Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone - ebook
Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II poszerzone - ebook
Google'owa skrzynka narzędziowa
Google - wyszukiwarka, która rządzi światem internetu. A skoro tak, zależy od niej także i Twój byt, jeśli prowadzisz działalność online. Czasy, kiedy wystarczyło uruchomić stronę WWW i grzecznie czekać, aż klienci sami na nią trafią po wynikach wyszukiwania, dawno minęły. Dziś konkurencja w sieci jest ogromna, więc e-biznes z prawdziwego zdarzenia wymaga od swojego właściciela profesjonalizacji i poświęcenia sporej ilości czasu. Oczywiście pewne sprawy można sobie uprościć, zautomatyzować, ale nadal - bez świadomości narzędzi, które niejako w pakiecie z wszechobecną wyszukiwarką oferuje Google - nie ma mowy o sukcesie biznesu prowadzonego online.
Bez umiejętności obsługi Google Analytics trudno się zorientować, skąd na naszą stronę docierają klienci oraz na jakim etapie większość z nich porzuca koszyk zakupowy. Właściciel e-biznesu, który nie rozumie zasad rządzących kampaniami w Google Adwords, będzie już zawsze skazany na przepalanie pieniędzy, które powinny być inwestycją w skuteczną reklamę. Unowocześnianie strony WWW bez użycia do jej testowania Google Optimize jest jak strzelanie w ciemności do tarczy, podczas gdy włącznik światła jest pod ręką. Nieznajomość narzędzia Google Search Console docelowo skutkować będzie spadkiem widoczności e-sklepu w wyszukiwarce, a ponieważ stanie się tak raczej prędzej niż później, najwyższy czas doposażyć swoją stronę WWW w kilka niezbędnych narzędzi od wujka Google!
Krzysztof Marzec - absolwent elektronicznego przetwarzania informacji na UJ. Certyfikowany trener Google AdWords oraz certyfikowany specjalista Google Analytics. Autor szkoleń i artykułów z tej tematyki, wykładowca Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Współwłaściciel agencji DevaGroup. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, DaWanda, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer. Specjalizuje się w strategiach wykorzystujących analitykę do optymalizacji kampanii SEM.
Spis treści
Wstęp (7)
1. Strategia e-commerce bazująca na wykorzystaniu narzędzi Google (9)
- Od czego zacząć? (9)
- Jakie środki przeznaczyć na promocję? (11)
- Jaki sklep wybrać? (12)
- Idea łączenia kont Google (14)
2. Google Search Console (15)
- Weryfikacja witryny (15)
- Panel (18)
- Wiadomości (18)
- Wygląd w wyszukiwarce: Dane uporządkowane i Marker danych (19)
- Wygląd w wyszukiwarce: Udoskonalenia HTML (21)
- Ruch związany z wyszukiwaniem: Analityka wyszukiwania (24)
- Ruch związany z wyszukiwaniem: Linki do Twojej witryny i Linki wewnętrzne (26)
- Ruch związany z wyszukiwaniem: Ręczne działania (28)
- Ruch związany z wyszukiwaniem: Kierowanie międzynarodowe (31)
- Ruch związany z wyszukiwaniem: Obsługa na urządzeniach mobilnych (32)
- Indeks Google (35)
- Indeksowanie (36)
- Problemy dotyczące bezpieczeństwa (42)
- Web Tools/Inne zasoby (43)
- Nowa wersja Google Search Console (45)
- Podsumowanie (47)
3. Google Moja Firma (49)
- Dlaczego warto być w lokalnych wynikach wyszukiwania? (49)
- Uruchomienie wizytówki (50)
- Weryfikacja wizytówki (52)
- Edycja i ulepszanie wizytówki (53)
- Dostęp i import (55)
- Optymalizacja pod kątem wysokich pozycji (57)
- Statystyki (58)
4. Optymalizacja sklepu (61)
- Audyt SEO (62)
- Narzędzia (63)
- Domena (66)
- Skanowanie strony - crawler (68)
- Skanowanie strony - WebSite Auditor (78)
- Profil linków (84)
- Dodatkowe ulepszenia (91)
- Testowanie silnika sklepu pod SEO (93)
5. Tworzenie bazy słów kluczowych pod content marketing (97)
- Strategie wyszukiwania słów kluczowych (98)
- Analiza słów kluczowych - Google Analytics oraz Google Search Console (102)
- Planer słów kluczowych (103)
- Zmiany trendów słów kluczowych (110)
- Trendy mobilne (113)
- Mechanizm autouzupełniania Google - keywordtool.io (114)
- Analiza konkurencji (118)
- Wdrożenie bazy (123)
6. AdWords (127)
- Strategia działań w AdWords (129)
- AdWords a pozycjonowanie (130)
- Pierwsza kampania w wyszukiwarce (132)
- Grupa reklam (142)
- Słowa kluczowe i dopasowania (143)
- Reklamy i rozszerzenia reklam (147)
- Analiza kampanii (155)
- Google Merchant Center - zakładanie konta (158)
- Google Merchant Center - plik danych o produktach (161)
- Google Merchant Center - nawigacja i zarządzanie (164)
- Kampania produktowa - Shopping Ads i Zakupy Google (166)
- Remarketing (170)
- Reklama w sieci reklamowej Google (175)
- Inne możliwości AdWords (178)
- Dlaczego warto używać AdWords (188)
7. Google Analytics (191)
- Raporty w Google Analytics (191)
- Jak działa Google Analytics? (192)
- Zakładanie konta GA (193)
- Pojęcia konieczne do pracy z Google Analytics (195)
- Wdrożenie konwersji (201)
- Wyciąganie wniosków - podstawy (204)
- Wyciąganie wniosków dla średnio zaawansowanych (207)
- Analiza danych dla zaawansowanych (213)
- Pułapki przy wdrażaniu (214)
Zakończenie (217)
A. Lista blogów (219)
B. Minisłowniczek (221)
C. Google Data Studio (223)
- Przykładowy raport (226)
D. Google Optimize (229)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-5178-3 |
Rozmiar pliku: | 8,9 MB |