Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii - ebook
Naucz się nauczania. Praktyczne wykorzystanie osiągnięć neurobiologii - ebook
Nauczanie bywa traktowane jak powołanie. Młodzi nauczyciele rozpoczynają pracę w szkole z myślą, że zmienią świat na lepsze. Szybko się okazuje, że mimo ogromnego poświęcenia i wielkiego wysiłku pożądane sukcesy nie przychodzą. Większość nauczycieli chce wykonywać swoją pracę jak najlepiej, często jednak powielają stare schematy i nauczają tak, jak sami byli uczeni, albo tak, jak im się wydaje, że należy uczyć. Niestety, te sposoby często nie zaspokajają potrzeb edukacyjnych współczesnych uczniów.
Dzięki badaniom neurobiologów i psychologów poznawczych dziś dużo lepiej rozumiemy, jak działa mózg, gdy się uczymy. Ta książka została napisana z myślą o osobach, które chcą efektywnie uczyć, stosując osiągnięcia neurobiologii w praktyce. Dokładnie omówiono tu procesy zachodzące podczas zapamiętywania i czynniki, które mają największy wpływ na to, by było ono skuteczne. Przedstawiono techniki umożliwiające przywoływanie wiedzy u uczniów, a także przedyskutowano, w jaki sposób nauczyciel może pomóc uczniom w szybszym utrwalaniu koncepcji w pamięci długotrwałej, aby mogli myśleć i działać bardziej kreatywnie. Materiał zawarty w poradniku został zaprezentowany w sposób zrozumiały i atrakcyjny, dzięki czemu jest łatwo przyswajalny nawet dla osób nieobeznanych z działaniem mózgu!
Dowiedz się, jak:
- stosować w nauczaniu wiedzę o procesach zachodzących w mózgu
- rozróżnić przyswajanie wiedzy deklaratywnej i proceduralnej
- pomagać uczniom w trwałym zapamiętywaniu materiału
- radzić sobie z prokrastynacją uczniów i budować dobre nawyki
- sprawić, aby klasa stała się dobrze funkcjonującą grupą
- utrzymać motywację uczniów, również podczas zajęć online
Chcesz dobrze uczyć? Zrozum, jak działa mózg Twojego ucznia!
Spis treści
Do naszych czytelników-nauczycieli
1. Tworzenie pamięci. Jak uczniowie sami się nabierają, myśląc, że się uczą
2. Nauczanie z wzięciem pod uwagę potrzeb wszystkich. O tym, jak ważna jest pojemność pamięci operacyjnej
3. Aktywne przyswajanie wiedzy. Szlak pamięci deklaratywnej
4. Sposoby na prokrastynację
5. Jak wyewoluował ludzki mózg i jaki ma to wpływ na nauczanie
6. Aktywne przyswajanie wiedzy. Szlak pamięci proceduralnej
7. Budowanie wspólnoty przez nawyki
8. Łączenie ze sobą uczniów. Moc współ,pracy w nauce
9. Nauczanie online z osobowością i stylem
10. Wytyczanie drogi do mety. O mocy konspektów
Pożegnanie i powitanie
Dodatek A. Jak radzić sobie w zespole
Dodatek B. Lista kontrolna dobrego nauczyciela
Podziękowania
Prawa do wykorzystanych treści
Literatura
Przypisy
O autorach
Kategoria: | Popularnonaukowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-9444-5 |
Rozmiar pliku: | 9,3 MB |