Nauka programowania z Minecraftem - ebook
Nauka programowania z Minecraftem - ebook
Dla dzieci od 10 lat i ich rodziców.
„Blokowe” wprowadzenie do programowania.
Pokonaliście pnącza, podróżowaliście do głębokich jaskiń, a może nawet dotarliście na sam Koniec i z powrotem, ale czy kiedyś udało Wam się zmienić miecz w magiczną różdżkę? Zbudowaliście pałac w mgnieniu oka? Zaprojektowaliście własną, zmieniającą kolory podłogę do tańca disco? W książce Nauk programowania z Minecraftem zrobicie to wszystko i jeszcze więcej dzięki sile Pythona, bezpłatnego języka używanego przez miliony zawodowców i początkujących programistów!
Zaczynamy od krótkich, prostych lekcji Pythona, a następnie wykorzystujemy nasze nowe umiejętności do modyfikowania Minecrafta, aby osiągać natychmiastowe i robiące wrażenie wyniki. Nauczycie się, jak dostosowywać Minecraft, aby tworzyć mini-gry, kopiować całe budynki i zamieniać nieciekawe bloczki w złoto.
Nauczycie się także pisać programy, które:
· Zabiorą was na wycieczkę po świecie Minecrafta dzięki automatycznej teleportacji
· Na pstryknięcie palca tworzą ogromne pomniki, piramidy, lasy i inne rzeczy!
· Tworzą sekretne przejścia, które otwierają się, gdy włączymy ukryty przełącznik
· Tworzą straszne miasto duchów, które znika i się pojawia w innym miejscu
· Pokazują dokładnie miejsce, gdzie trzeba kopać, aby znaleźć rzadkie bloki
· Rzucają urok, aby kaskada kwiatów (lub dynamit, jeśli macie odwagę!) podążała za każdym naszym ruchem
· Wyrządzają szkody poprzez podstępne pułapki z lawy i klątwy, które powodują wielkie powodzie.
Niezależnie od tego, czy jesteś megafanem Minecrafta, czy nowicjuszem, ujrzysz Minecrafta w nowym świetle, ucząc się jednocześnie podstaw programowania. Oczywiście możesz spędzić cały dzień szukając cennych zasobów lub budując ręcznie swoje rezydencje, ale dzięki sile Pythona, to jest już przeszłość!
Craig Richardson jest twórcą oprogramowania i nauczycielem Pythona. Pracował dla fundacji Raspberry Pi Foundation, uczył programowania w liceum oraz prowadził wiele warsztatów z programowania w języku Python w Minecrafcie.
Kod z tej książki będzie działał w Windows 7 lub nowszej wersji systemu, w OS X 10.10 lub nowszym albo Raspberry Pi
Spis treści
Podziękowania XIX
Wprowadzenie XXI
Rozdział 1. Przygotowania do naszej przygody
Rozdział 2. Teleportacja za pomocą zmiennych
Rozdział 3. Szybkie budowanie i dalekie podróże dzięki matematyce
Rozdział 4. Z łańcuchem na czat
Rozdział 5. Tak czy nie – wartości logiczne
Rozdział 6. Tworzenie minigier z użyciem instrukcji if
Rozdział 7. Potańcówki i parady z pętlami while
Rozdział 8. Funkcje dają nam supermoce
Rozdział 9. Dostęp do elementów za pomocą list i słowników
Rozdział 10. Magia Minecrafta z pętlą for
Rozdział 11. Zapisywanie i ładowanie budowli za pomocą plików i modułów
Rozdział 12. Programowanie obiektowe pozwala programować z klasą
Posłowie
Zestawienie identyfikatorów bloków
Skorowidz
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-18688-3 |
Rozmiar pliku: | 26 MB |