Nawigator Modelu Biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes - ebook
Nawigator Modelu Biznesowego. 55 modeli, które zrewolucjonizują Twój biznes - ebook
Zaprojektuj innowacyjny model biznesowy!
Jeśli prowadzisz własną firmę albo pracujesz jako menedżer, z pewnością jesteś zainteresowany, jak osiągnąć ambitne cele. Niełatwo jest jednak znaleźć naprawdę wartościowe porady i wskazówki, a jeszcze trudniej dostosować je do konkretnych potrzeb własnej firmy. Dlatego właśnie powinieneś przeczytać tę książkę.Troje autorów tego niecodziennego poradnika prześledziło najbardziej rewolucyjne innowacje biznesowe z ostatniego półwiecza. Celem ich badań było znalezienie wzorca zachowań gwarantującego sukces. Efektem jest praktyczna metoda projektowania modeli biznesowych, którą można z łatwością zaadaptować. Proponowany model został sprawdzony w codziennym życiu i jest chętnie stosowany przez firmy. Sprawdź, jak może pomóc i Tobie!
Innowacyjny model biznesowy — odpowiedź na Twoje marzenia!
Ta książka pomoże Ci odpowiedzieć na poniższe pytania:- Czym jest model biznesowy?
- Dlaczego model biznesowy wymaga aktualizacji?
- W jaki sposób zaadaptować alternatywne modele na własne potrzeby?
- Jak posługiwać się modelami, by zrealizować określoną strategię?
- Jak zarządzać innowacją i zmianą?
- marketingu afiliacyjnego,
- crowdsourcingu,
- freemium,
- długiego ogona,
- marki komponentu,
- odwróconej innowacji.
Olivier Gassmann jest profesorem na Uniwersytecie w St. Gallen (Szwajcaria) oraz dyrektorem zarządzającym w Institute of Technology Management. Był także wiceprezesem firmy Schindler odpowiedzialnym za prace badawcze. Jest autorem 15 książek oraz ponad 300 artykułów. W 2014 roku w Waszyngtonie został uznany za jednego z wiodących na świecie naukowców zajmujących się innowacjami.
Karolin Frankenberger jest adiunktem w Instytucie Zarządzania Technologią na Uniwersytecie w St. Gallen oraz szefem BMI-lab. Po uzyskaniu stopnia naukowego doktora na Uniwersytecie w St. Gallen, w Harvard Business School oraz University of Connecticut przez kilka lat pracowała jako konsultant w firmie doradczej McKinsey.
Michaela Csik jest menedżerem ds. innowacji w firmie Holcim Technology z siedzibą w Szwajcarii. Poprzednio pracowała jako starszy konsultant w BMI-lab oraz pracownik naukowy w Instytucie Zarządzania Technologią oraz Centrum Badań nad Projektami na Uniwersytecie Stanforda.
Spis treści
Podziękowania (13)
Wprowadzenie (14)
CZĘŚĆ I. JAK PRZEPROWADZIĆ INNOWACJĘ MODELU BIZNESOWEGO? (17)
1. Co to jest model biznesowy i dlaczego wymaga innowacji? (19)
- Era innowacji modeli biznesowych (20)
- Elementy modelu biznesowego (22)
- Wyzwania związane z wprowadzaniem innowacji modelu biznesowego (26)
2. Nawigator Modelu Biznesowego (36)
- Twórcze naśladownictwo oraz waga rekombinacji (37)
- Inicjalizacja: wykonaj analizę ekosystemu (43)
- Ideacja: adaptacja wzorców (59)
- Integracja: nadawanie kształtu modelowi biznesowemu (73)
- Implementacja: czas na realizację planów (77)
3. Zarządzanie zmianą (83)
- Pokieruj zmianą (84)
- Zdefiniuj plan działania (91)
- Określ formy działalności i cele (93)
- Zadbaj o niezbędne zasoby (97)
CZĘŚĆ II. PIĘĆDZIESIĄT PIĘĆ SKUTECZNYCH MODELI BIZNESOWYCH WRAZ Z PRZEPISAMI NA ICH WYKORZYSTANIE (103)
1. Add-on (105)
2. Aikido (112)
3. Aukcja (117)
4. Bankomat (122)
5. Barter (127)
6. Biała Etykieta (132)
7. Biznes Otwarty (137)
8. Brzytwa i Ostrze (143)
9. Crowdfunding (147)
10. Crowdsourcing (152)
11. Cyfryzacja (157)
12. Długi Ogon (163)
13. Dostawca Rozwiązań (168)
14. Dzielenie Przychodów (173)
15. E-commerce (178)
16. Franczyza (184)
17. Freemium (190)
18. Gwarantowana Dostępność (194)
19. Integrator (199)
20. Inżynieria Wsteczna (204)
21. Jednolita Stawka (209)
22. Każdy z Każdym (214)
23. Licencja (220)
24. Marka Komponentu (225)
25. Marketing Afiliacyjny (230)
26. Masowa Indywidualizacja (235)
27. Monetyzacja Danych (240)
28. Nieograniczony Luksus (246)
29. Od Podaży Do Popytu (251)
30. Odwrócona Innowacja (257)
31. Orkiestrator (262)
32. Otwarte Źródła (266)
33. Płać i Korzystaj (271)
34. Płać Ile Chcesz (275)
35. Podstawa Jako Cel (279)
36. Program Lojalnościowy (284)
37. Projekt Użytkownika (289)
38. Recykling (294)
39. Robin Hood (299)
40. Rynek Dwustronny (304)
41. Samoobsługa (309)
42. Sklep w Sklepie (314)
43. Sprzedaż Bezpośrednia (319)
44. Sprzedaż Doznań (324)
45. Sprzedaż Krzyżowa (329)
46. Subskrypcja (333)
47. Supermarket (337)
48. Ukryte Źródło (341)
49. Wąska Specjalizacja (346)
50. Własność Ułamkowa (350)
51. Wycena Przez Wynik (355)
52. Wyciśnij Więcej (360)
53. Wynajem Zamiast Kupna (365)
54. Zamknięcie Klienta (370)
55. Zero Fajerwerków (375)
CZĘŚĆ III. SKOŃCZYŁEŚ CZYTAĆ? ZACZNIJ DZIAŁAĆ! (381)
Dziesięć rekomendacji dotyczących innowacji modelu biznesowego (383)
Pięćdziesiąt pięć wzorcowych modeli w pigułce (387)
Słowniczek (405)
Dalsza lektura (409)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-2615-6 |
Rozmiar pliku: | 9,1 MB |