- promocja
Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy - ebook
Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy - ebook
Południe z Animuszem: wokół książki „Od czerwieni do turkusu. Jak lepiej porozumiewać się w pracy” >> PODCAST
Biznes na skali barw
Czy wiesz, że firmy i organizacje mają swoje kolory? Mogą być czerwone, bursztynowe, pomarańczowe, zielone albo turkusowe. I nie, wcale nie chodzi o logo, które reprezentuje daną firmę czy organizację. Tajemnica tych barw tkwi w przyjętym stylu zarządzania. O tej typologii świat po raz pierwszy usłyszał w 2014 roku dzięki przełomowej publikacji Frederica Lalouxa zatytułowanej Reinventing Organizations. Według klasyfikacji zaproponowanej przez autora kolor przypisany organizacji odpowiada przyjętemu w niej modelowi zarządzania - opresyjnemu w organizacjach czerwonych, sformalizowanemu w bursztynowych, zmechanizowanemu w pomarańczowych, nastawionemu na dialog w zielonych oraz płaskiemu w turkusowych.
Ta książka stanowi zbiór metod właściwych do zarządzania komunikacją w zależności od koloru firmy. Autorka, doradczyni i trenerka od wielu lat współpracująca z polskimi firmami, wskazuje w niej, jak zdefiniować dominującą barwę własnej organizacji. Podpowiada, jak określić preferowany styl komunikacji, zarówno organizacyjny, jak i osobisty, zwiększać efektywność i komfort pracy oraz zapobiegać niepożądanym zjawiskom (jałowe dyskusje, przemoc słowna czy mobbing). Co istotne, książka odnosi się do rodzimych realiów, a podane w niej przykłady różnych strategii radzenia sobie z problemami komunikacyjnymi pochodzą z życia - faktycznie wystąpiły w którejś z polskich firm lub organizacji.
Spis treści
Rozdział I. Dlaczego mówimy tak, jak mówimy? 7
- Mowa świadoma i nieświadoma 9
- Wszyscy kłamią albo wszyscy mówią prawdę 10
- Mili mają trudniej? 11
- Kiedy mówisz świadomie 13
- Otwarta wojna i konflikt zawoalowany 16
- Władza i komunikacja 18
- Świadomość i organizacja 20
- Kolory komunikacji 25
- Lider nadaje ton 26
Rozdział II. Co blokuje porozumienie? 29
- Opłakane skutki miłych rozmów 34
- Twój osobisty styl komunikacji 36
Rozdział III. Firma i kolor jej komunikacji 41
- Style komunikacji powiązane z poziomem rozwoju świadomości 43
- Czy warto "nad poziomy wylatywać"? 52
Rozdział IV. I kto tu rządzi? Od agresora do lidera 55
- Wyzwania związane z kolejnymi etapami rozwoju umiejętności komunikacyjnych 68
Rozdział V. W świecie czerwieni - prymitywne emocje rządzą 71
- Schemat reagowania bodziec - reakcja 72
- Schemat reagowania bodziec - refleksja - reakcja 73
- Słowne mechanizmy poniżania (umniejszania) 74
- Skąd się biorą "poniżacze"? 76
- Rola przytomnego świadka 77
- Moja czy nie moja sprawa? 78
- Ale o co chodzi? 78
- Co robić, żeby nie dać się wkręcić? 79
- Jak rozmawiać z własną złością? 81
- Uczyć się refleksji 82
- Między złością a bezradnością 82
- Trigger, czyli wyzwalacz 83
- Każdy ma swoją piętę achillesową 84
- Nie warto palić pieniędzmi w piecu 85
Rozdział VI. W świecie bursztynu - nastawienie na trwałość i taniec w trójkącie 89
- Trójkąt emocjonalnych zależności 91
- Wyjazd, który miał być integracyjny 92
- Kto zaczarował prezesa? 93
- Komórki do wynajęcia 94
- Którędy do wyjścia? 95
- Inna świadomość - inne działanie 96
- Trójkąt dramatyczny a mikrozarządzanie 98
- Skąd się bierze skłonność do mikrozarządzania? 99
- Jak szybko i skutecznie zabić motywację pracowników 101
- Wyuczona bezradność 103
- Jak opuścić trójkąt i skończyć z mikrozarządzaniem? 104
Rozdział VII. W świecie oranżu - asertywność w służbie rozsądku 109
- Niezależnie i z szacunkiem 115
- Zadbać o siebie 117
- To się opłaca 117
- Co możesz wnieść do relacji? 118
- Bez lęku i złości 119
- Komunikat asertywny - prośba o zmianę zachowania 119
Rozdział VIII. W świecie zieleni - sympatia i empatia 129
- Niezależność i wzajemność 130
- Poza nawiasem 140
- Komu trudno mówić "nie" 141
- Co łączy furiatów, obrażalskich i manipulantów? 141
- Trudna równowaga 142
- Mądrze inwestować w budowanie relacji 143
- Coś na tak 145
- Gdy jakaś część mnie chce, a inna nie 145
Rozdział IX. W świecie turkusu - jak zostać tłumaczem symultanicznym 149
- Turkus: wymagane mistrzostwo komunikacji 150
- Empatia to nie jest stawianie na swoim 155
- Nie czepiamy się słów, ani... uczuć 156
- Diabelski młyn 157
- Dbając o siebie i innych jednocześnie 158
- Autentyczność w relacjach 158
- Dlaczego to się opłaca 159
- Kogo przyciągasz, kogo odpychasz 160
- Kiedy zastępstwo nie działa 160
- Władza i odpowiedzialność 162
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6389-2 |
Rozmiar pliku: | 3,4 MB |