- promocja
MVVM i XAML w Visual Studio 2015 - ebook
MVVM i XAML w Visual Studio 2015 - ebook
Twórz doskonałe aplikacje zgodne ze wzorcem MVVM z użyciem języka XAML!
- Wzorzec MVVM, czyli jak zespołowo wytwarzać aplikacje, które można łatwo testować
- Budowanie interfejsu w XAML, czyli moc i elegancja
- Aplikacje uniwersalne, czyli jak użyć jednego kodu dla wielu platform
W środowisku Visual Studio 2015 możesz łatwo zbudować aplikację opartą na wzorcu MVVM i wyposażyć ją we wspaniały interfejs dzięki pomocy XAML. Z tej książki dowiesz się, jak mądrze zaprojektować strukturę Twojej aplikacji, co powinno znaleźć się w poszczególnych warstwach, jak związać interfejs z modelem, jak zdefiniować polecenia, własności i zachowania. Zobaczysz, jak testować kod. Poznasz także aplikacje uniwersalne dla Windows 8.1 oraz Windows 10. Krótko mówiąc, zdobędziesz solidną wiedzę o konstruowaniu znakomitych, łatwych w utrzymaniu aplikacji!
- Wprowadzenie do XAML, wzorzec MVVM
- Projektowanie i implementacja modelu oraz model widoku
- Wiązania i konwersja danych w wiązaniu
- Cykl życia aplikacji i przechowywanie jej stanu
- Polecenia, zachowania, własności zależności i własności doczepione
- Testy jednostkowe
- Budowanie złożonych kontrolek i szablony kontrolek
- Style, transformacje i animacje
- Zdarzenia trasowane i kolekcje w MVVM
- Okna dialogowe w MVVM w aplikacjach WPF i Windows Phone
- Kafelki, grafika kształtów w XAML i kod współdzielony
- Aplikacja WPF w przeglądarce
- Tworzenie i testowanie pakietu instalacyjnego AppX
MVVM i XAML — Twoje przepustki do świata nowoczesnych aplikacji!
Spis treści
CZĘŚĆ I. WZORZEC MVVM. PODSTAWY XAML (7)
Rozdział 1. Szybkie wprowadzenie do XAML (9)
- Wzorzec widoku autonomicznego (9)
- Tworzenie projektu (10)
- Projektowanie interfejsu (11)
- Kilka uwag na temat kodu XAML opisującego interfejs okna (15)
- Zdarzenia (16)
- Własności (20)
- Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji (21)
Rozdział 2. Wzorzec MVVM (25)
- Model (25)
- Widok (26)
- Model widoku (27)
Rozdział 3. Implementacja modelu i model widoku (29)
- Model (29)
- Warstwa dostępu do danych (30)
- Model widoku (31)
- Alternatywne rozwiązania (33)
- Ratujemy widok (35)
- Zadania (36)
Rozdział 4. Wiązanie danych (data binding) (37)
- Instancja modelu widoku i kontekst danych (37)
- Alternatywne rozwiązanie (38)
- Wiązanie pozycji suwaków i koloru prostokąta (39)
- Zmiany w code-behind (40)
- Implementacja interfejsu INotifyPropertyChanged (41)
- Powiadomienia w alternatywnych modelach widoku (44)
- Interfejs INotifyDataErrorInfo (50)
- Klasa ObservedObject (50)
Rozdział 5. Konwersja danych w wiązaniu (53)
- Prosta konwersja typów (53)
- Konwersja klas Color i SolidColorBrush (55)
- Multibinding (56)
- Wiązanie między kontrolkami (57)
- Konwersje "wbudowane" (60)
- Zadania (60)
Rozdział 6. Polecenia (commands) (61)
- Interfejs ICommand (61)
- Przycisk uruchamiający polecenie (62)
- Sprawdzanie możliwości wykonania polecenia (65)
- Resetowanie stanu suwaków po naciśnięciu klawisza (66)
- Klasa RelayCommand (67)
- Zdarzenia a polecenia (69)
- Zamykanie okna (71)
- Zadanie (72)
Rozdział 7. Zachowania, własności zależności i własności doczepione (73)
- Zachowania (behaviors) (73)
- Własność zależności (dependency property) (75)
- Własność doczepiona (attached property) i zachowanie doczepione (attached behavior) (79)
- Zadania (81)
Rozdział 8. Testy jednostkowe (83)
- Testy jednostkowe w Visual Studio 2013 (84)
- Projekt testów jednostkowych (84)
- Przygotowania do tworzenia testów (85)
- Pierwszy test jednostkowy (85)
- Testy jednostkowe w Visual Studio 2015 (86)
- Uruchamianie testów (88)
- Testy wielokrotne (89)
- Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy (90)
- Atrapy obiektów (mock objects) (92)
- Testowanie konwersji (95)
- Testowanie wyjątków (96)
Rozdział 9. Powtórzenie (99)
- Model (99)
- Prototyp widoku (100)
- Model widoku (102)
- Wiązanie (103)
- Konwerter (104)
- Wzorzec MVVM (106)
- Zadania (107)
CZĘŚĆ II. ZAAWANSOWANE ZAGADNIENIA BUDOWANIA INTERFEJSU W XAML (109)
Rozdział 10. Budowanie złożonych kontrolek (111)
- Konfiguracja przycisku w podoknie Properties (111)
- Pędzle (115)
- Formatowanie tekstu na przycisku (118)
- StackPanel - liniowe ułożenie elementów (119)
- Projektowanie własnych kontrolek (121)
Rozdział 11. Style (123)
- Siatka i wiele kontrolek (123)
- Zasoby okna (125)
- Style (127)
- Wyzwalacze (129)
- Zasoby aplikacji (130)
Rozdział 12. Transformacje i animacje (133)
- Transformacje kompozycji i renderowania (133)
- Uruchamianie transformacji w wyzwalaczu stylu (140)
- Animacje (142)
- Animacja w stylu (144)
- Funkcje w animacji (145)
- Animacja koloru (147)
Rozdział 13. Szablony kontrolek (149)
Rozdział 14. Zdarzenia trasowane (routed events) (153)
- Pojedyncza kontrolka (153)
- Zagnieżdżanie przycisków (155)
- Kontrola przepływu zdarzeń trasowanych (156)
- Przerwanie kolejki (158)
- Bulgotanie (bubbling) i tunelowanie (tunneling) (158)
- Dynamiczne tworzenie przycisków zagnieżdżonych (160)
Rozdział 15. Kolekcje w MVVM i XAML (163)
- Model (163)
- Przechowywanie danych w pliku XML (167)
- Model widoku zadania (169)
- Kolekcja w modelu widoku (172)
- Prezentacja kolekcji w widoku. Szablon danych (data template) (175)
- Style elementów kontrolki ListBox (177)
- Konwertery (179)
- Zapisywanie danych przy zamknięciu okna (182)
- Modyfikacje kolekcji (184)
- Sortowanie (190)
- Zadania (192)
Rozdział 16. Okna dialogowe w MVVM (193)
- Klasa bazowa okna dialogowego (194)
- Polecenia wykonywane przed wyświetleniem i po wyświetleniu okna dialogowego (196)
- Okno dialogowe MessageBox (199)
- Warunkowe wyświetlenie okna dialogowego (203)
- Okna dialogowe wyboru pliku (205)
- Łańcuch okien dialogowych (209)
- Okna dialogowe z dowolną zawartością (210)
- Zadania (214)
Rozdział 17. Grafika kształtów w XAML (215)
- Model widoku (216)
- Widok (217)
- Zmiana kształtu okna (222)
- Zadania (226)
Rozdział 18. Aplikacja WPF w przeglądarce (XBAP) (227)
CZĘŚĆ III. APLIKACJE UNIWERSALNE (UNIVERSAL APPS) (231)
Rozdział 19. Kod współdzielony (233)
- Projekt (234)
- Kod współdzielony: model i model widoku (235)
- Konwertery (237)
- Zadanie (238)
Rozdział 20. Warstwa widoku dla Windows 8.1 (239)
- Widok (239)
- Logo aplikacji (244)
- Zadanie (246)
Rozdział 21. Cykl życia aplikacji i przechowywanie jej stanu (247)
- Cykl życia aplikacji (247)
- Przechowywanie stanu (248)
- Zadanie (252)
Rozdział 22. Kafelek (255)
Rozdział 23. Tworzenie i testowanie pakietu AppX (259)
Rozdział 24. Warstwa widoku dla Windows Phone 8.1 (265)
- Zadania (268)
Rozdział 25. Kolekcje w aplikacji mobilnej (271)
- Dostęp do plików w katalogu lokalnym (271)
- Współdzielony kod z warstwy widoku (276)
- Lista zadań w widoku dla Windows Phone 8.1 (279)
- Zdarzenie CanExecuteChanged poleceń (283)
- Zadanie (285)
Rozdział 26. Pasek aplikacji (app bar) (287)
- Zadania (290)
Rozdział 27. Okna dialogowe w aplikacjach Windows Phone (291)
- Standardowe okna dialogowe (291)
- Okna dialogowe z dowolną zawartością w Windows Phone (301)
- Zadania (305)
Rozdział 28. Aplikacje uniwersalne w Windows 10 (307)
Skorowidz (315)
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2867-9 |
Rozmiar pliku: | 8,1 MB |