Facebook - konwersja

Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 września 2014
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
69,00

Od matematyki do programowania. Wszystko, co każdy programista wiedzieć powinien - ebook

"Wędrówka do źródła kodu"

Popularna definicja programowania określa je jako "proces projektowania, tworzenia, testowania i utrzymywania kodu źródłowego programów komputerowych lub urządzeń mikroprocesorowych".

 

Wspomniany kod źródłowy może być napisany w różnych językach programowania, z użyciem określonych reguł. Każdy z języków pozwala na wykorzystanie odpowiednich stylów programowania, a wybór konkretnego języka może zależeć od indywidualnych upodobań, polityki firmy lub funkcji, jakie końcowa aplikacja ma realizować. W zasadzie nie istnieje odpowiedź na pytanie, który z języków jest najlepszy.

Dlatego w tej książce nie znajdziesz typowego abecadła. Zapoznasz się za to z danym problemem, a następnie programem komputerowym służącym do jego rozwiązania. Jeśli chcesz wreszcie rozpocząć przygodę z programowaniem i nawiązać dialog ze swoim komputerem, ta publikacja jest właśnie dla Ciebie! Różnorodne obliczenia, mniej lub bardziej skomplikowane, znane Ci z lekcji matematyki lub nieznacznie wykraczające poza program nauczania, stanowią tutaj podstawę do zdobywania informacji na temat programowania w wybranych językach.

Wybrane zadania zaprezentowane są w popularnych językach programowania: Pascal, C i C++. Stosowane algorytmy wymagają także sięgnięcia po różne funkcje matematyczne, dostępne standardowo w bibliotekach języków programowania oraz konstruowane na podstawie wzorów.

Zostań informatycznym poliglotą. Programuj każdego dnia!

Spis treści

Wstęp (6)

Rozdział 1. Podstawowe pojęcia, czyli mały elementarz... (9)

  • Co wiemy o liczbach? (9)
  • Systemy zapisu liczb (16)
  • Od problemu do programu... - słownik początkującego programisty (21)
  • Kilka zdań o językach programowania (27)
  • Pierwszy program - klasyczne przykłady w popularnych językach (32)
  • Edycja, kompilacja i uruchomienie programu (36)

Rozdział 2. Proste obliczenia - pola i obwody figur geometrycznych (40)

  • Programy o strukturze liniowej (40)
  • Instrukcje warunkowe i sprawdzanie poprawności danych (49)
  • Pętle, czyli powtarzanie sekwencji wykonywanych czynności (52)
  • Porównania, operatory logiczne i budowanie warunków złożonych (59)
  • Stosowanie wybranych funkcji matematycznych i definiowanie własnych funkcji (70)

Rozdział 3. Podejmowanie decyzji, czyli nieco więcej o instrukcjach warunkowych (75)

  • Różne przypadki w prostych równaniach (75)
  • Algorytm rozwiązywania równania kwadratowego (79)
  • Rozwiązywanie równań wyższych stopni (85)
  • Wybór jednej z wielu opcji... (98)
  • Dialog programu z użytkownikiem - dane tekstowe (106)

Rozdział 4. Instrukcje iteracyjne bez tajemnic (112)

  • Pętle o stałej liczbie powtórzeń - przykłady tablicowania funkcji (112)
  • Pętle ze sprawdzaniem warunku na końcu (120)
  • Pętla ze sprawdzaniem warunku na początku (123)
  • Która pętla lepsza, czyli krótkie porównanie instrukcji (124)
  • Przerywanie działania pętli (127)

Rozdział 5. Budujemy własne funkcje i procedury (131)

  • Zmienne globalne i lokalne (131)
  • Przekazywanie danych do procedur i funkcji, zwracanie wyników (132)
  • Obliczanie potęg o wykładniku całkowitym (142)
  • Konwersja jednostek miary kątów (145)
  • Funkcje trygonometryczne i funkcje do nich odwrotne (151)
  • To się jeszcze może przydać, czyli jak stworzyć własny moduł lub bibliotekę (156)

Rozdział 6. Funkcje i procedury rekurencyjne (163)

  • Kilka funkcji znanych ze szkoły (163)
  • Symbol Newtona i trójkąt Pascala (168)
  • Algorytm Euklidesa - wersja rekurencyjna (170)
  • Liczby Fibonacciego (172)
  • Koniec świata i wieże Hanoi (173)
  • Rekurencja zamiast iteracji... (174)

Rozdział 7. Liczby w matematyce i komputerze (178)

  • Liczby naturalne i całkowite (178)
  • Ułamki zwykłe - cztery podstawowe działania (187)
  • Ułamki łańcuchowe (196)
  • Liczby zmiennoprzecinkowe (199)

Rozdział 8. Strukturalne typy danych - tablice i rekordy (208)

  • Działania na tekstach - łańcuchowy typ danych (208)
  • Tablicowe typy danych - tablice jedno- i wielowymiarowe (217)
  • Rekordy i struktury (223)
  • Tablica struktur (232)

Rozdział 9. Liczby niewymierne i ich przybliżenia dziesiętne (236)

  • Pierwiastek drugiego stopnia z 2 (236)
  • Sposoby obliczania pierwiastków drugiego stopnia (245)
  • Obliczanie pierwiastków trzeciego stopnia (247)
  • Obliczanie pierwiastków wyższych stopni (251)
  • Złoty podział odcinka, liczba ? i ciąg Fibonacciego (252)
  • Rozwinięcie dziesiętne liczby pi (258)
  • Podstawa logarytmu naturalnego - liczba e (265)

Rozdział 10. Ciągi i szeregi liczbowe (268)

  • Sumowanie wyrazów ciągu liczbowego (268)
  • Rozwinięcie funkcji w szereg liczbowy - szeregi funkcyjne (276)

Rozdział 11. Podstawowe operacje na plikach (287)

  • Zapisywanie i odczytywanie plików tekstowych (287)
  • Sformatowane dane liczbowe w plikach tekstowych (295)
  • Zapisywanie danych liczbowych w plikach binarnych (298)
  • Modyfikacja danych w pliku binarnym (305)

Rozdział 12. Co dalej? (312)

Bibliografia (314)

Skorowidz (315)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0282-2
Rozmiar pliku: 5,7 MB

BESTSELLERY

Kategorie: