MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne - ebook
MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne - ebook
Poznaj w praktyce możliwości aplikacji Microsoft Project 2007!
- Jak zdefiniować zadania?
- Jak zarządzać zasobami?
- Jak ewidencjonować rzeczywiste koszty i postępy prac nad projektem?
Jeżeli ta książka znalazła się w Twoich rękach, z pewnością masz ochotę zaplanować jakieś działanie, a następnie dotrzymać ustalonych terminów. Planowanie terminów realizacji poszczególnych zadań to jedna z możliwości narzędzia Microsoft Project 2007. Znajdziesz wśród nich także inne zaawansowane funkcje, takie jak określanie budżetu, ustalanie wymaganych zasobów czy kontrola realizacji projektu. Wykorzystując rozwiązanie firmy Microsoft, będziesz w stanie błyskawicznie odpowiedzieć na wiele kłopotliwych pytań, dotyczących stanu projektu -- a co najważniejsze, będziesz mógł to uczynić bez czasochłonnych analiz. Jeżeli chcesz mieć pełną kontrolę nad wszelkimi przedsięwzięciami, musisz zapoznać się z aplikacją Microsoft Project 2007!
Książka ta czyni proces poznawania przyjemnym oraz wydajnym. Dzięki świetnie dobranym ćwiczeniom błyskawicznie poznasz zarówno te najważniejsze, jak i trochę mniej istotne funkcje, dostępne w Microsoft Project 2007. Dzięki podręcznikowi "MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne " dowiesz się, jak rozpocząć pracę z tym narzędziem oraz jak zdefiniować zadania główne, cykliczne i sumaryczne. W kolejnych rozdziałach przećwiczysz sposoby definiowania zasobów oraz odkryjesz metody wiązania zasobów z zadaniami. Ponadto nauczysz się tworzyć kalendarze obowiązujące w projekcie, uzyskiwać wszelkie informacje o prowadzonym przedsięwzięciu oraz wprowadzać i prezentować dane o rzeczywistym stanie realizacji czy ponoszonych kosztach. Wykonanie wszystkich ćwiczeń zawartych w książce pozwoli Ci na swobodne poruszanie się po programie Microsoft Project 2007!
- Wprowadzanie zadań
- Tworzenie zadań cyklicznych oraz sumarycznych
- Zarządzanie właściwościami projektu
- Sposoby definiowania zasobów
- Łączenie zasobów z zadaniami
- Definiowanie kalendarzy obowiązujących w projekcie
- Sposoby przypisywania kalendarzy do zasobów oraz zadań
- Przeglądanie informacji o stanie realizacji
- Wprowadzanie informacji na temat faktycznych kosztów oraz postępów prac
- Eksport danych do arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel
- Wykorzystywanie informacji o zasobach, zdefiniowanych w innych projektach
Niech zarządzanie projektem stanie się sprawne i przyjemne!
Spis treści
Wstęp (5)
Rozdział 1. Rozpoczynamy pracę z Microsoft Office Project 2007 (7)
- Uruchamianie programu Microsoft Office Project 2007 (7)
- Tworzenie nowego projektu (9)
- Definiowanie właściwości projektu (11)
Rozdział 2. Wprowadzanie zadań, czyli elementy składowe projektu (13)
- Instalacja (13)
- Wprowadzanie zadań (14)
- Wprowadzanie zadań cyklicznych (18)
- Wprowadzanie zadań sumarycznych (19)
- Edycja informacji o zadaniu (23)
- Wstawianie i usuwanie zadań (24)
- Łączenie zadań (26)
- Typy połączeń (29)
- Zwłoka (31)
- Typy ograniczeń (34)
- Zapisywanie projektu (37)
Rozdział 3. Definiowanie zasobów (39)
- Wprowadzanie zasobów (39)
- Ustalanie dostępności zasobów (42)
- Zmienność kosztów zasobów w czasie (44)
- Tabele stawek kosztów (47)
Rozdział 4. Zadania a zasoby (49)
- Przydzielanie zasobów do zadań (49)
- Przydzielanie dodatkowych zasobów (54)
Rozdział 5. Kalendarze (57)
- Instalacja (57)
- Tworzenie kalendarza (57)
- Przypisywanie kalendarza do projektu (58)
- Przypisywanie kalendarza do zasobów (60)
- Modyfikacja kalendarza projektu (60)
- Modyfikacja kalendarza zasobów (63)
- Przypisywanie kalendarza do zadania (64)
- Opcje kalendarza (66)
Rozdział 6. Przeglądanie informacji o projekcie (69)
- Ogólne informacje o projekcie (69)
- Informacje o kosztach zadań (70)
- Informacje o kosztach zasobów (74)
- Diagram sieciowy i ścieżka krytyczna (75)
- Liczba roboczogodzin przepracowanych przez pracowników i zużycie zasobów typu Materiał (76)
- Filtry (83)
- Grupowanie zasobów i zadań (84)
- Obciążenie zasobów (86)
- Rozwiązywanie problemów z nadmierną alokacją zasobów (92)
- Tworzenie planu bazowego (97)
Rozdział 7. Wprowadzanie i prezentowanie danych o rzeczywistym wykonaniu i kosztach (101)
- Wprowadzanie rzeczywistych dat (102)
- Wprowadzanie kosztów rzeczywistych (110)
- Odczytywanie odchyleń terminów (115)
- Odczytywanie odchyleń kosztów (116)
- Przedstawianie planu i wykonania na wykresie (119)
- Tworzenie nowych raportów (122)
Rozdział 8. Wymiana informacji (133)
- Eksportowanie danych do programu MS Excel (134)
- Korzystanie z informacji o zasobach zapisanych w innym projekcie (137)
- Łączenie zadań z zadaniami z innego projektu (142)
Rozdział 9. Kończenie pracy z programem Microsoft Office Project 2007 (145)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5446-8 |
Rozmiar pliku: | 12 MB |