Facebook - konwersja
  • nowość

Myśl w języku Python! Nauka programowania - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
28 stycznia 2025
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
74,90

Myśl w języku Python! Nauka programowania - ebook

Python to wspaniały język programowania. Jest wszechstronny, wyrazisty i zwięzły, pozwala też korzystać z rosnącej kolekcji narzędzi i bibliotek. Cenią go zarówno profesjonalni twórcy oprogramowania, jak i amatorzy czy osoby spoza branży, które w Pythonie widzą cenne narzędzie do tworzenia własnych aplikacji, znacząco poprawiających jakość i wydajność pracy.

Wyjątkowy przewodnik dla osób zainteresowanych nauką programowania od podstaw!

Luciano Ramalho, autor książki Zaawansowany Python

To trzecie wydanie przejrzystego przewodnika, który ułatwi Ci naukę programowania w Pythonie. Zaczniesz od przyswojenia podstawowych pojęć programistycznych, aby wkrótce płynnie posługiwać się funkcjami i strukturami danych. Zdobędziesz też umiejętność programowania zorientowanego obiektowo. W tym zaktualizowanym wydaniu znajdziesz również wskazówki, dzięki którym zastosujesz duże modele językowe, takie jak ChatGPT, do nauki programowania. Dowiesz się, jak tworzyć skuteczne zapytania dla tych modeli, a także jak testować i debugować kod Pythona. Dzięki ćwiczeniom, zamieszczonym w każdym rozdziale, będziesz stopniowo szlifować umiejętności programistyczne, a zasugerowane w książce strategie pomogą Ci w unikaniu frustrujących błędów - w ten sposób szybko nauczysz się tworzyć poprawny kod.

W książce:

  • podstawy Pythona
  • zmienne, instrukcje, funkcje i struktury danych
  • praca z plikami i bazami danych
  • obiekty, metody i programowanie zorientowane obiektowo
  • obsługa błędów składniowych, wykonawczych i semantycznych
  • użycie dużych modeli językowych do przyspieszenia nauki programowania

Dzięki tej książce nauczysz się używać dużych modeli językowych do nauki programowania!

Sam Lau, współautor książki Learning Data Science

Spis treści

Przedmowa

Rozdział 1. Programowanie jako sposób rozumowania

  • Operatory arytmetyczne
  • Wyrażenia
  • Funkcje arytmetyczne
  • Łańcuchy
  • Wartości i typy
  • Języki formalne i naturalne
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 2. Zmienne i instrukcje

  • Zmienne
  • Diagramy stanów
  • Nazwy zmiennych
  • Instrukcja import
  • Wyrażenia i instrukcje
  • Funkcja print
  • Argumenty
  • Komentarze
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 3. Funkcje

  • Definiowanie nowych funkcji
  • Parametry
  • Wywoływanie funkcji
  • Powtórzenie
  • Zmienne i parametry są lokalne
  • Diagramy stosu
  • Śledzenie wsteczne
  • Dlaczego funkcje?
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 4. Funkcje i interfejsy

  • Moduł jupyturtle
  • Tworzenie kwadratu
  • Hermetyzacja i uogólnianie
  • Aproksymacja okręgu
  • Refaktoryzacja
  • Diagram stosu
  • Plan projektowania
  • Notki dokumentacyjne
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 5. Instrukcje warunkowe i rekurencja

  • Dzielenie liczb całkowitych i modulo
  • Wyrażenia boolowskie
  • Operatory logiczne
  • Instrukcje if
  • Klauzula else
  • Łańcuchowe instrukcje warunkowe
  • Zagnieżdżone instrukcje warunkowe
  • Rekurencja
  • Diagramy stosu dla funkcji rekurencyjnych
  • Rekurencja nieskończona
  • Dane wprowadzane z klawiatury
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 6. Wartości zwracane

  • Niektóre funkcje zapewniają wartości zwracane
  • Niektóre funkcje zwracają wartość None
  • Wartości zwracane i instrukcje warunkowe
  • Projektowanie przyrostowe
  • Funkcje boolowskie
  • Rekurencja z wartościami zwracanymi
  • "Skok wiary"
  • Ciąg Fibonacciego
  • Sprawdzanie typów
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 7. Iteracja i wyszukiwanie

  • Pętle i łańcuchy
  • Wczytywanie listy słów
  • Aktualizowanie zmiennych
  • Wykonywanie pętli i ustalanie liczby
  • Operator in
  • Wyszukiwanie
  • Moduł doctest
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 8. Łańcuchy i wyrażenia regularne

  • Łańcuch jest ciągiem
  • Fragmenty łańcuchów
  • Łańcuchy są niezmienne
  • Porównywanie łańcuchów
  • Metody łańcuchowe
  • Zapisywanie plików
  • Znajdowanie i zastępowanie
  • Wyrażenia regularne
  • Zastępowanie łańcuchów
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 9. Listy

  • Lista to ciąg
  • Listy są zmienne
  • Fragmenty listy
  • Operacje na listach
  • Metody list
  • Listy i łańcuchy
  • Wykonywanie pętli względem listy
  • Sortowanie list
  • Obiekty i wartości
  • Tworzenie aliasu
  • Argumenty listy
  • Tworzenie listy słów
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 10. Słowniki

  • Słownik to odwzorowanie
  • Tworzenie słowników
  • Operator in
  • Kolekcja liczników
  • Zastosowanie pętli i słowników
  • Listy i słowniki
  • Akumulowanie listy
  • Wartości zapamiętywane
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 11. Krotki

  • Krotki przypominają listy
  • Krotki są jednak niezmienne
  • Przypisanie krotki
  • Krotki jako wartości zwracane
  • "Pakowanie" argumentów
  • Funkcja zip
  • Porównywanie i sortowanie
  • Odwracanie słownika
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 12. Analiza i generowanie tekstu

  • Unikalne słowa
  • Interpunkcja
  • Częstotliwości występowania słów
  • Opcjonalne parametry
  • Odejmowanie słowników
  • Liczby losowe
  • Bigramy
  • Analiza Markowa
  • Generowanie tekstu
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 13. Pliki i bazy danych

  • Nazwy plików i ścieżki
  • Mechanizm łańcuchów F-String
  • Moduł YAML
  • Moduł Shelve
  • Przechowywanie struktur danych
  • Sprawdzanie pod kątem równoważnych plików
  • Przeszukiwanie katalogów
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 14. Klasy i funkcje

  • Typy definiowane przez programistę
  • Atrybuty
  • Obiekty jako wartości zwracane
  • Obiekty są zmienne
  • Kopiowanie
  • "Czyste" funkcje
  • Prototyp i poprawka
  • Rozwój rozpoczynający się od projektu
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 15. Klasy i metody

  • Definiowanie metod
  • Kolejna metoda
  • Metody statyczne
  • Porównywanie obiektów Time
  • Metoda __str__
  • Metoda __init__
  • Przeciążanie operatorów
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 16. Klasy i obiekty

  • Tworzenie punktu
  • Tworzenie linii
  • Równoważność i tożsamość
  • Tworzenie prostokąta
  • Modyfikowanie prostokątów
  • Głęboka kopia
  • Polimorfizm
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 17. Dziedziczenie

  • Reprezentowanie kart
  • Atrybuty kart
  • Wyświetlanie kart
  • Porównywanie kart
  • Talie
  • Wyświetlanie talii
  • Dodawanie, usuwanie, przenoszenie i sortowanie
  • Elementy nadrzędne i potomne
  • Specjalizacja
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 18. Dodatki języka Python

  • Zbiory
  • Liczniki
  • defaultdict
  • Wyrażenia warunkowe
  • Listy składane
  • Funkcje any i all
  • Krotki z nazwą
  • "Pakowanie" argumentów słów kluczowych
  • Debugowanie
  • Słownik
  • Ćwiczenia

Rozdział 19. Końcowe przemyślenia

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-1903-7
Rozmiar pliku: 4,2 MB

BESTSELLERY

Kategorie: