Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 lipca 2014
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
59,00

Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika - ebook

Ocenianie profesjonalne -- rzetelne, trafne i sprawiedliwe

  • Funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych
  • Dokładna analiza pułapek w procesie oceniania
  • Oceny motywujące i demotywujące pracowników
  • Prawidłowy proces porozumiewania się i prowadzenia rozmów oceniających
  • Związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników
  • Typologie menedżerów, pracowników i organizacji
  • Pomocne studia przypadków

"Ludzie są najważniejszym zasobem firmy" -- to truizm z lubością powtarzany przez niektórych prezesów i menedżerów zarządzających. "Gdyby nie ludzie, nasz wspaniały zespół pracowniczy, nie moglibyśmy stale iść do przodu" -- ile razy słyszałeś podobne stwierdzenie podczas różnorakich rocznic, gali czy zebrań? Czy zadałeś sobie wówczas pytanie, ile prawdy kryje się w tych słowach? A czy wiesz, jak to zmierzyć? Firma naprawdę dbająca o pracownika kładzie spory nacisk na stosowanie nowoczesnych metod zarządzania zespołem (zwanym nieszczęśliwie "zasobem ludzkim") i rozwój miękkich kompetencji kadry kierowniczej. Tworzenie sprawnych zespołów zadaniowych, zindywidualizowany dobór zadań, motywowanie, inspirowanie i uczenie to jedne z najistotniejszych umiejętności menedżerskich. Ułatwiają one osiąganie sukcesów przez organizację, a do tego pozwalają pracownikom na zaspokojenie ich potrzeb. Rozwój tych umiejętności -- sprawniejsza komunikacja, bardziej trafne ocenianie ludzi -- to jedno z ważniejszych pól walki konkurencyjnej, choć nie wszyscy menedżerowie dostrzegają ten fakt i doceniają jego znaczenie. Przeprowadzanie oceny pracowniczej to podstawowe działanie HRM. Ten proces nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają profesjonalne zachowania, działania, skuteczność oraz sposoby rozwiązywania problemów.

Właściwie przeprowadzona ocena okresowa pracowników:

  • motywuje ludzi do pracy i rozwoju;
  • daje przełożonym wiarygodną wiedzę na temat kompetencji i potencjału zawodowego pracowników;
  • kształtuje korzystną kulturę organizacyjną;
  • pozwala na przegląd posiadanych zasobów ludzkich;
  • ułatwia podejmowanie decyzji w zakresie strategii karania, nagradzania czy premiowania.

Autor książki o:
Roli osobowości w pracy
Mobbingu

Spis treści

Wstęp (9)

Rozdział 1. Funkcje ocen pracowniczych w zarządzaniu ludźmi (11)

  • 1.1. Podstawowe zagadnienia dotyczące ocen pracowniczych (11)
    • 1.1.1. Ocenianie potencjału zawodowego ludzi (11)
    • 1.1.2. Podstawowe pojęcia i dylematy ocen pracowniczych (13)
    • 1.1.3. Kto powinien oceniać pracowników (19)
    • 1.1.4. Za co należy oceniać pracowników (21)
  • 1.2. Cele i najważniejsze funkcje ocen pracowniczych (29)
    • 1.2.1. Cele a przedmiot i funkcje oceny pracowniczej (29)
    • 1.2.2. Cele stawiane różnym formom oceny pracowniczej (32)
    • 1.2.3. Funkcja ewaluacyjna a funkcja rozwojowa ocen pracowniczych (34)
    • 1.2.4. Synteza najważniejszych funkcji ocen pracowniczych (35)
  • 1.3. Funkcja motywacyjna ocen pracowniczych (37)
    • 1.3.1. Jak skutecznie motywować (37)
    • 1.3.2. Oceny pracownicze a wynagrodzenia (38)
    • 1.3.3. Jak unikać demotywowania oceną (39)
  • 1.4. Oceny pracownicze jako element kultury organizacyjnej (42)
    • 1.4.1. Czym jest kultura organizacyjna (42)
    • 1.4.2. Funkcja kulturotwórcza ocen pracowniczych (43)
    • 1.4.3. Związek ocen pracowniczych z klimatem organizacyjnym i atmosferą pracy (45)
  • 1.5. Oceny pracownicze jako diagnoza potencjału ludzkiego (46)
    • 1.5.1. Ocena przydatności do pracy oraz adekwatny dobór zadań i środków (46)
    • 1.5.2. Proces doboru wewnętrznego i wyławianie talentów (47)
    • 1.5.3. Diagnoza zasobów ludzkich i tworzenie rezerw kadrowych (48)
    • 1.5.4. Zwolnienia (48)
  • 1.6. Funkcja rozwojowa ocen pracowniczych (50)
    • 1.6.1. Korekta zachowań (50)
    • 1.6.2. Planowanie szkoleń (51)
    • 1.6.3. Wytyczanie ścieżek kariery (53)
  • 1.7. Inne funkcje ocen pracowniczych (54)

Dodatek A (55)

  • STUDIUM PRZYPADKU 1a - "Ocena demotywująca" (55)
  • STUDIUM PRZYPADKU 1b - "Ocena motywująca" (56)

Rozdział 2. Psychologiczne aspekty oceniania i bycia ocenianym (59)

  • 2.1. Ocenianie ludzi jako proces psychologiczny (59)
    • 2.1.1. Ocenianie automatyczne (59)
    • 2.1.2. Ocenianie poznawcze (63)
    • 2.1.3. Specyfika oceniania ludzi (72)
    • 2.1.4. Czy możliwa jest ocena obiektywna (79)
  • 2.2. Potrzeby osób ocenianych (81)
    • 2.2.1. Hierarchia potrzeb człowieka (81)
    • 2.2.2. Potrzeba bycia ocenianym (84)
    • 2.2.3. Potrzeba sukcesu (pochwały) (86)
    • 2.2.4. Potrzeba sprawiedliwości (87)
    • 2.2.5. Inne potrzeby związane z ocenianiem (88)
  • 2.3. Pochwała jako nagroda, reprymenda jako kara (89)
    • 2.3.1. Człowiek jako istota sterowana bodźcami (89)
    • 2.3.2. Różnice w działaniu nagród i kar (93)
    • 2.3.3. Pochwała i nagana jako czynniki uczenia się (97)
  • 2.4. Relacje między ocenianym a oceniającym (99)
    • 2.4.1. Stosunki patriarchalne (99)
    • 2.4.2. Relacja mentorska (101)
    • 2.4.3. Stosunki partnerskie (102)
    • 2.4.4. Inne czynniki kształtujące relacje (103)

Dodatek B (107)

  • STUDIUM PRZYPADKU 2a - "Sprawiedliwość" (107)
  • STUDIUM PRZYPADKU 2b - "Odpowiedzialność" (108)

Rozdział 3. Elementy psychologii porozumiewania się (109)

  • 3.1. Komunikacja jako proces przekazywania znaczeń i ocen (109)
    • 3.1.1. Proces porozumiewania się (109)
    • 3.1.2. Czy każdy komunikat zawiera ocenę (111)
    • 3.1.3. Wpływ emocji na porozumienie i nieporozumienie (112)
    • 3.1.4. Umiejętność dostrojenia się do rozmówcy (sprzężenie zwrotne) (116)
  • 3.2. Jak ustrzec się błędów w komunikacji (117)
    • 3.2.1. Projekcje i domysły (117)
    • 3.2.2. Różnice w przekazywaniu i odbiorze informacji pozytywnych i negatywnych (119)
    • 3.2.3. Inne aspekty językowe komunikacji ocen (122)
    • 3.2.4. Porozumiewanie się a typy osobowości (124)

Dodatek C (135)

  • STUDIUM PRZYPADKU 3 - "Pozorna komunikacja i fiasko ocen" (135)

Rozdział 4. Umiejętność oceniania oraz przekazywania i zastosowania ocen pracowniczych (139)

  • 4.1. Formy, kryteria i metody oceniania (139)
    • 4.1.1. Wybór formy oceny pracowniczej (139)
    • 4.1.2. Ocena jako pomiar (140)
    • 4.1.3. Ustalanie kryteriów oceny (143)
    • 4.1.4. Wybór metody oceniania pracowników (146)
    • 4.1.5. Metody oceniania w ocenie bieżącej (147)
    • 4.1.6. Metody oceniania w ocenie okresowej (149)
    • 4.1.7. Kwestia częstotliwości ocen (154)
  • 4.2. Błędy w ocenach pracowniczych i radzenie sobie z nimi (156)
    • 4.2.1. Błędy psychologiczne procesu oceniania (156)
    • 4.2.2. Błędy "techniczne" w ocenach pracowniczych (165)
    • 4.2.3. Jak unikać błędów w ocenach pracowniczych (167)
  • 4.3. Przeprowadzanie ocen bieżących (176)
    • 4.3.1. Specyfika bieżących ocen pracowniczych (176)
    • 4.3.2. Przygotowania do oceny bieżącej (180)
    • 4.3.3. Ogólne zasady przekazywania ocen pracowniczych (181)
    • 4.3.4. Udzielanie pochwał (183)
    • 4.3.5. Udzielanie reprymend (185)
    • 4.3.6. Zasady konstruktywnej krytyki (187)
    • 4.3.7. Aktywne słuchanie (188)
  • 4.4. Przeprowadzanie ocen okresowych (189)
    • 4.4.1. Przygotowania do ocen okresowych (189)
    • 4.4.2. Szkolenie dla osób oceniających (193)
    • 4.4.3. Szkolenie dla osób ocenianych (195)
    • 4.4.4. Ogólne zasady przeprowadzania ocen okresowych (196)
    • 4.4.5. Trudności związane z samooceną (200)
    • 4.4.6. Ocena 360 stopni (201)
    • 4.4.7. Okresowa rozmowa oceniająca (208)
  • 4.5. Właściwe wykorzystanie ocen pracowniczych (219)

Dodatek D (223)

  • STUDIUM PRZYPADKU 4 - "Roczne rozmowy rozwojowe" (223)

Rozdział 5. Typologie menedżerów, pracowników i organizacji a ocenianie - krótki przegląd (225)

  • 5.1. Style kierowania a oceny pracownicze (225)
  • 5.2. Wpływ oceny na różne typy pracowników (229)
  • 5.3. Związki oceny z różnymi typami osobowości (234)
  • 5.4. Ocena pracownicza a homo sovieticus (238)
  • 5.5. Kultura organizacyjna a ocenianie (244)
    • 5.5.1. Trochę więcej o kulturze organizacyjnej (244)
    • 5.5.2. Oceny pracownicze a typy kultury organizacyjnej (249)

Dodatek E - przykładowe odpowiedzi (253)

  • STUDIUM PRZYPADKU 1a i 1b (253)
  • STUDIUM PRZYPADKU 2a i 2b (254)
  • STUDIUM PRZYPADKU 3 (254)
  • STUDIUM PRZYPADKU 4 (255)

Bibliografia (257)

Skorowidz (263)

Kategoria: Rynek pracy
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0060-6
Rozmiar pliku: 3,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: