Facebook - konwersja
  • promocja

Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
26 września 2013
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów - ebook

Znajdź wyjście z najtrudniejszych sytuacji!

Nauka programowania to tak naprawdę nauka sposobu myślenia. Jako programista musisz biegle analizować problemy, dzielić je na części oraz starać się je rozwiązać w optymalny sposób. Składnia języka i środowisko programistyczne to tylko podstawowe narzędzia, których obsługi nauczyć się może każdy. Jednak nie każdy potrafi myśleć jak programista.

Recenzja książki na Forbot.pl >>

Dzięki tej książce masz szansę zostać profesjonalistą! W trakcie lektury poznasz najlepsze sposoby rozwiązywania problemów, opanujesz rekurencję i przekonasz się, że wcale nie jest ona taka straszna. Zobaczysz również, jak tworzyć kod nadający się do ponownego użycia, i opanujesz zagadnienia z obszaru programowania obiektowego. Przykłady w tej książce zostały napisane w języku C++, ale nie stanowi to bariery, żeby przenieść te idee na inne języki programowania. Warto poświęcić tej książce parę wieczorów i zmienić swój sposób patrzenia na programowanie!

Poznaj:

  • strategie rozwiązywania problemów
  • sposoby rozwiązywania problemów za pomocą rekurencji
  • korzyści z wykorzystania wskaźników i pamięci dynamicznej
  • metody zdobywania nowych umiejętności programistycznych

Opanuj sztukę myślenia jak programista!

Spis treści

Podziękowania (7)

Wstęp (9)

  • O książce (11)
    • Wymagania wstępne (11)
    • Wybrane zagadnienia (12)
    • Styl programowania (12)
    • Ćwiczenia (12)
    • Dlaczego C++? (13)

1. Strategie rozwiązywania problemów (15)

  • Klasyczne łamigłówki (17)
    • Lis, gęś i kukurydza (17)
    • Łamigłówki z przesuwanymi elementami (22)
    • Sudoku (26)
    • Zamek Quarrasi (30)
  • Ogólne techniki rozwiązywania problemów (32)
    • Miej zawsze jakiś plan (32)
    • Ponownie zaprezentuj problem (33)
    • Podziel problem (34)
    • Rozpocznij z wiedzą, którą posiadasz (35)
    • Uprość problem (36)
    • Szukaj analogii (37)
    • Eksperymentuj (38)
    • Nie popadaj we frustrację (38)
  • Ćwiczenia (40)

2. Prawdziwe łamigłówki (41)

  • Elementy języka C++ wykorzystywane w tym rozdziale (42)
  • Tworzenie wzorów na wyjściu (42)
  • Przetwarzanie danych wejściowych (48)
    • Analiza problemu (49)
    • Łączenie wszystkich elementów w całość (58)
  • Śledzenie stanu (60)
  • Podsumowanie (73)
  • Ćwiczenia (74)

3. Rozwiązywanie problemów za pomocą tablic (77)

  • Podstawowe informacje o tablicach (78)
    • Przechowywanie danych (79)
    • Kopiowanie (79)
    • Odczytywanie i przeszukiwanie (80)
    • Sortowanie (81)
    • Obliczenia statystyczne (84)
  • Rozwiązywanie problemów za pomocą tablic (85)
    • Optymalizacja (89)
  • Tablice ze stałymi wartościami (91)
  • Tablice z wartościami nieskalarnymi (94)
  • Tablice wielowymiarowe (96)
  • Kiedy należy używać tablic (99)
  • Ćwiczenia (104)

4. Rozwiązywanie problemów za pomocą wskaźników i pamięci dynamicznej (107)

  • Podstawowe informacje o wskaźnikach (108)
  • Korzyści z używania wskaźników (109)
    • Struktury danych o wielkości definiowanej w trakcie działania programu (109)
    • Struktury danych o zmiennych rozmiarach (110)
    • Współdzielenie pamięci (110)
  • Kiedy należy używać wskaźników? (111)
  • Pamięć ma znaczenie (112)
    • Stos i sterta (113)
    • Rozmiar pamięci (116)
    • Czas życia (118)
  • Rozwiązywanie problemów za pomocą wskaźników (119)
    • Łańcuchy o zmiennej długości (119)
    • Listy powiązane (130)
  • Wnioski i następne działania (139)
  • Ćwiczenia (139)

5. Rozwiązywanie problemów za pomocą klas (143)

  • Przegląd podstawowych informacji o klasach (144)
  • Cele użycia klas (146)
    • Enkapsulacja (146)
    • Ponowne użycie kodu (147)
    • Dzielenie problemu (147)
    • Hermetyzacja (148)
    • Czytelność (150)
    • Wyrazistość (150)
  • Tworzenie przykładowej klasy (151)
    • Podstawowy schemat klasy (152)
    • Metody wspierające (156)
  • Klasy z danymi dynamicznymi (160)
    • Dodawanie węzła (162)
    • Reorganizacja listy (165)
    • Destruktor (169)
    • Kopiowanie głębokie (170)
    • Obraz całości dla klas z pamięcią dynamiczną (175)
  • Błędy, jakich należy unikać (176)
    • Klasa fikcyjna (176)
    • Jednozadaniowce (177)
  • Ćwiczenia (178)

6. Rozwiązywanie problemów za pomocą rekurencji (181)

  • Przegląd podstawowych informacji o rekurencji (182)
  • Rekurencja nieogonowa i ogonowa (182)
  • Wielki Pomysł Rekurencyjny (191)
  • Często popełniane błędy (194)
    • Zbyt wiele parametrów (195)
    • Zmienne globalne (196)
  • Używanie rekurencji w dynamicznych strukturach danych (198)
    • Rekurencja i listy powiązane (198)
    • Rekurencja i drzewa binarne (201)
  • Funkcje opakowujące (204)
  • Kiedy należy wybierać rekurencję? (207)
    • Argumenty przeciwko rekurencji (207)
  • Ćwiczenia (211)

7. Rozwiązywanie problemów za pomocą ponownego wykorzystania kodu (213)

  • Poprawne i niewłaściwe wykorzystanie kodu (214)
  • Przegląd podstawowych informacji o komponentach (215)
    • Blok kodu (215)
    • Algorytmy (216)
    • Wzorce (216)
    • Abstrakcyjne typy danych (217)
    • Biblioteki (218)
  • Zdobywanie wiedzy o komponentach (219)
    • Eksploracyjne zdobywanie wiedzy (219)
    • Zdobywanie wiedzy w razie potrzeby (223)
  • Wybór typu komponentu (232)
    • Wybór komponentu w praktyce (234)
    • Porównanie wyników (238)
  • Ćwiczenia (239)

8. Myślenie jak programista (241)

  • Tworzenie własnego planu głównego (242)
    • Uwzględnienie mocnych i słabych stron (242)
    • Budowanie planu głównego (248)
  • Rozwiązywanie każdego problemu (250)
    • Opracowywanie metody oszukiwania (252)
    • Wymagane podzadania dla metody oszukiwania w grze wisielec (254)
    • Wstępny projekt (256)
    • Kodowanie wstępne (257)
    • Analiza wstępnych wyników (266)
    • Sztuka rozwiązywania problemów (267)
  • Zdobywanie nowych umiejętności programistycznych (268)
    • Nowe języki (269)
    • Zdobywanie nowych umiejętności w języku, który już znasz (271)
    • Nowe biblioteki (272)
    • Bierz udział w szkoleniach (273)
  • Podsumowanie (274)
  • Ćwiczenia (275)

Skorowidz (276)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-7286-8
Rozmiar pliku: 3,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: