Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Nowoczesne nauczanie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
5 stycznia 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
50,00

Nowoczesne nauczanie - ebook

Ico_Gray_17.gif [486 B] Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu.

Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.

Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak:
• co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów;
• jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć;
• dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać;
• w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się;
• dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi.

Ico_Gray_6.gif [752 B] Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.


Spis treści

WSTĘP ...................................................................................... 11
1. Kluczowe pytania o istotę funkcjonowania
szkoły i nauczycieli ........................................................... 11
2. Nie ucz tego, ucz, jak ....................................................... 22
I
ORGANIZACJA PROCESU ........................................................... 33
1. Nauczanie czy uczenie się uczniów ................................... 33
2. Tajemnice organizacji procesu .......................................... 39
3. Non scholae, sed vitae discimus ........................................ 51
II
BUDOWANIE RELACJI ................................................................ 55
1. Być jak uczniowie ............................................................. 55
2. Nauczyciel na trudne czasy .............................................. 63
3. Cyfrowy wymiar relacji .................................................... 65
III
TOWARZYSZENIE UCZNIOWI W ROZWOJU ................................ 71
1. Czynniki stymulacji zaangażowania uczniów .................... 71
2. Pozyskiwanie uczniów ...................................................... 82
IV
KORZYSTANIE ZE ŹRÓDEŁ I PRZETWARZANIE INFORMACJI ...... 94
1. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia
informacji ......................................................................... 94
2. Rozumienie treści a kompetencje XXI wieku ................. 100
3. Promowanie krytycznego myślenia ................................. 117
4. Biblioteka a zarządzanie informacją ................................ 124
V
ROZWIJANIE KOMPETENCJI UCZNIÓW .................................... 134
1. Podstawy angażowania uczniów i nauczycieli ................. 134
2. Uczenie się uczniów ....................................................... 143
3. Osobiste zaangażowanie ucznia ...................................... 149
VI
PRACA Z PYTANIAMI ............................................................... 156
1. Pytania zadawane przez nauczycieli ................................ 156
2. Znaczenie pytań w procesie uczenia się ......................... 166
VII
UWAŻNOŚĆ, SŁUCHANIE, ROZMOWA ...................................... 174
1. Znaczenie słów ............................................................... 174
2. Szkoła jako społeczność dialogu ..................................... 188
3. Korzystanie z ciszy ......................................................... 192
VIII
DBAŁOŚĆ O WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW .......................... 195
1. Współpraca w klasie ....................................................... 195
2. Czynniki wspierające zespołowe uczenie się ................... 212
IX
UNIKANIE OCEN ..................................................................... 220
1. Ocenianie jako element ukrytego programu szkoły ........ 220
2. Psychologiczne aspekty oceniania ................................... 229
3. Pożyteczne ocenianie ...................................................... 237
4. Informacja zwrotna ........................................................ 241
X
DBAŁOŚĆ O PRZESTRZEŃ ........................................................ 250
1. Ważny aspekt organizacji pracy szkoły ........................... 250
2. Przestrzeń edukacyjna przyjazna uczeniu się ................... 256
3. Szkoła jako przestrzeń dorastania i rozwoju ................... 263
XI
PRACA Z BŁĘDEM .................................................................... 272
1. Błąd jako sytuacja uczenia się przez doświadczenie ........ 272
2. Kultura błędu ................................................................. 275
3. Odwracanie błędnych koncepcji ..................................... 286
XII
PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO SAMODZIELNEGO
UCZENIA SIĘ ............................................................................ 291
XIII
WSPIERANIE PROCESU UCZENIA SIĘ I ROZWOJU UCZNIÓW ..... 306
1. Podstawy rozwoju autonomii uczniów ........................... 306
2. Nic nie dzieje się samo przez się .................................... 311
3. Metody pracy wspierające rozwój i zaangażowanie
uczniów .......................................................................... 315
4. Organizacja środowiska uczenia się i rozwoju ................ 322
5. Wspieranie rozwoju ucznia ............................................. 332
6. Podstawy rozwoju kompetencji nauczycielskich ............. 337
7. Tworzenie środowiska edukacyjnego .............................. 343
XIV
ROZWIJANIE WARSZTATU ....................................................... 347
1. Warsztat pracy a rozwój kompetencji uczniowskich ....... 347
2. Profesjonalizacja procesu rozwoju .................................. 354
XV
SZKOŁA PEŁNA INNOWACJI ..................................................... 363
1. Kierunki edukacji przyszłości ......................................... 363
2. Szkoła dla innowatora .................................................... 366
3. Samodzielność myślenia ................................................. 370
4. Rozwiązywanie problemów ............................................ 372
5. Zarządzanie sobą ............................................................ 373
6. Współpraca ..................................................................... 376
7. Liderstwo ....................................................................... 378
POSŁOWIE ............................................................................... 381
BIBLIOGRAFIA ......................................................................... 385
SPIS TABEL, SCHEMATÓW I RYSUNKÓW ................................... 391

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-144-0
Rozmiar pliku: 1,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: