Facebook - konwersja
  • promocja

MVVM i XAML w Visual Studio 2015 - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
27 maja 2016
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

MVVM i XAML w Visual Studio 2015 - ebook

Twórz doskonałe aplikacje zgodne ze wzorcem MVVM z użyciem języka XAML!

  • Wzorzec MVVM, czyli jak zespołowo wytwarzać aplikacje, które można łatwo testować
  • Budowanie interfejsu w XAML, czyli moc i elegancja
  • Aplikacje uniwersalne, czyli jak użyć jednego kodu dla wielu platform
Aplikację można budować na wiele sposobów, z użyciem różnych narzędzi. Zawsze trzeba jednak pamiętać o tym, do czego ma ona służyć, kto będzie jej używał, na jakim sprzęcie i jak długi ma być jej cykl życiowy. Jeżeli projekt jest duży lub jego czas życia planowany jest na lata, warto od razu zadbać o to, aby architektura projektu ułatwiała współpracę wielu osób przy jego tworzeniu, późniejszą rozbudowę, testowanie najbardziej istotnych modułów i możliwość używania aplikacji w wersjach przeznaczonych dla różnych platform sprzętowych oraz systemów operacyjnych. Dobrym wyborem jest trójwarstwowy MVVM – wzorzec przeznaczony dla aplikacji WPF oraz tzw. aplikacji uniwersalnych, w których interfejs przygotowywany jest w języku XAML.

W środowisku Visual Studio 2015 możesz łatwo zbudować aplikację opartą na wzorcu MVVM i wyposażyć ją we wspaniały interfejs dzięki pomocy XAML. Z tej książki dowiesz się, jak mądrze zaprojektować strukturę Twojej aplikacji, co powinno znaleźć się w poszczególnych warstwach, jak związać interfejs z modelem, jak zdefiniować polecenia, własności i zachowania. Zobaczysz, jak testować kod. Poznasz także aplikacje uniwersalne dla Windows 8.1 oraz Windows 10. Krótko mówiąc, zdobędziesz solidną wiedzę o konstruowaniu znakomitych, łatwych w utrzymaniu aplikacji!
  • Wprowadzenie do XAML, wzorzec MVVM
  • Projektowanie i implementacja modelu oraz model widoku
  • Wiązania i konwersja danych w wiązaniu
  • Cykl życia aplikacji i przechowywanie jej stanu
  • Polecenia, zachowania, własności zależności i własności doczepione
  • Testy jednostkowe
  • Budowanie złożonych kontrolek i szablony kontrolek
  • Style, transformacje i animacje
  • Zdarzenia trasowane i kolekcje w MVVM
  • Okna dialogowe w MVVM w aplikacjach WPF i Windows Phone
  • Kafelki, grafika kształtów w XAML i kod współdzielony
  • Aplikacja WPF w przeglądarce
  • Tworzenie i testowanie pakietu instalacyjnego AppX

MVVM i XAML — Twoje przepustki do świata nowoczesnych aplikacji!

Spis treści

CZĘŚĆ I. WZORZEC MVVM. PODSTAWY XAML (7)

Rozdział 1. Szybkie wprowadzenie do XAML (9)

  • Wzorzec widoku autonomicznego (9)
  • Tworzenie projektu (10)
  • Projektowanie interfejsu (11)
  • Kilka uwag na temat kodu XAML opisującego interfejs okna (15)
  • Zdarzenia (16)
  • Własności (20)
  • Zapisywanie i odtwarzanie stanu aplikacji (21)

Rozdział 2. Wzorzec MVVM (25)

  • Model (25)
  • Widok (26)
  • Model widoku (27)

Rozdział 3. Implementacja modelu i model widoku (29)

  • Model (29)
  • Warstwa dostępu do danych (30)
  • Model widoku (31)
  • Alternatywne rozwiązania (33)
  • Ratujemy widok (35)
  • Zadania (36)

Rozdział 4. Wiązanie danych (data binding) (37)

  • Instancja modelu widoku i kontekst danych (37)
  • Alternatywne rozwiązanie (38)
  • Wiązanie pozycji suwaków i koloru prostokąta (39)
  • Zmiany w code-behind (40)
  • Implementacja interfejsu INotifyPropertyChanged (41)
  • Powiadomienia w alternatywnych modelach widoku (44)
  • Interfejs INotifyDataErrorInfo (50)
  • Klasa ObservedObject (50)

Rozdział 5. Konwersja danych w wiązaniu (53)

  • Prosta konwersja typów (53)
  • Konwersja klas Color i SolidColorBrush (55)
  • Multibinding (56)
  • Wiązanie między kontrolkami (57)
  • Konwersje "wbudowane" (60)
  • Zadania (60)

Rozdział 6. Polecenia (commands) (61)

  • Interfejs ICommand (61)
  • Przycisk uruchamiający polecenie (62)
  • Sprawdzanie możliwości wykonania polecenia (65)
  • Resetowanie stanu suwaków po naciśnięciu klawisza (66)
  • Klasa RelayCommand (67)
  • Zdarzenia a polecenia (69)
  • Zamykanie okna (71)
  • Zadanie (72)

Rozdział 7. Zachowania, własności zależności i własności doczepione (73)

  • Zachowania (behaviors) (73)
  • Własność zależności (dependency property) (75)
  • Własność doczepiona (attached property) i zachowanie doczepione (attached behavior) (79)
  • Zadania (81)

Rozdział 8. Testy jednostkowe (83)

  • Testy jednostkowe w Visual Studio 2013 (84)
    • Projekt testów jednostkowych (84)
    • Przygotowania do tworzenia testów (85)
    • Pierwszy test jednostkowy (85)
  • Testy jednostkowe w Visual Studio 2015 (86)
  • Uruchamianie testów (88)
  • Testy wielokrotne (89)
  • Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy (90)
  • Atrapy obiektów (mock objects) (92)
  • Testowanie konwersji (95)
  • Testowanie wyjątków (96)

Rozdział 9. Powtórzenie (99)

  • Model (99)
  • Prototyp widoku (100)
  • Model widoku (102)
  • Wiązanie (103)
  • Konwerter (104)
  • Wzorzec MVVM (106)
  • Zadania (107)

CZĘŚĆ II. ZAAWANSOWANE ZAGADNIENIA BUDOWANIA INTERFEJSU W XAML (109)

Rozdział 10. Budowanie złożonych kontrolek (111)

  • Konfiguracja przycisku w podoknie Properties (111)
  • Pędzle (115)
  • Formatowanie tekstu na przycisku (118)
  • StackPanel - liniowe ułożenie elementów (119)
  • Projektowanie własnych kontrolek (121)

Rozdział 11. Style (123)

  • Siatka i wiele kontrolek (123)
  • Zasoby okna (125)
  • Style (127)
  • Wyzwalacze (129)
  • Zasoby aplikacji (130)

Rozdział 12. Transformacje i animacje (133)

  • Transformacje kompozycji i renderowania (133)
  • Uruchamianie transformacji w wyzwalaczu stylu (140)
  • Animacje (142)
  • Animacja w stylu (144)
  • Funkcje w animacji (145)
  • Animacja koloru (147)

Rozdział 13. Szablony kontrolek (149)

Rozdział 14. Zdarzenia trasowane (routed events) (153)

  • Pojedyncza kontrolka (153)
  • Zagnieżdżanie przycisków (155)
  • Kontrola przepływu zdarzeń trasowanych (156)
  • Przerwanie kolejki (158)
  • Bulgotanie (bubbling) i tunelowanie (tunneling) (158)
  • Dynamiczne tworzenie przycisków zagnieżdżonych (160)

Rozdział 15. Kolekcje w MVVM i XAML (163)

  • Model (163)
  • Przechowywanie danych w pliku XML (167)
  • Model widoku zadania (169)
  • Kolekcja w modelu widoku (172)
  • Prezentacja kolekcji w widoku. Szablon danych (data template) (175)
  • Style elementów kontrolki ListBox (177)
  • Konwertery (179)
  • Zapisywanie danych przy zamknięciu okna (182)
  • Modyfikacje kolekcji (184)
  • Sortowanie (190)
  • Zadania (192)

Rozdział 16. Okna dialogowe w MVVM (193)

  • Klasa bazowa okna dialogowego (194)
  • Polecenia wykonywane przed wyświetleniem i po wyświetleniu okna dialogowego (196)
  • Okno dialogowe MessageBox (199)
  • Warunkowe wyświetlenie okna dialogowego (203)
  • Okna dialogowe wyboru pliku (205)
  • Łańcuch okien dialogowych (209)
  • Okna dialogowe z dowolną zawartością (210)
  • Zadania (214)

Rozdział 17. Grafika kształtów w XAML (215)

  • Model widoku (216)
  • Widok (217)
  • Zmiana kształtu okna (222)
  • Zadania (226)

Rozdział 18. Aplikacja WPF w przeglądarce (XBAP) (227)

CZĘŚĆ III. APLIKACJE UNIWERSALNE (UNIVERSAL APPS) (231)

Rozdział 19. Kod współdzielony (233)

  • Projekt (234)
  • Kod współdzielony: model i model widoku (235)
  • Konwertery (237)
  • Zadanie (238)

Rozdział 20. Warstwa widoku dla Windows 8.1 (239)

  • Widok (239)
  • Logo aplikacji (244)
  • Zadanie (246)

Rozdział 21. Cykl życia aplikacji i przechowywanie jej stanu (247)

  • Cykl życia aplikacji (247)
  • Przechowywanie stanu (248)
  • Zadanie (252)

Rozdział 22. Kafelek (255)

Rozdział 23. Tworzenie i testowanie pakietu AppX (259)

Rozdział 24. Warstwa widoku dla Windows Phone 8.1 (265)

  • Zadania (268)

Rozdział 25. Kolekcje w aplikacji mobilnej (271)

  • Dostęp do plików w katalogu lokalnym (271)
  • Współdzielony kod z warstwy widoku (276)
  • Lista zadań w widoku dla Windows Phone 8.1 (279)
  • Zdarzenie CanExecuteChanged poleceń (283)
  • Zadanie (285)

Rozdział 26. Pasek aplikacji (app bar) (287)

  • Zadania (290)

Rozdział 27. Okna dialogowe w aplikacjach Windows Phone (291)

  • Standardowe okna dialogowe (291)
  • Okna dialogowe z dowolną zawartością w Windows Phone (301)
  • Zadania (305)

Rozdział 28. Aplikacje uniwersalne w Windows 10 (307)

Skorowidz (315)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2867-9
Rozmiar pliku: 8,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: