Nowe zasady marketingu i PR. Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących - ebook
Nowe zasady marketingu i PR. Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących - ebook
Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że w erze cyfrowej taktyki marketingowe ulegają zmianom niemalże codziennie. Ponieważ sposoby, w jakie się komunikujemy, wciąż ewoluują, nadążenie za najnowszymi trendami w mediach społecznościowych, wideo na YouTubie, aplikacjami mobilnymi i wszystkimi innymi przejawami high-tech wydaje się iście niewykonalnym zadaniem. Jak uchronić swój produkt lub usługę przed zawieruszeniem się w tym cyfrowym bezładzie?
Książka, którą trzymasz w ręku, pozwoli Ci być na bieżąco ze skutecznymi narzędziami marketingu cyfrowego. Da ci wszystko, czego potrzebujesz, aby zwracać się bezpośrednio do swoich odbiorców, nawiązywać z nimi silną więź na poziomie osobistym i generować jak największe zainteresowanie swoim biznesem. Poznasz najnowsze podejścia do efektywnych działań public relations, marketingu i komunikacji z klientami.
Ten przewodnik po przyszłości marketingu pomoże ci:
• wdrożyć nowe zasady i stać się pionierem rozwiązań marketingu cyfrowego,
• prowadzić marketing i public relations w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu technik takich jak newsjacking, służących zwróceniu uwagi odbiorców dokładnie wtedy, kiedy są na to gotowi,
• korzystać z możliwości marketingowych na platformach takich jak Facebook Live i Snapchat,
• tworzyć interesujące strony internetowe, wpisy na blogu, posty w mediach społecznościowych, filmy wideo i podcasty oraz wybierać tematy, które docenią klienci,
• wykorzystać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do automatyzacji rutynowych zadań, dzięki czemu będziesz mógł skupić się na strategii marketingowej i działaniach PR,
• uzyskać cenne wskazówki dzięki analizom przypadków i autentycznym przykładom zaczerpniętym z doświadczeń przedsiębiorców,
• sprzedać dowolny produkt, usługę lub pomysł – i to za ułamek kosztów pochłanianych przez tradycyjne działania marketingowe i PR-owe.
Spis treści
Wprowadzenie
Nowe zasady
Życie z nowymi zasadami
Co nowego
Książka jak blog
Historie sukcesu
I. Jak internet zmienił zasady
marketingu i PR
1. Stare zasady marketingu i PR są nieskuteczne online
Reklama – bezdenna studnia zmarnowanych środków
Jednokierunkowy marketing rozpraszający to relikt przeszłości
Stare zasady marketingu
W public relations liczyły się tylko media
Public relations i dziennikarze
Tak, media wciąż są ważne
Komunikaty prasowe i dziennikarska czarna dziura
Stare zasady PR
Naucz się ignorować stare zasady
2. Nowe zasady marketingu i PR
Najważniejsza rewolucja komunikacyjna w historii ludzkości
OPEN, czyli jak być otwartym w biznesie
Długi ogon marketingu
Proszę, powiedz mi coś, czego nie wiem
Sukces na mur-beton
Długi ogon PR
Nowe zasady marketingu i PR
Marketing i PR zbiegają się w sieci
3. Jak bezpośrednio dotrzeć do kupujących
Właściwy marketing w „okablowanym” świecie
Pokaż światu, w czym się specjalizujesz
Dostosuj treści do potrzeb odbiorcy
Firma hydrauliczna rośnie w siłę na konkurencyjnym rynku
Persony zakupowe – podstawowe informacje
Myśl jak wydawca
Stały kontakt z członkami wspólnoty
Znaj swoje cele i pozwól, by treść prowadziła do działania
Biznes w czasie rzeczywistym, czyli jak American Airlines dociera bezpośrednio do klientów
II. Komunikacja internetowa, czyli jak
bezpośrednio dotrzeć do kupujących 7
4. Media społecznościowe i twoja docelowa publiczność
Czym w zasadzie są media społecznościowe?
Media społecznościowe niczym koktajl party „Upgrade to Canada”, czyli jak program społecznościowy
przechwytuje turystów
Zwinność w komunikacji społecznościowej
Marketing społecznościowy nie jest dla wszystkich, czyli o rynku marihuany w Stanach Zjednoczonych .
Nowe zasady poszukiwania pracy
Jak znaleźć nową pracę dzięki mediom społecznościowym
Sukces Adagio Teas, czyli jak wypromować herbatę w mediach społecznościowych
5. Blogi – jak skłonić miliony do opowiedzenia twojej historii
Rola blogów w dobie sieci społecznościowych
Blogi, blogowanie i blogerzy
Blog (czy nie blog)
Blogujący prawnik z Kalifornii buduje autorytet i pozyskuje nowych klientów
Zrozumieć ideę bloga
Cztery zastosowania blogów w marketingu i PR
Monitoruj blogi – od tego zależy reputacja twojej organizacji
Zaprezentuj swój punkt widzenia, komentując wpisy na blogach
Blogerzy uwielbiają ciekawe doświadczenia
Jak dotrzeć do blogerów z różnych krańców świata
Pozwalasz pracownikom wysyłać e-maile? Pozwól im też blogować!
Tylko nie kolejny śmieciowy blog
Zacznij już dziś
6. Audio i wideo skłaniają do działania
Improwizacja z CIO
Jaką uczelnię wybrać?
Jak zbudować biznes na YouTubie
Kręć wideo i dobrze się baw
Podcasty – sposób na dostarczanie treści audio
Hack the Entrepreneur, czyli jak firma konsultingowa zdobywaklientów dzięki podcastowi
Podcast Grammar Girl
7. Bogata witryna internetowa
Lobbing polityczny w sieci
Treść – podstawa skutecznej witryny internetowej
Docieranie do globalnego rynku
Stwórz witrynę przyjazną urządzeniom mobilnym
Spajająca rola treści
Tworzenie dobrych witryn to bardziej sztuka niż nauka
8. Marketing i public relations w czasie rzeczywistym
Marketing i PR w trybie natychmiastowym
John Green „bije” Toma Cruise’a
Otwórz się na działanie w czasie rzeczywistym
Post napisany w czasie rzeczywistym przynosi zyski rzędu miliona dolarów
Tu i teraz
Snapchat dla biznesu
Crowdsourcing jako źródło wsparcia w kryzysie
9. Rola sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego
w marketingu i PR
Marketing i PR wspomagane sztuczną inteligencją
Sztuczna inteligencja już wspomaga twój marketing
Niech AI działa na korzyść twoich klientów
Tworzenie projektu AI
Włączanie AI do działań marketingowych
Pozostać człowiekiem w świecie sztucznej inteligencji
III. Si ła nowych zasad w praktyce.
Plan działania
10. Jesteś tym, co publikujesz. Twój własny plan
marketingowy i PR-owy
Jakie cele ma twoja organizacja?
Persony zakupowe w twojej organizacji
Profil persony zakupowej
Sukces Beko, czyli jak tworzyć produkty pożądane przez konsumentów na całym świecie
Jak dotrzeć do wyższej kadry kierowniczej
Znaczenie person zakupowych w marketingu internetowym
Mów językiem nabywcy
W co mają uwierzyć twoi kupujący?
Tworzenie treści, które docierają do nabywców
Szablon planowania strategii marketingowej
Nowe zasady pomiaru sukcesu
Zaproś kupującego na randkę
Jeśli nie wycinki, to co?
Co warto mierzyć
Tworzenie treści to nie kolejny wydatek marketingowy
Trzymaj się planu
11. Rozwijanie biznesu – marketing i PR jako narzędzia
zwiększające sprzedaż
Czas na rewolucję w sprzedaży
Jak treści internetowe wpływają na proces zakupowy
Jak stworzyć witrynę zorientowaną na klienta
Krok 1: Sprzedaż zaczyna się od treści informacyjnych
Krok 2: Przyjazne szturchnięcie
Krok 3: Zamykanie transakcji
Trenerka triatlonu tworzy treści dla wszystkich poziomów zaawansowania
Sprzedawcy jako ambasadorzy treści .
Twój naczelny sprzedawca
Nowy proces sprzedaży wymaga edukacji sprzedawców
Z rejestracją czy bez? Dane z oferty e-booka
Zamknij sprzedaż. Kontynuuj rozmowę
Mierz i udoskonalaj
50-procentowy wzrost biznesu w skali roku dzięki strategii treści
12. Strategie tworzenia rewelacyjnych treści
Drogi rozpowszechniania informacji
Jak tworzyć nieszablonowe treści
Dlaczego Raytheon zatrudnia dziennikarzy do tworzenia treści
Tworzenie treści w branżach silnie regulowanych
Zaproś ekspertów spoza organizacji
Kto napisał tę świetną białą księgę?
Ile zarabia twój klient?
13. Jak pisać dla swoich nabywców
Analiza bełkotu
Jak to się stało, że tak kiepsko piszemy?
Skuteczne pisanie w marketingu i public relations
Podnoś jakość bloga dzięki informacji zwrotnej
Humor w opisach produktów
Boeing i brand journalism
14. Rola serwisów społecznościowych w marketingu
Eugene Mirman z telewizji jest bardzo miły i lubi owoce morza
Promowanie produktów i usług na Facebooku
Zwiększanie zaangażowania dzięki grupom na Facebooku
Odwiedź mój profil na LinkedIn
Ćwierkaj na Twitterze, co ci w duszy gra
Serwisy społecznościowe i budowanie marki osobistej
CIA dołącza do Twittera
Mniej sprzedawania, więcej udostępniania
Kontakt z fanami
Jak Amanda Palmer zebrała milion dolarów dzięki portalom społecznościowym
Która sieć społecznościowa jest dla mnie odpowiednia?
Nextdoor – sieć społecznościowa dla lokalnych firm
Nie możesz być na każdej imprezie w mieście
Optymalizacja stron w serwisach społecznościowych
Integracja mediów społecznościowych z wydarzeniami offline
Zbierz grono oddanych fanów
Sieci społecznościowe i komunikacja kryzysowa
Aktywność w mediach społecznościowych przypomina aktywność fizyczną
15. Blogowanie – bezpośrednia droga do nabywcy
O czym mam blogować?
Etyka blogowa i wytyczne dla blogujących pracowników
Podstawy blogowania – co trzeba wiedzieć, żeby zacząć
Odpicuj sobie blog
Budowanie grona odbiorców nowego bloga
Taguj i daj się namierzyć
Blogujące miasta
Blogowanie poza Ameryką Północną
Na co czekasz?
16. Obraz jest wart tysiąca słów
Zdjęcia jako przekonujący marketing treści
Fotografie prawdziwych osób są skuteczniejsze niż przypadkowe zdjęcia stockowe
Jak sprzedać drogi produkt za pomocą autentycznych zdjęć
Za co kocham Instagram
Marketing na Instagramie
Udostępnianie treści na Pintereście
Promowanie pomysłów z wykorzystaniem SlideShare
Infografiki
17. Wideo i podcasty bez tajemnic
Wideo a twoi nabywcy
Nieformalne wideo biznesowe
Zgoda na wykorzystanie wizerunku to nie powód do obsesji
Potrzebujesz jedynie smartfona
Facebook Live – sposób na świetny content marketing w czasie rzeczywistym
Wideo jako próbka specjalistycznych umiejętności
Pierwsze kroki w świecie wideo
Wideo tworzone z myślą o kupujących generuje leady sprzedażowe
Podcasty dla początkujących
18. Jak dotrzeć bezpośrednio do nabywców dzięki komunikatom informacyjnym
Komunikaty informacyjne w świecie WWW
Nowe zasady komunikatów
Daj się znaleźć w sieci
Wprowadzanie nabywców do procesu sprzedaży
Tworzenie strategii komunikatów informacyjnych
Publikowanie komunikatów informacyjnych za pośrednictwem serwisów dystrybucji
Powiększ grono odbiorców dzięki kanałom RSS
Publikuj swoje komunikaty informacyjne w firmowej witrynie
Znaczenie linków w komunikatach informacyjnych
Skup się na słowach i frazach kluczowych, których używają twoi kupujący
Jeśli coś jest warte opowiedzenia mediom, opowiedz to również
swoim obecnym i potencjalnym klientom!
19. Twoje centrum prasowe – przestrzeń nie tylko dla mediów
Twój pokój prasowy jako (darmowe) narzędzie
Docieranie do dziennikarzy i opowiadanie swojej historii
Najlepsze praktyki w prowadzeniu newsroomu
Politechnika w Ontario promuje swoich naukowców
Jak dotrzeć do dziennikarzy, klientów i blogerów za pośrednictwem newsroomu
20. Nowe zasady docierania do mediów
„Re:”, niespersonalizowany pitch i inne szemrane taktyki
Nowe zasady relacji z mediami
Blogi i relacje z mediami
Wzmianki na blogu ściągają uwagę mainstreamowych mediów
Jak siły powietrzne Stanów Zjednoczonych strzelają pomysłami
Jak skutecznie zabiegać o uwagę mediów
21. Newsjacking – porwij media swoją historią
Dziennikarze chcą wiedzieć to, co wiesz ty
Ustosunkuj się do bieżących wydarzeń
Jak znaleźć newsy warte „kradzieży”
Twitter jako podstawowe narzędzie newsjackingu
Uważaj! Newsjacking może zrujnować twoją markę
Newsjacking dla zabawy i zysku
22. Marketing w wyszukiwarkach internetowych
Jak trafić na pierwszą stronę w Google
Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek
Dlaczego warto mieć własne zasoby marketingowe
Długi ogon wyszukiwania .
Bardzo długi ogon wyszukiwania głosowego
Stwórz własną niszę w wyszukiwarce
Skuteczne strony docelowe
Optymalizacja przeszłości
Marketing w wyszukiwarkach na rozdrobionym rynku
23. Do dzieła!
Twoje nowe nastawienie mentalne
Ewolucja dyrektora marketingu
Okiełznaj swój lęk
Łączenie życia zawodowego z osobistym w sieciach społecznościowych
Uzyskaj cenną pomoc (i podziękuj za wątpliwe wsparcie)
Brand journalism w okręgu szkolnym
Korzyści dla wszystkich typów organizacji
Teraz twoja kolej
Podziękowania
O autorze
Chcesz, aby David Meerman Scott wystąpił podczas twojego wydarzenia?
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-183-9 |
Rozmiar pliku: | 5,0 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
„Silosy, w których dotychczas izolowały się działy marketingu i PR, zaczynają się rozpadać. Ta kolosalna transformacja całkowicie odmieniła sposób, w jaki marki docierają do swoich odbiorców, angażują ich i budują z nimi relacje. Wizjonerskie spojrzenie Davida Meermana Scotta zapoczątkowało reakcję łańcuchową, której efekty są odczuwalne do dzisiaj. Legendarne już Nowe zasady marketingu i PR pozostają jedną z najbardziej wpływowych pozycji książkowych w biblioteczce specjalisty marketingu hybrydowego”.
Jason A Miller, lider globalnego content marketingu w LinkedIn, autor książki Welcome to the Funnel
„To znakomite spojrzenie na fundamentalne zasady współczesnego marketingu przyda się każdemu poważnemu specjaliście PR, który chce iść z duchem czasu”.
„Publishers Weekly”
„To bezwzględnie najlepsza książka o nowej rzeczywistości marketingu i PR. David Meerman Scott jest niepodważalnym autorytetem w świecie mediów społecznościowych. To, co najlepsze w mojej praktyce, przejąłem właśnie od niego. Co więcej, kupuję każde kolejne wydanie jego książki, ponieważ w nieustannie ewoluującym świecie marketingu cyfrowego albo jesteś na bieżąco, albo czeka cię szybka śmierć. To wydanie jest nowe do tego stopnia, że o niektórych z opisanych tu narzędzi nigdy wcześniej nawet nie słyszałem. Spodoba się wam”.
Michael Port, autor bestsellera Book Yourself Solid wyróżnionego w rankingu „New York Timesa”
„Większość profesjonalnych marketerów – i grup, w których działają – stoi na skraju przepaści anachronizmu, więc lepiej, żeby dowiedzieli się, na czym będzie polegał marketing przyszłości”.
BNET, „The Best & Worst Business Books”
„Przez ostatnich osiem lat Nowe zasady marketingu i PR były podstawowym tekstem źródłowym mojego kursu nowych mediów i public relations na Uniwersytecie Bostońskim. Książka Davida to śmiały, przejrzysty i praktyczny przewodnik wiodący ku nowej (i lepszej) przyszłości branży”.
Stephen Quigley, Uniwersytet Bostoński
„Nowe zasady marketingu i PR stały się dla mnie inspiracją do tego, co staram się również zaszczepiać wielu młodym artystom: »Znajdź swój autentyczny głos, opuść gardę i wyjdź na zewnątrz«. David Meerman Scott po ekspercku i w czytelny sposób wyjaśnia, jak tego dokonać, wykorzystując fantastyczne nowe narzędzia. Od czasu gdy przeczytałam tę książkę, z ekscytacją nawiązuję prawdziwe relacje z ludźmi, bez całej tej krzykliwej otoczki »starego PR«. Mówienie własnym głosem o rzeczach, na których naprawdę mi zależy, jest niezwykle energetyzujące”.
Meredith Brooks, zdobywczyni wielu platynowych płyt, autorka tekstów, producentka, założycielka wydawnictwa muzycznego Kissing Booth Music
„To jest jak przebudzenie z głębokiego snu! Jeśli wykorzystasz strategie z tej książki, dokonasz całkowitej transformacji swojego biznesu. David Meerman Scott prezentuje wiele narzędzi, dzięki którym możesz zapewnić swojej firmie status autorytetu w branży i zwiększyć sprzedaż – nawet jeśli nie dysponujesz pokaźnym budżetem. Jestem wielką fanką jego pomysłów i wykorzystuję je w praktyce”.
Jill Konrath, autorka książki Snap Selling, dyrektorka sprzedaży w SellingtoBigCompanies.com
„David jest czołowym ekspertem w kwestii radykalnych zmian, jakie dokonały się w marketingu i PR z nastaniem ery cyfrowej. Świetny przewodnik, który pomoże zarówno wielkim, jak i małym firmom opanować »nowe zasady«”.
Martin Lindstrom, autor bestsellera Buyology: The Truth and Lies about Why We Buy wyróżnionego w rankingu „New York Timesa”
„W internecie chodzi nie tyle o technologię, ile o ludzi. W swojej wybitnej książce Nowe zasady marketingu i PR David Meerman Scott wychodzi daleko poza obszar technologii i przygląda się implikacjom sieci w odniesieniu do człowieka. Autor ustanawia zbiór zasad, które wskazują nam, jak sprostać tym implikacjom z maksymalną skutecznością. I robi to w iście ujmującym stylu, przytaczając wiele autentycznych historii”.
Jay Conrad Levinson, ojciec marketingu partyzanckiego, autor serii książek Guerrilla Marketing
„Nowe zasady marketingu i PR uczą czytelnika, jak stać się autorytetem w branży dzięki potężnym i trwałym narzędziom – mediom społecznościowym. To nieoceniony przewodnik dla każdego, kto pragnie zdobyć uznanie dla siebie, swoich pomysłów i swojej organizacji”.
Mark Levy, współautor książki How to Persuade People Who Don’t Want to Be Persuaded, założyciel globalnej agencji marketingowej Levy Innovation
„Być może słowo rewolucja jest nadużywane w kontekście internetu i jego konsekwencji, ale tego, o czym David Meerman Scott mówi w swojej książce, nie da się nazwać inaczej niż rewolucją. Autor obnaża bezużyteczność archaicznych zasad panujących w mediach i zaprasza nas do ekskluzywnego klubu wiedzy, w którym dotychczas zasiadało jedynie ścisłe grono wpływowych specjalistów. Z tym podręcznikiem do internetowej rewolucji w zanadrzu nauczysz się zdobywać umysły i rynki, grając według zupełnie nowych zasad, zupełnie nowych mediów”.
Don Dunnington, prezes International Association of Online Communicators (IAOC), dyrektor ds. komunikacji biznesowej w K-Tron International, wykładowca komunikacji cyfrowej na Rowan University w Glassboro
„W około 60-letniej historii komunikacji marketingowej chodziło o to, aby za pomocą komunikatów nakłonić potencjalnych klientów do podjęcia pożądanych przez nas działań. Dzisiejsza komunikacja marketingowa, głównie za sprawą przemożnego wpływu sieci i innych form komunikacji cyfrowej, polega na zaproszeniu potencjalnego odbiorcy do rozmowy, która ma doprowadzić/przekonać go do działania. David Meerman Scott pokazuje, że we współczesnym marketingu taktyki siłowe muszą ustąpić miejsca zaangażowaniu jednostki i budowaniu więzi”.
Roy Young, Chief Revenue Officer w MarketingProfs.com, współautor książki Marketing Champions: Practical Strategies for Improving Marketing’s Power, Influence, and Business Impact
„Musisz przeczytać tę książkę, jeśli nie chcesz marnować czasu ani zasobów na przestarzałe metody marketingu i PR. David Meerman Scott dokonuje przeglądu archaicznych zasad przez wzgląd na stare, dobre czasy, jednocześnie wprowadzając nas w nową rzeczywistość internetowego marketingu i PR. I bynajmniej nie oferuje nam jedynie teorii, ale również praktyczne rozwiązania obiecujące konkretne wyniki”.
Ron Peck, dyrektor wykonawczy w Neurological Disease Foundation
„W Nowych zasadach marketingu i PR chodzi o zerwanie ze starymi pryncypiami i stworzenie nowych ról w tradycyjnych obszarach funkcjonalnych. Docierając online do szerokiej rzeszy odbiorców, społeczności i przywódców intelektualnych dzięki zastosowaniu nieszablonowych, nietradycyjnych metod, specjaliści PR tworzą nową wartość, wywierając znaczny wpływ, osiągając zadowalające wyniki. Żyjemy w świecie obfitującym w treści, niemal całkowicie zależnym od internetu, a David Meerman Scott napisał wartościowy traktat o tym, w jaki sposób marketerzy i specjaliści PR mogą wykorzystywać nowe kanały medialne i fora, aby ich historie trafiały do szerokiej publiczności. PR-owcy nie podlegają już żadnym logistycznym ograniczeniom w zakresie rozpowszechniania wiedzy, spersonalizowanej komunikacji i zarządzania percepcją. Internet otworzył nieprzebraną liczbę nowych ścieżek dystrybucji, dających bezpośredni dostęp do kluczowych grup odbiorców i interesariuszy oraz możliwość ich aktywizacji. Lektura godna polecenia wszystkim specom od marketingu i PR-owym starym wyjadaczom”.
Donovan Neale-May, dyrektor wykonawczy w CMO Council
„Kolejny raz stajemy w krytycznym punkcie zwrotnym ewolucji naszego społeczeństwa; punkcie, w którym jednostki próbują wydrzeć władzę i kontrolę instytucjom i innym podmiotom stojącym dotychczas na straży przepływu wiedzy i wspierającym ściany silosów. My, osoby zawodowo zajmujące się komunikacją medialną, mamy niewiele czasu na zorientowanie się, co uległo zmianie, dlaczego tak się stało i co powinniśmy z tym zrobić. Jeśli nie zaczniesz działać inaczej, i to natychmiast, równie dobrze możesz zacząć szukać nowej ścieżki kariery. Co jest gwarantem sukcesu pracowitego, uczciwego specjalisty ds. komunikacji w świecie, w którym cyfrowy zamęt nikogo już nie dziwi, a nowe formy komunikacji i współpracy powstają każdego dnia? Książka Nowe zasady marketingu i PR Davida Meermana Scotta to wnikliwa analiza zmieniających się reguł gry, w którą aktualnie gramy, i najważniejszych taktyk, które mogą nam zapewnić zwycięstwo w gospodarce opartej na wiedzy”.
Chris Heuer, współzałożyciel Social Media Club