- promocja
Nie daj się złemu szefowi i kiepskim kolegom - ebook
Nie daj się złemu szefowi i kiepskim kolegom - ebook
Kilka naprawdę prostych prawd o tym:
- ile jesteś wart i dla kogo
- co znaczą zdrowe relacje w grupie
- dlaczego należy się rozwijać
- jak osiągać zamierzone cele i zwyciężać
- jak nie dać sobą manipulować
Największym odkryciem mojego pokolenia jest to, że istoty ludzkie mogą odmieniać swoje życie przez zmianę postawy życiowej.W. James
Włosi szczycą się tym, że pracują po to, by żyć, podczas gdy większa część Europy żyje po to, by pracować. A czego Ty oczekujesz od swojego życia zawodowego? Jeśli uważasz, że praca powinna być czymś więcej niż tylko przystankiem na drodze do kolejnych wakacji, jeśli chcesz wykonywać swoje obowiązki z satysfakcją, nieustannie się rozwijać, a przy tym stworzyć sobie zdrową i pozytywną atmosferę w środowisku zawodowym, możesz to osiągnąć. Ta książka powstała po to, by udowodnić, że nic nie jest w stanie przeszkodzić Ci w realizowaniu Twoich planów - nawet w niekorzystnych warunkach rynkowych.
Kluczem do sukcesu jest znajomość kilku prostych zasad - choć, jak wiadomo, na najprostsze rozwiązania zwykle najtrudniej wpaść. Zacznij od odpowiedniego rozplanowania organizacji pracy, dbaj o pozytywne relacje z kolegami, unikaj prób zdominowania Cię czy zmanipulowania, a nie dopuścisz do wypalenia zawodowego. Warto też poznać swoje prawa, od tych najbardziej oczywistych - praw człowieka - po te szczegółowe, zapisane w kodeksie pracy. Gdy stworzysz własne zasady, stawiaj sobie śmiałe cele i nie bój się do nich dążyć!
- Bądź świadom własnych możliwości i ograniczeń.
- Poznaj sztukę skutecznej komunikacji i zasady zachowania w zespole.
- Pracuj nad własnym rozwojem, ucz się i próbuj nowych rzeczy.
- Poszukaj pozytywnego wsparcia i poznaj potęgę automotywacji.
- Naucz się radzić sobie w sytuacjach konfliktu.
- Przeciwdziałaj przejawom molestowania oraz mobbingu.
- Nie daj się zwolnić.
Spis treści
Wstęp, czyli o szukaniu pracy dla siebie, a nie jedynie po to, by zarabiać pieniądze (5)
Rozdział 1. Zasady dobrego pracownika (11)
- Organizacja pracy (11)
- Rzecz o czasie (23)
- Podstawy skutecznego działania, czyli o tym, że nie chodzi o to, żeby pracować ciężko, ale systematycznie i efektywnie (32)
Rozdział 2. Wartościowe cechy indywidualne (43)
- Poznaj samego siebie, czyli o umiejętności rozpoznawania swoich własnych możliwości oraz ograniczeń (43)
- O tym, jak rozmawiać z samym sobą (53)
- Nie daj się stereotypom (60)
Rozdział 3. Zachowanie w zespole (67)
- Negatywne skutki działania mechanizmów obronnych (67)
- Takie trudne słowo - "ingracjacja" (81)
- Naucz się rozmawiać (87)
- Staraj się być uważny (96)
Rozdział 4. Praca nad rozwojem (111)
- Nie bój się iść do przodu (111)
- Stawiaj sobie cele i staraj się je osiągać (116)
- Ucz się (122)
- Nie wahaj się próbować (128)
Rozdział 5. Radź sobie z niechęcią do jakiegokolwiek działania (135)
- O potędze automotywacji (135)
- Szukaj pozytywnego wsparcia i odnajduj je (141)
- Skupiaj się nie na procesie, ale na efektach (146)
Rozdział 6. Nie daj sobie odebrać zwycięstwa (157)
- Poznaj granice swoich możliwości (157)
- Nie bądź skromny (161)
- Współpracuj (168)
- Chroń się przed wypaleniem (174)
Rozdział 7. Nie daj się złemu szefowi i kiepskim kolegom (181)
- Nie daj sobą manipulować (181)
- Naucz się radzić sobie w sytuacji konfliktu (189)
- Przeciwdziałaj przejawom molestowania oraz mobbingu (200)
Rozdział 8. Masz prawo (211)
- Spokojne, ale sensowne NIE (211)
- Nigdy nie daj się zwolnić (216)
- I jeszcze najmniej ważne, czyli to, co mówi kodeks (222)
Podsumowanie, czyli żeby praca była sukcesem (227)
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4637-1 |
Rozmiar pliku: | 2,9 MB |