- promocja
Myśl w języku Python! Nauka programowania. Wydanie II - ebook
Myśl w języku Python! Nauka programowania. Wydanie II - ebook
Aby stać się cenionym programistą, trzeba zacząć od bardzo solidnych podstaw. Python jest idealną propozycją dla osób, które chcą nauczyć się programowania. Składnia i podstawowe koncepcje programistyczne w Pythonie są dość proste do zrozumienia. Sam język ma duże możliwości zastosowania w różnych dziedzinach wiedzy. Umożliwia przy tym pisanie czytelnego i łatwego w konserwacji kodu, co jest ogromną zaletą.
Trzymasz w ręku praktyczny przewodnik do nauki programowania. Znajdziesz w nim przystępnie napisane wyjaśnienia dotyczące podstawowych pojęć programistycznych. Dowiesz się, jak stosować funkcje, czym jest rekurencja, jak wyglądają struktury danych i na czym polega projektowanie obiektowe. W każdym rozdziale znalazły się praktyczne ćwiczenia, dzięki którym będziesz używać poznawanych koncepcji i utrwalisz zdobytą wiedzę.
W tej książce:
- przedstawiono podstawy Pythona, w tym jego składnię i semantykę
- opisano najważniejsze koncepcje programistyczne i zdefiniowano istotne pojęcia
- pokazano, jak stosować wartości, zmienne, instrukcje, funkcje i struktury danych
- przedstawiono metody pracy z plikami i bazami danych
- wyjaśniono zagadnienia programowania obiektowego
- opisano techniki debugowania służące do usuwania błędów składniowych, uruchomieniowych i semantycznych
Python: dzięki niemu zaczniesz myśleć jak informatyk!
Spis treści
- Przedmowa
- Dziwna historia książki
- Konwencje zastosowane w książce
- Wykorzystanie przykładów z kodem
- Podziękowania
- Lista współpracowników
- Rozdział 1. Jak w programie
- Czym jest program?
- Uruchamianie interpretera języka Python
- Pierwszy program
- Operatory arytmetyczne
- Wartości i typy
- Języki formalne i naturalne
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 2. Zmienne, wyrażenia i instrukcje
- Instrukcje przypisania
- Nazwy zmiennych
- Wyrażenia i instrukcje
- Tryb skryptowy
- Kolejność operacji
- Operacje na łańcuchach
- Komentarze
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 3. Funkcje
- Wywołania funkcji
- Funkcje matematyczne
- Złożenie
- Dodawanie nowych funkcji
- Definicje i zastosowania
- Przepływ wykonywania
- Parametry i argumenty
- Zmienne i parametry są lokalne
- Diagramy stosu
- Funkcje owocne i puste
- Dlaczego funkcje?
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 4. Analiza przypadku: projekt interfejsu
- Moduł turtle
- Proste powtarzanie
- Ćwiczenia
- Hermetyzowanie
- Uogólnianie
- Projekt interfejsu
- Refaktoryzacja
- Plan projektowania
- Notka dokumentacyjna
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 5. Instrukcje warunkowe i rekurencja
- Dzielenie bez reszty i wartość bezwzględna
- Wyrażenia boolowskie
- Operatory logiczne
- Wykonywanie warunkowe
- Wykonywanie alternatywne
- Łańcuchowe instrukcje warunkowe
- Zagnieżdżone instrukcje warunkowe
- Rekurencja
- Diagramy stosu dla funkcji rekurencyjnych
- Rekurencja nieskończona
- Dane wprowadzane z klawiatury
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 6. Funkcje owocne
- Wartości zwracane
- Projektowanie przyrostowe
- Złożenie
- Funkcje boolowskie
- Jeszcze więcej rekurencji
- Skok wiary
- Jeszcze jeden przykład
- Sprawdzanie typów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 7. Iteracja
- Ponowne przypisanie
- Aktualizowanie zmiennych
- Instrukcja while
- Instrukcja break
- Pierwiastki kwadratowe
- Algorytmy
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 8. Łańcuchy
- Łańcuch jest ciągiem
- Funkcja len
- Operacja przechodzenia za pomocą pętli for
- Fragmenty łańcuchów
- Łańcuchy są niezmienne
- Wyszukiwanie
- Wykonywanie pętli i liczenie
- Metody łańcuchowe
- Operator in
- Porównanie łańcuchów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 9. Analiza przypadku: gra słów
- Odczytywanie list słów
- Ćwiczenia
- Wyszukiwanie
- Wykonywanie pętli z wykorzystaniem indeksów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 10. Listy
- Lista to ciąg
- Listy są zmienne
- Operacja przechodzenia listy
- Operacje na listach
- Fragmenty listy
- Metody list
- Odwzorowywanie, filtrowanie i redukowanie
- Usuwanie elementów
- Listy i łańcuchy
- Obiekty i wartości
- Tworzenie aliasu
- Argumenty listy
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 11. Słowniki
- Słownik to odwzorowanie
- Słownik jako kolekcja liczników
- Wykonywanie pętli i słowniki
- Wyszukiwanie odwrotne
- Słowniki i listy
- Wartości zapamiętywane
- Zmienne globalne
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 12. Krotki
- Krotki są niezmienne
- Przypisywanie krotki
- Krotki jako wartości zwracane
- Krotki argumentów o zmiennej długości
- Listy i krotki
- Słowniki i krotki
- Ciągi ciągów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 13. Analiza przypadku: wybór struktury danych
- Analiza częstości występowania słów
- Liczby losowe
- Histogram słów
- Najczęściej używane słowa
- Parametry opcjonalne
- Odejmowanie słowników
- Słowa losowe
- Analiza Markowa
- Struktury danych
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 14. Pliki
- Trwałość
- Odczytywanie i zapisywanie
- Operator formatu
- Nazwy plików i ścieżki
- Przechwytywanie wyjątków
- Bazy danych
- Użycie modułu pickle
- Potoki
- Zapisywanie modułów
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 15. Klasy i obiekty
- Typy definiowane przez programistę
- Atrybuty
- Prostokąty
- Instancje jako wartości zwracane
- Obiekty są zmienne
- Kopiowanie
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 16. Klasy i funkcje
- Klasa Time
- Funkcje czyste
- Modyfikatory
- Porównanie prototypowania i planowania
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 17. Klasy i metody
- Elementy obiektowe
- Wyświetlanie obiektów
- Kolejny przykład
- Bardziej złożony przykład
- Metoda init
- Metoda __str__
- Przeciążanie operatorów
- Przekazywanie oparte na typie
- Polimorfizm
- Interfejs i implementacja
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 18. Dziedziczenie
- Obiekty kart
- Atrybuty klasy
- Porównywanie kart
- Talie
- Wyświetlanie talii
- Dodawanie, usuwanie, przenoszenie i sortowanie
- Dziedziczenie
- Diagramy klas
- Hermetyzacja danych
- Debugowanie
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 19. Przydatne elementy
- Wyrażenia warunkowe
- Wyrażenia listowe
- Wyrażenia generatora
- Funkcje any i all
- Zbiory
- Liczniki
- defaultdict
- Krotki z nazwą
- Zbieranie argumentów słów kluczowych
- Słownik
- Ćwiczenia
- Rozdział 20. Debugowanie
- Błędy składniowe
- Ciągle wprowadzam zmiany i nic to nie zmienia
- Błędy uruchomieniowe
- Mój program nie wykonuje absolutnie żadnego działania
- Mój program zawiesza się
- Pętla nieskończona
- Rekurencja nieskończona
- Przepływ wykonywania
- W momencie uruchomienia programu uzyskuję wyjątek
- Dodałem tak wiele instrukcji print, że zostałem przytłoczony danymi wyjściowymi
- Błędy semantyczne
- Mój program nie działa
- Dysponuję wielkim i trudnym wyrażeniem, które nie działa zgodnie z oczekiwaniami
- Mam funkcję, która nie zwraca tego, czego oczekuję
- Naprawdę, ale to naprawdę nie wiem, co mam zrobić, i potrzebuję pomocy
- Nie, naprawdę potrzebuję pomocy
- Błędy składniowe
- Rozdział 21. Analiza algorytmów
- Tempo wzrostu
- Analiza podstawowych operacji w języku Python
- Analiza algorytmów wyszukiwania
- Tablice mieszające
- Słownik
- O autorze
- Kolofon
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-3003-0 |
Rozmiar pliku: | 3,1 MB |