Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2010
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji - ebook
W niniejszej monografii podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jak w warunkach dokonującej się ekonomizacji stosowania art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej powinno się obecnie interpretować ustawowe przesłanki zakazu nadużywania pozycji dominującej przez przedsiębiorców, zamieszczone w art. 9 polskiej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Opracowanie zawiera analizę sankcji nakładanych na przedsiębiorców za naruszenie wspomnianego zakazu, a także charakteru postępowań jurysdykcyjnych prowadzonych przez organy państwa wobec przedsiębiorców odpowiedzialnych za nadużycie pozycji dominującej. Adresaci: Książka jest skierowana do osób zajmujących się na co dzień prawem konkurencji, jak również do osób odpowiedzialnych za ustalanie strategii rynkowej przedsiębiorstw oraz przedstawicieli władz lokalnych.
Spis treści
Wykaz skrótów 7
Przedmowa 9
Rozdział 1. Przedsiębiorca dominujący na rynku 11
1. Pojęcie przedsiębiorcy w prawie konkurencji 11
2. Rynek właściwy 61
3. Pozycja dominująca 79
Rozdział 2. Zakaz nadużywania pozycji dominującej na rynku 105
1. Uwagi wprowadzające 105
2. Cele przepisu zakazującego nadużywania pozycji dominującej 116
3. Istota i pojęcie nadużywania pozycji dominującej 119
4. Przejawy nadużywania pozycji dominującej 126
4.1. Narzucanie cen (ceny nadmiernie wygórowane i rażąco niskie) 126
4.2. Ustalanie kontyngentów 160
4.3. Dyskryminacja 170
4.4. Wymuszanie transakcji wiązanych 181
4.5. Przeciwdziałanie rozwojowi konkurencji 191
4.6. Narzucanie uciążliwych warunków umów 202
4.7. Podział rynku 224
4.8. Praktyki nienazwane 235
5. Charakter zakazu nadużywania pozycji dominującej oraz dopuszczalne wyjątki 240
Rozdział 3. Sankcje z tytułu nadużycia przez przedsiębiorcę posiadanej na rynku pozycji dominującej 245
1. Sankcja cywilnoprawna w postaci nieważności czynności prawnych będących przejawem nadużycia pozycji dominującej 245
2. Sankcje administracyjnoprawne 257
Wykaz wykorzystanej literatury 271
Przedmowa 9
Rozdział 1. Przedsiębiorca dominujący na rynku 11
1. Pojęcie przedsiębiorcy w prawie konkurencji 11
2. Rynek właściwy 61
3. Pozycja dominująca 79
Rozdział 2. Zakaz nadużywania pozycji dominującej na rynku 105
1. Uwagi wprowadzające 105
2. Cele przepisu zakazującego nadużywania pozycji dominującej 116
3. Istota i pojęcie nadużywania pozycji dominującej 119
4. Przejawy nadużywania pozycji dominującej 126
4.1. Narzucanie cen (ceny nadmiernie wygórowane i rażąco niskie) 126
4.2. Ustalanie kontyngentów 160
4.3. Dyskryminacja 170
4.4. Wymuszanie transakcji wiązanych 181
4.5. Przeciwdziałanie rozwojowi konkurencji 191
4.6. Narzucanie uciążliwych warunków umów 202
4.7. Podział rynku 224
4.8. Praktyki nienazwane 235
5. Charakter zakazu nadużywania pozycji dominującej oraz dopuszczalne wyjątki 240
Rozdział 3. Sankcje z tytułu nadużycia przez przedsiębiorcę posiadanej na rynku pozycji dominującej 245
1. Sankcja cywilnoprawna w postaci nieważności czynności prawnych będących przejawem nadużycia pozycji dominującej 245
2. Sankcje administracyjnoprawne 257
Wykaz wykorzystanej literatury 271
Kategoria: | Handlowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-264-4630-6 |
Rozmiar pliku: | 4,4 MB |