Ocalić Ofelię. Jak troszczyć się o dorastające dziewczęta - ebook
Ocalić Ofelię. Jak troszczyć się o dorastające dziewczęta - ebook
Jakie są współczesne dziewczyny? Czym się różnią od swoich poprzedniczek, z jakimi wyzwaniami się zmagają? Jak pomóc nastolatce wyrosnąć na silną i pewną siebie kobietę, której będzie się po prostu dobrze żyło w społeczeństwie i z samą sobą? Pierwsze wydanie swojej kultowej książki Mary Pipher, psycholożka i profesorka zajmująca się wpływem kultury na zdrowie psychiczne, napisała w 1994 roku. Od tamtego czasu nasze społeczności zmieniły się w nieprawdopodobnie szybki sposób, a rzeczywistość podlega przemianom, za którymi niełatwo nadążyć. Do współtworzenia nowego wydania „Ocalić Ofelię” prof. Pipher zaprosiła zatem swoją córkę Sarę. W oparciu o dane naukowe, doświadczenie zawodowe i osobiste, autorki szukają odpowiedzi na pytania, jak:
– wzmacniać poczucie własnej wartości u dorastających dziewcząt
– pomóc im ukształtować ich tożsamość
– ocalić ich wyjątkową wartość
– pomóc im tworzyć trwałe związki z innymi.
Pipher i Gilliam badają wpływ mediów społecznościowych na rozwój współczesnych nastolatek i analizują rosnące znaczenie aktywizmu społecznego w ich życiu. Pokazują, jak istotna stała się dla nich akceptacja różnorodności i niezgoda na utrwalanie nierówności społecznych. Dzięki połączeniu wnikliwych badań i rzeczywistych przykładów naświetlają wyzwania, przed którymi stoją nasze córki, uczennice, koleżanki naszych synów i małe sąsiadki.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-67555-11-1 |
Rozmiar pliku: | 1,1 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
W pracy nad tym wydaniem książki pomogli nam: Francis Baty, Pam Barger, Ina Bhoopalam, La’Rae Bonebright, Ashlee Brimage, Dawn Brown, Blake Carrichner, Eric Crump, Danika i Sequoia Davis, Anaka Evans, Niki Figard, Grace Fitzgibbon, Patty Forsberg, Sandy Gallentine, Nijole Gedutis, Sarah Gervais, Julia Haack, Rachel Halliday, Beth Hardy, Sophie Holz, Ellen James, Gillian Burrow Jenkins, Ann i Grace Kaseman, Neva Kushner, Frank McPherson, Mary Kon, Lynda Madison, Laurel Maslowski, Megan May, Helen Meyer, Anna Musgrave, Abbie Radenslaben, Jesse Reed, Meghan Renz, Abbie Rosauer, Shari Stenberg, Paige Trevarrow, Emma Went oraz Ken i Helen Winston.
Nasza wnuczka i siostrzenica Kate Pipher przeczytała i zredagowała ten tekst wiele razy, dlatego chciałybyśmy docenić jej wiedzę oraz przemyślenia, którymi się z nami podzieliła.
Dziękujemy naszej agentce Susan Lee Cohen; Jane Isay, pierwszej redaktorce Ocalić Ofelię oraz Jake’owi Morrisseyowi, naszemu redaktorowi w wydawnictwie Penguin USA.
Buntowniczkom i nieśmiałym,
aktywistkom i poetkom,
dużym i małym siostrom,
córkom i marzycielkom.
Wierzymy w was.------------------------------------------------------------------------
¹ Amerykański system szkolnictwa (również pod względem wieku rozpoczynania kolejnych etapów nauki) mniej więcej przypomina polski system edukacji sprzed reformy z 1 września 2017 roku, kiedy to zniesiono gimnazja. Dla większej jasności przekazu w tekście znajdą się zatem odniesienia do sześciu klas szkoły podstawowej (wiek 7–12 lat), trzech klas gimnazjum (wiek 13–15 lat) oraz trzech klas liceum (wiek 16–18 lat). .
² Wzmocnienie sporadyczne – typ rozkładu wzmocnienia, w którym wzmacniane są niektóre, lecz nie wszystkie, reakcje poprawne; stosowany, gdy pożądana reakcja została już dobrze wyuczona.
³ https://www.psychotherapynetworker.org/magazine/article/1101/the-age-of-fomo, dostęp 23 czerwca 2022 roku.