Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Ochrona danych osobowych. Kontrola i postępowanie w sprawie naruszenia przepisów. Poradnik ze wzorami - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
17 maja 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
110,00

Ochrona danych osobowych. Kontrola i postępowanie w sprawie naruszenia przepisów. Poradnik ze wzorami - ebook

Ico_Gray_17.gif [486 B] Z opracowania czytelnik dowie się m.in.:

  • jakie są prawa i obowiązki podmiotów kontrolowanych;
  • na co zwraca uwagę Prezes UODO w trakcie kontroli;
  • jak przebiegały dotychczas prowadzone kontrole;
  • co grozi za utrudnianie lub udaremnianie kontroli.

 

W nowym wydaniu publikacji autorzy omawiają ponadto:

  • wpływ pandemii koronawirusa na prowadzenie kontroli przestrzegania przepisów dotyczących ochrony danych osobowych;
  • tryb i sposób prowadzenia kontroli na gruncie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych przetwarzanych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości;
  • najważniejsze decyzje Prezesa UODO i orzecznictwo zapadłe w toku przeszło trzyletniego stosowania przepisów RODO.

Książka zawiera także:

  • wzory dokumentów do wykorzystania zarówno na etapie kontroli, jak i postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych,
  • wzory skarg na decyzje i postanowienia wydawane przez Prezesa Urzędu.

 

Wzory dostępne w wersji elektronicznej do pobrania ze strony
www.ochrona-danych-osobowych-naruszenia-przepisow.wolterskluwer.pl  po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego. Wzory można modyfikować i dostosowywać do indywidualnych potrzeb.

Spis treści

Wykaz skrótów  | str. 15

Część I
Podziały danych osobowych objętych kontrolą

 

 1. Dane osobowe wrażliwe (szczególne kategorie danych), dane o karalności oraz dane osobowe zwykłe  | str. 21

 2. Dane osobowe podane, zaobserwowane, pochodne oraz wywnioskowane  | str. 23

 3. Dane uporządkowane oraz nieuporządkowane  | str. 26

3.1. Ogólne informacje  | str. 26

3.2. Uporządkowanie a ustrukturyzowanie  | str. 32

 4. Dane identyfikowalne oraz nieidentyfikowalne  | str. 33

4.1. Dwie normy wynikające z art. 11 RODO  | str. 33

4.2. Artykuł 11 RODO a definicja danych osobowych  | str. 34

4.3. Krótkotrwałe i długotrwałe przetwarzanie danych  | str. 45

 

Część II
Pytania i odpowiedzi

 

 1. Czym jest RODO?  | str. 49

 2. Jakie sankcje administracyjne i karne mogą grozić za naruszenie RODO?  | str. 50

 3. Czy administracyjne kary pieniężne mogą być nakładane tylko za naruszenie RODO?  | str. 54

 4. Jakich kategorii danych dotyczy kontrola/postępowanie?  | str. 56

 5. Kiedy przepisy RODO nie będą miały zastosowania?  | str. 61

 6. Jakie inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych mogą mieć zastosowanie?  | str. 65

 7. Czy przepisy implementujące dyrektywę policyjną przewidują możliwość przeprowadzenia kontroli przez Prezesa UODO?  | str. 66

 8. Czy można otrzymać administracyjną karę pieniężną za naruszenie przepisów implementujących dyrektywę policyjną?  | str. 67

 9. Jakie sankcje karne mogą grozić za naruszenie przepisów implementujących dyrektywę policyjną?  | str. 68

10. Jakie podmioty podlegają kontroli/mogą być adresatem decyzji w ramach postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?  | str. 68

11. Jak należy rozumieć pojęcie kontroli?  | str. 70

12. Kiedy prowadzona jest kontrola, a kiedy prowadzi się postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych?  | str. 71

13. Czy do kontroli uzupełniającej stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (w tym przepisy gwarancyjne)?  | str. 78

14. Jaka jest relacja pomiędzy przepisami o kontroli w RODO a przepisami prawa przedsiębiorców?  | str. 81

15. Czy przepisy RODO utrudniają walkę z pandemią COVID-19 i jako takie nie powinny być podczas niej stosowane?  | str. 84

16. Czy pandemia koronawirusa zmieniła sposób prowadzenia kontroli?  | str. 85

17. Czy pandemia koronawirusa wpłynęła na bieg terminów w toczących się postępowaniach?  | str. 87

18. Jakie podmioty kontrolował Prezes UODO w ubiegłych latach?  | str. 90

19. Jak należy rozumieć pojęcie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?  | str. 93

20. Jakie są tryby kontroli? Czy kontrole mogą być niezapowiedziane?  | str. 94

21. Jakie są obowiązki kontrolowanego w trakcie kontroli i co grozi za ich naruszenie?  | str. 98

22. Czy można otrzymać administracyjną karę pieniężną za samo udaremnianie lub utrudnianie kontroli?  | str. 100

23. Czy nałożenie administracyjnej kary pieniężnej za udaremnianie lub utrudnianie kontroli wyklucza możliwość nałożenia takiej kary także za naruszenie innych przepisów RODO?  | str. 103

24. Czy można kwestionować wszczęcie kontroli lub inne czynności w toku kontroli?  | str. 104

25. Czy można kwestionować wszczęcie postępowania administracyjnego lub inne czynności w jego toku?  | str. 105

26. Jaka jest relacja zasady rozliczalności do obowiązku zebrania materiału dowodowego przez organ nadzorczy (art. 77 k.p.a.)?  | str. 107

27. Jak ustalić moment wszczęcia postępowania administracyjnego?| str. 111

28. Jakie dokumenty inicjują kontrolę?  | str. 112

29. Czy i jak chroniona jest tajemnica przedsiębiorstwa?  | str. 114

30. Czy i w jakim zakresie Prezes UODO może mieć dostęp do tajemnic prawnie chronionych w toku kontroli i postępowania administracyjnego?  | str. 118

31. Jakie są konsekwencje naruszenia wymogów co do treści upoważnienia do kontroli?  | str. 119

32. Czy kontrola może być realizowana wyłącznie w zakresie upoważnienia?  | str. 120

33. Czy pracownicy kontrolowanego administratora/podmiotu przetwarzającego podlegają kontroli?  | str. 121

34. Czy można odpowiadać dyscyplinarnie za naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych?  | str. 122

35. Jak długo może być prowadzona kontrola?  | str. 124

36. Kto prowadzi kontrolę?  | str. 126

37. Kto może brać udział w kontroli? Czy można prowadzić kontrolę pod nieobecność kontrolowanego?  | str. 126

38. Czy sektor publiczny objęty jest także kontrolą?  | str. 127

39. Czy można prowadzić kontrolę u procesora (podmiotu przetwarzającego)?  | str. 128

40. Jakie uprawnienia ma kontrolujący?  | str. 129

41. Jakie uprawnienia kontrolującego przewidują przepisy wdrażające dyrektywę policyjną?  | str. 130

42. Jaka jest rola osoby, której dane dotyczą, w ramach kontroli i postępowania?  | str. 131

43. W jaki formalny sposób dochodzi do zakończenia kontroli?  | str. 134

44. W jaki sposób można kwestionować treść protokołu kontroli?  | str. 137

45. Czy protokół kontroli i materiał dowodowy kontroli stają się automatycznie częścią materiału dowodowego w postępowaniu administracyjnym?  | str. 138

46. Czy czynności w toku kontroli są utrwalane jedynie w protokole?  | str. 139

47. Czy wadliwość czynności w toku kontroli może mieć wpływ na postępowanie administracyjne?  | str. 140

48. Kto jest stroną w postępowaniu administracyjnym?  | str. 141

49. Kiedy postępowanie administracyjne może być umorzone?  | str. 142

50. Jakie są rodzaje rozstrzygnięć co do istoty sprawy w ramach postępowania w przedmiocie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?  | str. 144

51. Jakie są uprawnienia Prezesa UODO na gruncie ustawy wdrażającej dyrektywę policyjną?  | str. 146

52. Co grozi za brak wykonania decyzji Prezesa UODO?  | str. 148

53. Jakie są skutki doręczenia decyzji Prezesa UODO?  | str. 149

54. Jaki środek przysługuje w postępowaniu administracyjnym w przypadku niezałatwienia sprawy w terminie?  | str. 149

55. Czy decyzja Prezesa UODO w postępowaniu w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych jest natychmiastowo wykonalna?  | str. 151

56. Jak można kwestionować (skarżyć) decyzję Prezesa UODO?  | str. 152

57. Czy niekorzystny wyrok WSA można zakwestionować?  | str. 155

58. Czy do postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych stosuje się reguły dotyczące milczącego załatwienia sprawy?  | str. 156

59. Jakie są podstawy wyłączenia kontrolera/pracownika organu prowadzącego postępowanie administracyjne w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?  | str. 156

60. Jakie są administracyjne kary pieniężne w sektorze prywatnym, a jakie w sektorze publicznym?  | str. 157

61. Jakie są kryteria miarkowania kary w ramach decyzji kończącej postępowanie?  | str. 159

62. Jak Prezes UODO ustala podstawę wymiaru administracyjnej kary pieniężnej?  | str. 162

63. Czy można nałożyć karę pieniężną bez postępowania/decyzji?  | str. 163

64. Czy administracyjne kary pieniężne ulegają przedawnieniu?  | str. 164

65. W jakim terminie należy zapłacić karę?  | str. 165

66. Czy można starać się o rozłożenie kary na raty, odroczenie terminu płatności lub o ulgę w jej wykonaniu?  | str. 166

67. Jaka jest wysokość opłaty w przypadku skargi do WSA na decyzję Prezesa UODO?  | str. 167

68. Relacje pomiędzy kontrolą/postępowaniem w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych a postępowaniem cywilnym  | str. 168

69. Jaka jest rola inspektora ochrony danych w toku kontroli i postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?  | str. 170

70. Jaka jest rola inspektora ochrony danych na gruncie przepisów wdrażających dyrektywę policyjną?  | str. 171

71. Jaka jest rola pełnomocników profesjonalnych w toku kontroli i postępowania w sprawie naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych?  | str. 172

72. Jakie przepisy znajdą zastosowanie do kontroli i postępowania administracyjnego wszczętych przed 25.05.2018 r.?  | str. 173

73. Czy organy nadzorcze z poszczególnych państw członkowskich mogą prowadzić wspólne postępowania?  | str.

Kategoria: Inne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-586-8
Rozmiar pliku: 3,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: