Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość. Zrozum je, by uwolnić potencjał, tworzyć efektywne zespoły i inkluzywne organizacje. - ebook
Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość. Zrozum je, by uwolnić potencjał, tworzyć efektywne zespoły i inkluzywne organizacje. - ebook
Jesteśmy dobrymi ludźmi z dobrymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… tak?
Niestety, w grę wchodzi dużo więcej, niż sobie uświadamiamy. Nasze mózgi nieustannie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, by poradzić sobie z przytłaczającą ilością informacji, które do nas docierają każdego dnia. Te skróty są często miejscem, w które wkrada się uprzedzenie. Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze podejmowanie decyzji oraz ograniczyć wydajność, innowacje i szanse tych, którymi zarządzamy.
Jeżeli ktoś mówi, że nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia.
Nasze mózgi kierują się nie tylko uprzedzeniami i preferencjami, ale również zmianą i rozwojem. To wymaga czasu i wysiłku, by wytworzyć nowe ścieżki neuronowe, sposoby myślenia i nawyki. To nie jest łatwe, ale możliwe. Dlatego eksperci z Franklin Covey napisali niniejszą książkę – dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania.
Znajduje się w niej kompletny czteroczęściowy program oraz ponad trzydzieści unikalnych narzędzi, takich jak arkusz przygotowawczy czy lista sposobów na przeformułowanie nieświadomych myśli, które pozwalają wydobyć tkwiące w nas uprzedzenia na powierzchnię i pracować nad nimi.
To, co myślimy o sobie nawzajem i jak współdziałamy ze sobą, ma ogromny wpływ na sukces całej firmy.
Badania pokazały, że uprzedzenia (czy tendencje lub skłonności) mają wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od kultury, poprzez rekrutację, innowacyjność, aż po zyskowność. Uprzedzenia mogą utrudniać podejmowanie decyzji, sprawność działania, wprowadzanie innowacji i osiąganie wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku.
Fuller, Murphy i Chow zebrali w książce wskazówki i narzędzia pozwalające nie tylko przeprogramować uprzedzenia, ale przede wszystkim rozwijać relacje i tworzyć wysoce wydajne zespoły. Dzięki rozpoznaniu uprzedzeń oraz położeniu nacisku na empatię i ciekawość świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, lecz także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby. Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji.
Rzadko można spotkać książkę bardziej potrzebną dla osiągnięcia sukcesu przez organizacje i społeczeństwa! Liderzy, którzy zdecydują się poznać swoje nieuświadomione uprzedzenia, będą mogli znacząco wzmocnić zaufanie w swoich zespołach i swoje przywództwo. Ta wartościowa książka pokazuje liderom wymierny i pożyteczny proces, pozwalający zarówno zrozumieć swoje uprzedzenia, jak i podjąć działania, aby im zaradzić.
- Stephen M.R. Covey, autor bestsellerów „New York Timesa” The Speed of Trust oraz Smart Trust
Ludzie się liczą! I każda osoba ma uprzedzenia. Musimy pogodzić się z tym, że uprzedzenia są życiowym faktem i że trzeba się do nich odnieść – do uprzedzeń u siebie i u innych. Autorzy Fuller, Murphy i Chow napisali wnikliwą książkę, która praktycznie informuje i edukuje, zapewniając pomocne narzędzia do rozpoznania i pokonania uprzedzenia. Pokazują, jak skorygować własne paradygmaty i obrać kurs na sukces – osobisty, zawodowy i społeczny.
- Cynt Marshall, CEO w Dallas Mavericks
Żadna publikacja nigdy nie była tak aktualna, jak dziś jest książka Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość. Liderzy, dyrektorzy, członkowie zespołów – wszyscy potrzebujemy takiej książki, by zmienić na lepsze ludzkie doświadczenia. Przeczytaj ją, zastosuj w praktyce i podziel się z innymi. Dziękuję tym trzem autorom za wskazanie nam jasnej drogi naprzód i za narzędzia, które pomogą nam radzić sobie z uprzedzeniami.
- Greg Moore, partner w Deke Digital oraz były współprzewodniczący Rady Nagrody Pulitzera
Jeśli z głęboką troską traktujesz to, co właśnie dzieje się w świecie i w jaki sposób odnosi się do twojego zespołu i organizacji, ta książka jest dla ciebie lekturą obowiązkową. Czynienie miejsca pracy lepszym zaczyna się od twoich działań i odpowiedzialności. Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość to książka, którą koniecznie trzeba przeczytać, aby się nauczyć, jak podejmować działania i doskonalić miejsca pracy dla wszystkich.
- Sylvia Acevedo, CEO, inżynier napędów rakietowych, liderka w dziedzinie nauki, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) oraz pisarka
Spis treści
Przedmowa
Słowo wstępne
Wstęp
Część 1.
Zidentyfikuj uprzedzenia
Rozdział 1. Poznawanie tożsamości
Rozdział 2. Zrozumienie neurobiologii
Rozdział 3. Dostrzeganie pułapek uprzedzeń
Rozdział 4. Praktykuj uważność
Część 2.
Rozwijaj relacje
Rozdział 5. Skup się na przynależności
Rozdział 6. Rozwiń ciekawość i empatię
Rozdział 7. Wykorzystaj moc sieci kontaktów
Rozdział 8. Sterowanie trudnymi rozmowami
Część 3.
Działaj z odwagą 227
Rozdział 9. Czym jest odwaga
Rozdział 10. Odwaga, by zidentyfikować uprzedzenia
Rozdział 11. Odwaga, by sobie poradzić z uprzedzeniami
Rozdział 12. Odwaga, by zostać sojusznikiem
Rozdział 13. Odwaga, by wystąpić w obronie
Część 4.
Wykorzystaj w cyklu rozwoju pracownika
Rozdział 14. Zatrudnianie
Rozdział 15. Wnoszenie wkładu i angażowanie
Rozdział 16. Awansowanie
Podsumowanie
Podziękowania
O autorach
Kategoria: | Psychologia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-176-1 |
Rozmiar pliku: | 9,6 MB |