Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Neuroróżnorodność na polskich uczelniach - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
9 stycznia 2024
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
1,00

Neuroróżnorodność na polskich uczelniach - ebook

Publikacja jest raportem z największego jak dotąd badania sytuacji studentów neuroatypowych, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z siedmiu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju.

Opracowanie dostarcza bogatych informacji na temat przebiegu studiowania, aktywności na uczelni, doświadczanych problemów, zgłaszanych potrzeb i otrzymywanego wsparcia oraz zagadnień związanych z kontekstem społecznym i zdrowiem psychicznym. Poszerza wiedzę na temat studentów neuroatypowych i może pomóc w budowaniu ogólnego portretu współczesnych studentów polskich uczelni.

Spis treści

Wstęp         

Rozdział 1
Cele i sposób realizacji badania

1.1.    Wprowadzenie     
1.2.    Zespół badawczy     
1.3.    Konstrukcja ankiety i procedura badania    
1.4.    Rekrutacja uczestników    
1.5.    Analizy wstępne i podział uczestników na grupy    
1.6.    Sposób prezentacji wyników     

Rozdział 2
Charakterystyka uczestników badania

2.1.    Podstawowe informacje na temat całej badanej próby       
2.1.1.    Płeć i wiek uczestników badania       
2.1.2.    Informacje o studiach       
2.1.3.    Zdrowie uczestników badania     
2.2.    Charakterystyka studentów w spektrum autyzmu – z diagnozą formalną i autodiagnozą        
2.2.1.    Charakterystyka studentów z formalną diagnozą spektrum autyzmu  
2.2.1.1.  Dane socjodemograficzne    
2.2.1.2.  Informacje o studiach    
2.2.1.3.  Zdrowie        
2.2.2.    Charakterystyka studentów z autodiagnozą spektrum autyzmu     
2.2.2.1.  Dane socjodemograficzne       
2.2.2.2.  Informacje o studiach       
2.2.2.3.  Zdrowie       
2.2.3.    Najważniejsze informacje na temat całej badanej próby studentów w spektrum autyzmu    
2.3.    Charakterystyka studentów z ADHD/ADD     
2.3.1.    Dane socjodemograficzne     
2.3.2.    Informacje o studiach  
2.3.3.    Zdrowie   
2.4.    Charakterystyka studentów z trudnościami w uczeniu się  
2.4.1.    Dane socjodemograficzne 
2.4.2.    Informacje o studiach        
2.4.3.    Zdrowie    
2.5.    Charakterystyka studentów z trudnościami w zakresie zdrowia psychicznego       
2.5.1.    Dane socjodemograficzne     
2.5.2.    Informacje o studiach    
2.5.3.    Zdrowie    
2.6.    Charakterystyka pozostałych studentów (bez diagnoz)     
2.6.1.    Dane socjodemograficzne       
2.6.2.    Informacje o studiach         
2.6.3.    Zdrowie        

Rozdział 3
Przebieg studiów, plany zawodowe i ogólne zadowolenie ze studiów

3.1.    Wprowadzenie        
3.2.    Przebieg studiów        
3.3.    Poziom zadowolenia ze studiów     
3.4.    Plany zawodowe         
3.5.    Podsumowanie     

Rozdział 4
Aktywność na uczelni w doświadczeniu i ocenie uczestników badania

4.1.    Wprowadzenie         
4.2.    Charakterystyka aktywności na uczelni wszystkich uczestników badania    
4.3.    Aktywność na uczelni w wyodrębnionych podgrupach studentów     
4.4.    Podsumowanie i interpretacja wyników   

Rozdział 5
Funkcjonowanie akademickie, społeczne i sensoryczne

5.1.    Wprowadzenie     
5.2.    Doświadczenia akademickie    
5.2.1.    Obecność na zajęciach           
5.2.2.    Uwaga i nadpobudliwość         
5.2.3.    Notowanie podczas zajęć          
5.2.4.    Prezentacje i praca grupowa          
5.2.5.    Egzaminy ustne i pisemne         
5.2.6.    Prace pisemne            
5.2.7.    Planowanie i terminowość       
5.2.8.    Motywacja do nauki     
5.3.    Funkcjonowanie sensoryczne i orientacja w przestrzeni    
5.3.1.    Orientacja w przestrzeni i transport       
5.3.2.    Problemy sensoryczne       
5.4.    Funkcjonowanie społeczne       
5.4.1.    Sieć społeczna    
5.4.2.    Umiejętności społeczne       
5.4.3.    Negatywne doświadczenia związane z innymi studentami     
5.4.4.    Negatywne doświadczenia związane z wykładowcami    
5.4.5.    Nietypowe zachowania    
5.5.    Mocne strony uczestników badania    
5.6.    Podsumowanie     

Rozdział 6
Ujawnianie diagnozy na uczelni

6.1.    Wprowadzenie       
6.2.    Kto na uczelni wie o diagnozie studenta?   
6.3.    Przyczyny nieujawniania diagnozy       
6.4.    Podsumowanie       

Rozdział 7
Poczucie nierówności w traktowaniu

7.1.    Wprowadzenie     
7.2.    Dyskryminacja ze strony wykładowców, studentów i pracowników sekretariatu     
7.2.1.    Dyskryminacja ze strony wykładowców    
7.2.2.    Dyskryminacja ze strony pracowników administracji     
7.2.3.    Dyskryminacja ze strony innych studentów     
7.3.    Formy dyskryminacji – pytania otwarte     
7.3.1.    Dyskryminacja bezpośrednia        
7.3.2.    Dyskryminacja oparta na percepcji        
7.3.3.    Dyskryminacja w związku z niepełnosprawnością   
7.3.4.    Znęcanie się i mowa nienawiści       
7.4.    Kontakty z innymi – grupa odniesienia   
7.5.    Publiczna stygmatyzacja i jej internalizacja       
7.6.    Podsumowanie       

Rozdział 8
Zdrowie psychiczne studentów

8.1.    Wprowadzenie        
8.2.    Diagnozy trudności w zakresie zdrowia psychicznego     
8.2.1.    Współwystępowanie ADHD/ADD, zaburzeń uwagi i trudności w uczeniu się u studentów w spektrum autyzmu        
8.2.2.    Trudności w zakresie zdrowia psychicznego w poszczególnych grupach studentów     
8.3.    Symptomy depresji, lęku i stresu mierzone kwestionariuszem samoopisowym       
8.4.    Samopoczucie psychiczne w kontekście studiowania    
8.4.1.    Doświadczanie lęku, niepokoju i zdenerwowania na uczelni     
8.4.2.    Doświadczanie zmęczenia i wyczerpania studiowaniem     
8.4.3.    Wskaźniki trudności w zakresie zdrowia psychicznego     
8.4.4.    Zasoby pomocne w radzeniu sobie ze stresem związanym ze studiowaniem     
8.5.    Wybrane korelaty zdrowia psychicznego studentów        
8.5.1.    Cechy autystyczne a wskaźniki zdrowia psychicznego     
8.5.2.    Inne korelaty zdrowia psychicznego       
8.6.    Podsumowanie     

Rozdział 9
Wsparcie na uczelni

9.1.    Wprowadzenie        
9.2.    Korzystanie ze wsparcia na uczelni       
9.3.    Bariery w korzystaniu ze wsparcia         
9.4.    Wsparcie przed rozpoczęciem studiów     
9.5.    Źródła wsparcia na uczelni         
9.6.    Dobre praktyki w organizacji studiów i przebiegu zajęć – potrzeby deklarowane przez studentów  
9.7.    Korzystanie i satysfakcja z dostosowań i wsparcia na uczelni     
9.8.    Ogólna ocena wsparcia dostępnego na uczelni     
9.9.    Podsumowanie       

Rozdział 10
Wnioski i rekomendacje

10.1.    Wnioski         
10.2.    Rekomendacje     

Zakończenie

 

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8294-313-9
Rozmiar pliku: 17 MB

BESTSELLERY

Kategorie: