Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

Obudź w sobie dziecko - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Format:
EPUB
Data wydania:
16 lipca 2025
E-book: EPUB, MOBI
47,99 zł
Audiobook
59,99 zł
47,99
4799 pkt
punktów Virtualo

Obudź w sobie dziecko - ebook

Obudź w sobie dziecko – Jak odzyskać ciekawość, otwartość oraz radość z życia

 

Czy chcielibyście patrzeć na świat z zachwytem jak w pierwszych latach życia?

Z łatwością budować relacje i w kreatywny sposób rozwiązywać problemy?

Śmiać się w głos i dzień w dzień naprawdę dobrze się bawić?

Każdy z nas kiedyś to potrafił – pora do tego wrócić!

 

Z wiekiem tracimy typowe dla najmłodszych umiejętności i cechy, takie jak kreatywność, empatia i otwartość na ludzi, choć są one niezwykle przydatne również w dorosłym życiu i pomagają nam osiągnąć szczęście.

Dr Hasan Merali – odwołując się do badań naukowych oraz swojego doświadczenia jako lekarza pediatry i ojca – zachęca nas, dorosłych, do czerpania garściami z mądrości dzieci. Wsłuchiwanie się w potrzeby organizmu, nauka przez zabawę, spontaniczność, podejmowanie ryzyka, chęć uczenia się i życie chwilą – wszystko to warto pielęgnować i rozwijać niezależnie od wieku.

W tej książce znajdziecie wiele praktycznych wskazówek, które pomogą Wam wprowadzić pozytywne zmiany w życiu osobistym i zawodowym. Dowiecie się, jak się lepiej wysypiać, znaleźć czas na odpoczynek, budować silne i prawdziwe przyjaźnie, pracować efektywniej i w życzliwej atmosferze, a także częściej się śmiać – jak dziecko!

 

Dorosły mózg ma wiele zalet. My, dorośli, możemy planować wykonanie złożonych zadań, stosować umiejętność rozumowania i podejmować działania o logicznym przebiegu. Jednak z tą dojrzałością wiążą się pewne koszty. Tracimy kreatywność, spontaniczność, ciekawość, nieustraszoność oraz przemożną potrzebę uczenia się i testowania nowych hipotez, która popycha do działania. Na szczęście dla nas neuroplastyczność utrzymuje się także w okresie dorosłym. Mamy zdolność do ciągłego przekształcania naszych mózgów, tak by doskonalić się i uczyć od innych. W tej książce przyjrzymy się rozmaitym aspektom, które sprawiają, że małe dzieci są najlepszymi nauczycielami na ścieżce rozwoju osobistego. – fragment książki

Ta publikacja spełnia wymagania dostępności zgodnie z dyrektywą EAA.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8360-270-7
Rozmiar pliku: 2,3 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

PRZYPISY ŹRÓDŁOWE

Wstęp

1 A. Gopnik, A.N. Meltzoff, P.K. Kuhl, _The Scientist in the Crib: Minds, Brains, and How Children Learn_, William Morrow, Nowy Jork, 1999; P.R. Huttenlocher, _Morphometric Study of Human Cerebral Cortex Development_, „Neuropsychologia”, 28, nr 6 (1990), doi:10.1016/0028-3932(90)90031-I. ↩

2 S. Siddiqui, U. Chatterjee, D. Kumar i in., _Neuropsychology of Prefrontal Cortex_, „Indian Journal of Psychiatry”, 50, nr 3 (2008), doi:10.4103/0019-5545.43634. ↩

3 N.J. Blanco, V.M. Sloutsky, _Adaptive Flexibility in Category Learning? Young Children Exhibit Smaller Costs of Selective Attention Than Adults_, „Developmental Psychology 55, nr 10 (2019), s. 2060–2076, doi:10.1037/dev0000777. ↩

4 S.L. Thompson-Schill, M. Ramscar, E.G. Chrysikou, _Cognition Without Control: When a Little Frontal Lobe Goes a Long Way_, „Current Directions in Psychological Science”, 18, nr 5 (2009), doi:10.1111/j.1467-8721.2009.01648.x. ↩

5 T. Wujec, _Build a Tower, Build a Team_ , TED, luty 2020 . ↩

6 Thompson-Schill i in., dz. cyt. ↩

7 D.J. Siegel, T.P. Bryson, _The Whole-Brain Child: 12 Revolutionary Strategies to Nurture Your Child’s Developing Mind_, Bantam, Nowy Jork, 2012. ↩

8 A. Gopnik, S. O’Grady, C.G. Lucas i in., _Changes in Cognitive Flexibility and Hypothesis Search Across Human Life History from Childhood to Adolescence to Adulthood_, „Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America”, 114, nr 30 (2017), s. 7892–7899, doi:10.1073/pnas.1700811114. ↩

9 F.H. Gage, _Structural Plasticity of the Adult Brain_, „Dialogues in Clinical Neuroscience”, 6, nr 2 (2004), s. 135–141, doi:10.31887/DCNS.2004.6.2/fgage. ↩

10 B. Laditan, _Toddlers Are A**holes: It’s Not Your Fault_, Workman Publishing Company, Nowy Jork, 2015. ↩

11 M.M. Chouinard, _Children’s Questions: A Mechanism for Cognitive Development_, „Monographs of the Society for Research in Child Development”, 72, nr 1 (2007), s. 1–126, doi:10.1111/j.1540-5834.2007.00412.x; S.J. Bober, R. Humphry, H. W. Carswell, i in., _Toddlers’ Persistence in the Emerging Occupations of Functional Play and Self-Feeding_, „American Journal of Occupational Therapy”. ↩
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij