- promocja
Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw - ebook
Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw - ebook
Niech Cie widzą w sieci - w Radiu Kraków o książce Grzegorza Miłkowskiego >> POSŁUCHAJ
Content is the king!
Dobrze prowadzony content marketing to podstawa efektywnych, a przy tym stosunkowo niskokosztowych działań promujących firmę, jej produkty lub usługi. Zasadniczą ideą przyświecającą marketingowi treści jest dzielenie się wiedzą - regularne publikowanie informacji atrakcyjnych dla odbiorcy. Przy czym mianem odbiorcy w przypadku content marketingu określa się potencjalnego klienta z założeniem, że skoro chętnie i regularnie korzysta z udostępnianych przez firmę informacji, to w pewnym momencie skorzysta także z jej oferty. Content marketing pozwala również zbudować prestiż marki eksperta w danym obszarze oraz sprzyja wyszukiwaniu jej w sieci, a to za przyczyną wyszukiwarek, które "kochają" słowa klucze pojawiające się na firmowych blogach i stronach.
Tu przechodzimy od "co" do "jak". Jak zatem realizować skuteczne działania z zakresu marketingu treści? Jedną z ciekawszych propozycji jest prowadzenie firmowego bloga lub tematycznego portalu, gromadzącego wokół siebie ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem albo konkretną branżą. Takie medium online może założyć właściciel każdego, nawet bardzo niewielkiego biznesu, pod warunkiem że lubi pisać i dysponuje wiedzą niezbędną do tego, by na polu marketingu treści działać skutecznie. Wiedzę, jak powszechnie wiadomo, pozyskuje się z odpowiednich książek. Ta została podzielona na trzy zasadnicze części:
- Z pierwszej, teoretycznej, dowiesz się, jakimi regułami rządzi się komunikacja contentmarketingowa bazująca na mediach własnych
- Część druga przeprowadzi Cię przez najważniejsze techniczne aspekty uruchamiania bloga lub portalu internetowego
- Na koniec nauczysz się budować strukturę efektywnego serwisu takiego, który ludzie będą chętnie odwiedzać i polecać innym
Poznaj książkę i jej autora! >>
Spis treści
Od autora 9
CZĘŚĆ I. POLITYKA REDAKCYJNA TWOJEJ FIRMY 11
Rozdział 1. Content marketing nie jest o Tobie, tylko o Twoich odbiorcach 13
- Mój klient, czyli kto? 14
- Zacznij od zdefiniowania celów 15
- Rozpoznaj potrzeby swoich odbiorców 15
- Komunikaty adekwatne do odbiorców 16
- Jak poznawać się z odbiorcą? 17
- Media własne 17
- Google Analytics 18
- Monitoring internetu 18
- Kampanie CPC 19
- Remarketing 19
- Jak zbudować personę z twarzą? 20
Rozdział 2. Jak budować komunikację contentmarketingową wspierającą sprzedaż? 23
- Wiadomości klucze, które zapełnią Twój koszyk 24
- Narzędzia contentmarketingowe wspierające sprzedaż 25
- ROI, czyli zwrot z inwestycji w content marketing 28
- Biznes pełen treści 29
CZĘŚĆ II. BUDOWA SERWISU BRANDEDCONTENTOWEGO - PIERWSZE KROKI 31
Rozdział 3. Typ domeny internetowej ma znaczenie 33
- Serwis w domenie firmowej 33
- Serwis we własnej domenie, czyli niezależny blog lub portal firmowy 34
- Jak skonstruować niezależną domenę dla bloga lub portalu? 36
Rozdział 4. O technikaliach dla humanistów, czyli co technicznego każdy redaktor wiedzieć powinien 39
- Dobry dom dla treści, czyli wybór hostingu 39
- Wybór silnika dla Twojego serwisu 43
Rozdział 5. Jak powinna wyglądać treść, żeby była wiarygodna? 45
- Wygląd serwisu - pierwsze wrażenie ma znaczenie 45
- Czy projektowanie graficzne serwisu od zera jest konieczne? 46
- Wygląd serwisu dostosowany do liczby publikacji 48
- Logo przystosowane do wysokich rozdzielczości 51
Rozdział 6. Mobile first, mobile only... 53
Rozdział 7. Bezpieczeństwo Twojego serwisu 61
- Zabezpieczenie WordPressa 61
- Zadbaj o kłódkę przy adresie WWW, czyli bezpieczne przesyłanie danych 63
- Konta użytkowników i uprawnienia 64
CZĘŚĆ III. STRUKTURA TREŚCI W SERWISIE BRANDEDCONTENTOWYM 67
Rozdział 8. Kategoryzacja w serwisie, czyli tzw. menu marketing 69
Rozdział 9. Jak budować serwis w zgodzie z SEO? 73
- Adresy URL 74
- Linki 75
- Polityka treści 78
- Konstrukcja treści w Twoim serwisie brandedcontentowym 79
- Poprawność kodu Twojego serwisu 81
- Mikroformaty 83
- Zdobywanie linków 83
Rozdział 10. Struktura artykułu 85
- Umiejscowienie tytułu artykułu 86
- Grafika główna - co się klika? 88
- Podpisy pod ilustracjami 89
- Szerokość kolumny 93
- Interlinia i wielkość fontów 93
- Śródtytuły 94
- Stopka autora pod artykułem 96
Rozdział 11. Zbuduj mosty między swoimi treściami 99
- Crosslinkowanie treści 99
- Doładowywanie artykułów 102
Rozdział 12. Generowanie leadów za pomocą bloga lub portalu firmowego 107
- Numer telefonu vs adres e-mail 107
- Ogranicz liczbę pól w formularzu 111
- Pop-up - denerwuje czy konwertuje? 112
- Exit pop-up 117
- MailWall 118
- Chatbot 122
Rozdział 13. Co na to prawo? 127
- Polityka prywatności 128
- Obowiązek informacyjny 129
- Zgody marketingowe 131
Treść biznesu 137
Podziękowania 139
Polecam lekturę serwisów, które wzbogacą Twoją wiedzę o marketingu 141
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6859-0 |
Rozmiar pliku: | 5,5 MB |