROWADZENIE
MOTYWOWANIE DZISIAJ
- Trudne czasy potrzebują nowych liderów
- Kierowanie z sercem
- Empatia
- Zauważanie emocji i radzenie sobie z obawami
- Narzekać czy nie narzekać?
- Błędy, prototypy i groźny perfekcjonizm
- A co szef może zrobić dla samego siebie?
- Motywowanie dzisiaj okiem doświadczonych menedżerów
CZĘŚĆ I. PRAKTYKA MOTYWOWANIA
- ROZDZIAŁ 1. TRZYNAŚCIE PRAKTYCZNYCH ZASAD MOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO
- Zasada pierwsza: Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji
- Siła informacji zwrotnej
- Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa - dwa przeciwieństwa
- Po co krytykujemy?
- Czego nie mówić - słowa, stwierdzenia zmieniające całość wypowiedzi
- Kiedy szef dostaje "czerwoną kartkę", a kiedy pojawia się "zielone światło"?
- Nie tylko suche fakty się liczą
- Czy rzeczywiście szkoda czasu na przygotowanie się do przekazania krytyki?
- Jak pracownicy karzą swoich. przełożonych?
- Zasada pierwsza w praktyce: Metoda 5Chairs-5Choices®
- Na spotkaniu firmowym - to, co i jak powiemy, ma znaczenie
- Drapieżny szakal i empatyczna żyrafa
- Po co nam ten zwierzyniec?
- Na zakończenie
- Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie
- Niespójne zachowania szefa
- Grupy ryzyka utraconej motywacji
- Pułapka zamrożonej konsekwencji
- Za kulisami, czyli kiedy szef motywuje sam siebie
- Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu
- Katedra w Barcelonie
- Zrozumieć innych
- Zrozumieć zadanie
- Menedżer ds. motywacji - w sporcie i nowoczesnej organizacji
- Zasada czwarta: Nieosiągalne cele demotywują
- Nieśmiertelny SMART
- Motywacja i stres - prawidłowa niepewność celu
- SMART w wersji max
- Zasada piąta: Wspólne określenie celu motywuje
- Ustalenia wspólne i ustalenia zastrzeżone dla szefa
- Motywacja a styl zarządzania
- Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb
- Nie dla wszystkich to samo
- Identyfikacja potrzeb całej firmy
- Zasada siódma: Motywuj, umożliwiając rozwój
- Motywowanie przez rozwój - delegowanie
- Dlaczego nie delegujemy?
- Motywowanie przez rozwój - szkolenia
- Motywowanie przez rozwój - umożliwienie kształcenia poza firmą
- Zasada ósma: Nie oczekuj, że motywacja trwa wiecznie
- Niewdzięczni motywowani
- Motywacja dzielona na mniejsze
- Zasada dziewiąta: Motywuj, dostrzegając sukcesy
- Siła "głasków"
- Motywowanie w trudnych warunkach - pracownicy firm produkcyjnych
- Zasada dziesiąta: Etyczne współzawodnictwo motywuje
- Jak stworzyć zdrowe współzawodnictwo?
- Od współzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji
- Grywalizacja. Jak ją wykorzystać do motywowania i nie narazić się na śmieszność
- Zasada jedenasta: Elitarność motywuje
- Specjalne przywileje i nagrody
- Specjalne zadania i elitarność grupy
- Zasada dwunasta: Przynależność do grupy motywuje
- Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy
- Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery
- Jak się zachowujemy w każdym ze "stanów Ja"?
- Jak to wszystko wpływa na motywację?
- Bezpieczna atmosfera
- Zasada pierwsza: Motywowanie wymaga prawidłowej komunikacji
- ROZDZIAŁ 2. INNE ASPEKTY MOTYWOWANIA W PRAKTYCE
- Nietypowe przykłady motywacji
- Nietypowe przykłady motywacji
- Koty
- Książki i muzyka dla najlepszych
- Dyrektorzy serwują poczęstunek
- Obiad na koszt szefa
- Kącik rozmów
- Galeria portretów
- Szkolenia inne niż zwykle
- Spotkanie z najwyższymi
- Spełniamy marzenia
- "Wyszalnia"
- Chwalipięty
- Zamiana ról
- Dzień świętowania
- Smakołyki
- Moje ładne biurko
- Ciasto własnego wyrobu
- Zaoszczędzimy twój czas
- "Kolekcja odzieży roboczej"
- Pieniądze na usprawnienia firmy
- Wizyta rodziny
- Gdzie kończy się motywowanie, a zaczyna manipulowanie?
- Techniki manipulacyjne wykorzystywane do pozornego motywowania
- Najważniejsze kwestie motywowania finansowego
- Zarobki podwładnych
- Skutki złych rozwiązań
CZĘŚĆ II. MOTYWACJA JAKO PROCES
- ROZDZIAŁ 3. MOTYWUJĄCE DZIAŁANIE ORGANIZACJI
CZĘŚĆ III. TEORIA MOTYWACJI
- ROZDZIAŁ 4. NAJWAŻNIEJSZE TEORIE MOTYWACJI I ICH ZASTOSOWANIE W PRAKTYCE
- Teorie motywacji
- Historia motywacji
- Teoria dwuczynnikowa
- Teoria X i teoria Y
- Teoria Davida McClellanda
- Teoria oczekiwań
- Teoria sprawiedliwości
CZĘŚĆ IV. CO MOTYWUJE POLSKICH PRACOWNIKÓW?
- ROZDZIAŁ 5. POLSKA MAPA MOTYWACJI
- Kwestionariusz "Polska Mapa Motywacji 2.0"
- Zastosowane pojęcia
- Motywatory oczekiwane przez pracownika - wyniki dla całej grupy (n = 1161)
- Jak motywują pracodawcy - wyniki dla całej grupy (n = 1161)
- Różnica motywacyjna
- Co motywuje pracowników różnych płci
- Jak motywują pracodawcy według opinii płci
- Różnica motywacyjna wg płci
- Kwestionariusz "Polska Mapa Motywacji 2.0"
O AUTORACH
BIBLIOGRAFIA
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8322-707-8 |
Rozmiar pliku: | 7,4 MB |